Tid for litt oppgradering! Er Mirage + system audio bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tid for litt oppgradering! Er Mirage + system audio bra?

Tittelen sier vel sitt... Jeg har en Mirage Omni CC for hånden og vurderer sterkt å slå til... Kan dette være en god kombo sammen mine System Audio 1250??
    Min egen erfaring fra Mirage har vært svært positivt, men det var dog i litt dyrere klasser enn denne..

Skal også ha bakhøyttalere, men hva slags?? Ikke for dyrt.. Dersom jeg slår til på Miragen, noe jeg har lyst til har jeg 2500,- igjen på bakhøyttalerne... MAKS 3000,-

Grunnen til at jeg ikke velger System Audio er at jeg muligens vil bytte ut frontene om en stund.. Og kanskje da går for et par i Mirages OM-serie..

Hadde vært supert om folk har noe lurt å si...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen her som veit om dette er noe å gå for?

Er det lurere å gå for Audio Pro senter og Audio Pro bakhøyttalere ??

A P er jo litt mer anerkjent enn Mirage, og kanskje litt lettere å selge om noen år også??

Men ser man på prisen er jo Miragen dyrere (ja jeg vet pris/ytelse ikke alltid stemmer overens).

Blir nok kjøp imorgen så jeg blir svært glad for svar

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mirage sin OM serie er helt suveren, jeg har selv OM-6 nå og har hatt OM-8 og 1090i tidligere....så jeg må innrømme at jeg liker mirage meget godt.

Om-6'ene mine er bestykket med 2x8" med 150W innebygget forsterker i hver, og spiller ned til 20Hz, riktig nok ikke særlig fysiske men dem går skikkelig dypt...krever heller ikke et perverst kraftverk for å fungere tilfredstillende

anbefales på det høyeste..nye modellen av disse er OM-5

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann mons

Det er nok akkurat slike du har, OM-6 jeg også har hørt ved et par anledninger.. Og ja jeg kan ikke nekte på at de er gode høyttalere, iallefall i mine ører...

Men akkurat nå blei jeg ganske usikker... Audio Proene ser ganske sjefe ut.. Også er det jo greit å kjøpe høyttalere i samme merke. Finner liksom ikke noen alternativer for bakhøyttalere blandt Mirage til 2500,-...

Jeg må iallefall stikke nå. Imorgen kommer jeg innom avforum før jeg tar en liten handletur.. Kanskje det er kommet noen gode tips på hva jeg bør velge her inne...

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Heisann mons

Det er nok akkurat slike du har, OM-6 jeg også har hørt ved et par anledninger.. Og ja jeg kan ikke nekte på at de er gode høyttalere, iallefall i mine ører...

Men akkurat nå blei jeg ganske usikker... Audio Proene ser ganske sjefe ut.. Også er det jo greit å kjøpe høyttalere i samme merke. Finner liksom ikke noen alternativer for bakhøyttalere blandt Mirage til 2500,-...

Jeg må iallefall stikke nå. Imorgen kommer jeg innom avforum før jeg tar en liten handletur.. Kanskje det er kommet noen gode tips på hva jeg bør velge her inne...
    det står en annonse på finn med 1295i, mirage OM-R2 bakkanaler samt en billig senter....senteren trenger du forsåvidt ikke men setter var så billig at den spiller ikke noen rolle.

1295i er også aktive med sub og innebygget forsterker og kostet 20k nye i sin tid..

søk på mirage på finn.no så finner du den nok (7k er et røver kjøp)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •