Offisiell SVS MTS-01 tråd. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 245
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Er det forresten noen som vet noe om svs sine planer om bi/di-pole høytalere?
    De er ferdig utviklet hvis jeg ikke tar helt feil. Har blitt vist frem på ett par Messer i Statene vet jeg. Akkurat når de kommer derimot er jeg ikke sikker på.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Planlegger du deltagelse i Luksusfellen?
    Tenkte faktisk at jeg skulle tenke på, og søke en jobb
    Luksusfellen høres ut som en ok felle??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    De er ferdig utviklet hvis jeg ikke tar helt feil. Har blitt vist frem på ett par Messer i Statene vet jeg. Akkurat når de kommer derimot er jeg ikke sikker på.
    Nice! De tror jeg at jeg vil ha. Må være bra med tanke på en fin spredning bak på en liten kino. Eller på sidene kanskje?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger bilde av de her på forumet undet SVS-nyheter et sted. De skulle være klare for salg i løpet av sommeren, men...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er bildene

Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er bildene

Er disse bygget på en av seriene; M-serie eller S-serie (L-serie?)
    Eller er det nye elementer, eller, elller, eller?:-D
    Noen som kjenner igjen noe kjent?
    Tror dere de passer best på sidevegg eller bakvegg?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er disse bygget på en av seriene; M-serie eller S-serie (L-serie?)
    Eller er det nye elementer, eller, elller, eller?:-D
    Noen som kjenner igjen noe kjent?
    Tror dere de passer best på sidevegg eller bakvegg?
    Er vel hovedsakelig laget for å brukes sammen med M Seriene hvis jeg ikke har missforstått helt. Er dog ikke samme elementene de skal bruke i disse som i resten av M Serien.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skal uten problem brukes opp mot de høytalere svs så langt har produsert

Kansje det dukker opp noen større når LTS dukker opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har best resultat med å kjøre min satt til SMALL og delt til 80Hz. Herfra å nedover tar SUB'en over. En kompis av meg derimot får best med å kjøre de som LARGE og SUB'en delt til 80Hz, altså at begge tar seg av bassen. Må bare prøve deg litt frem å se hva som funker best for deg.

Kan legge til at jeg synes faktisk MTS alene som LARGE spiller overraskende tøft hvis man har nok pudder å mate de med
    Etter litt fram og tilbake, så bruker jeg nå small på alle mine høytalere og deling av sub på 60hz. Når det gjelder pluggene som man setter i høytalerne for og forandre resonansen(?) så er ingen i bruk. Men det var fint at jeg prøvde slik at jeg nå forstår hvor god lyd jeg har nå!

Synes det er spennende å finne ut hvilke spor jeg skal bruke for og få fram godlyden Før så var det "ett ork" og trylle mest mulig lyd gjennom centeren min:neutral: Måtte også dempe lyden i frontene, siden jeg ville ha mest mulig lyd fra den beste høytaleren jeg hadde. Det kunne jo aldri bli helt bra, but you gotta do, what you gotta do8)

Jeg er veldig fornøyd nå:-D Livet smiler8)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå funnet ut at det ikke er høyttalernes skyld om det skriker. Når jeg kjører radio fra satelitt digitalt inn på receiveren så er det ikke skarpt før det blir for høyt. De maskerer rett og slett "for lite" når opphavet er dårlig.

EDIT: Leif

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Har nå funnet ut at det ikke er høyttalernes skyld og det skriker. Når jeg kjører radio fra satelitt digitalt inn på receiveren så er det ikke skarpt før det blir for høyt. De maskerer rett og slett "for lite" når opphavet er dårlig.
    Ja, det er ikke alltid man vil høre sannheten
    Jeg likte også STS-01! Men jeg hadde høytalere som var i nærheten av ytelsen, + MCS. Hadde jeg hatt din center hadde jeg ikke byttet fra STS til MTS. Du kan jo dele på 80hz med dine to pc12nsd og få en veldig fin lyd.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel hovedsakelig laget for å brukes sammen med M Seriene hvis jeg ikke har missforstått helt. Er dog ikke samme elementene de skal bruke i disse som i resten av M Serien.
    Nei? Blir det ikke elementer fra ScanSpeak og Peerless i det hele tatt? Eller blir det bare noen mindre fra disse produsentene enn dem som sitter i MTS-01?? De bør jo matche på klang mener jeg... De kommer vel med nissen til jul tenker jeg.

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok ikke samme elementer som M serien, og om de hadde kommet med like elementer, blir de dyre! minst 15.000kr per par.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er ikke alltid man vil høre sannheten
    Jeg likte også STS-01! Men jeg hadde høytalere som var i nærheten av ytelsen, + MCS. Hadde jeg hatt din center hadde jeg ikke byttet fra STS til MTS. Du kan jo dele på 80hz med dine to pc12nsd og få en veldig fin lyd.
    Jeg fikk det jeg var ute etter. Bedre på musikk i Pure Direct. Sammen med Rotel'en og med bra kilde så spiller det veldig bra og høyere enn nødvendig. På film så er ikke forskjellen like merkbar, men det betyr bare at SBS'ene var bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver litt forskjellig mtp. forskjellige innstillinger:-?

Det nyeste hjemme hos meg nå er. Large på center og fronter og sub på 80hz. Når jeg setter large på høytalerene så blir lydbildet større bredere høyere osv(jeg vet hva jeg hører, men har ikke alltid vokabularet i orden. En annen ting er at jeg har stor tro på erfaring, det har ikke jeg innen lyd. Derfor maser jeg litt på dere andre

Mine nye tanker er at jeg har lagt ut ca 20-25k på mine høytalere inkl.sub + ca 10k i elektronikk. Så kommer det som plager meg:evil: , nemlig at jeg skal la en eller annen elektronisk dings inne i reciveren kalkulere en demarkasjonslinje for hvor lavt mine høytalere skal få spille? Skal en maskin få bestemme hva som lyder pent i mine ører? Svaret akkurat nå er nei.
    (Trainman ,fra the matrix triologien; "down here, I`m God" 8)

Hvorfor skal man ikke la høytalerene sine få spille som de kan?
    Og så kan man heller overlappe fra bunnen og opp med subben?
    Derfor lar jeg subben gå opp til 80hz, siden man ikke hører hvor lyden kommer fra.

Når jeg setter frontrekka til large så merker jeg at det ikke er like mye trykk, men jeg merker også at jeg ikke blir sliten av lyden.
    Dette ser jeg på som essensielt om man har tenkt og nyte annlegget sitt så mye som jeg skal. Nå skal jeg prøve og ha innstillingene slik en stund så skal jeg prøve og sette de tilbake senere. Kan vel også prøve meg med pluggene mens frontrekka er på large.
    På gjensyn SVS-Lovers:-D

Edit; Har også satt; Bass out på: BOTH (Og jeg skjønner at man med og sette cross-over sparer forsterkerkraft)
    Edit II: Nå satte jeg tilbake pluggene i MTSene og fikk tilbake litt trøkk. Pen lyd, skal ha det slik en stund. Begynte med dette i dag siden jeg leste en av testene fra lsound sine sider der de hadde tettet igjen begge hullene...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sikkert at bass ut skulle ha stått på BOTH. Du skal vel egentlig ha rimelig heftige høyttalere for at de skal stå på large. Tror ikke at MTS'ene takler LFE-lyden særlig bra.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå satte jeg tilbake pluggene i MTSene og fikk tilbake litt trøkk. Pen lyd, skal ha det slik en stund. Begynte med dette i dag siden jeg leste en av testene fra lsound sine sider der de hadde tettet igjen begge hullene...
    Når du "plugger" igjen hullene på høytalerene minker du egenskapene deres til å gjengi dype basstoner.

Hva som funker best hos deg merker du jo kun selv. Hos meg som sagt, funker det best å kjøre deling på 80Hz på både SUB og høytalere. Kjører denne delingen på hele oppsettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, tenkte jeg skulle skrive før jeg hadde gjort for mye skade:-D

Jeg merket at de nye innstillingene ikke var helt gode når jeg "drog på" som dere sier. Når lyden ble satt opp så spilte ingenting så pent lenger, for og si det sånn.

Da er det tilbake til ingen plugger, bare "small" og bare subben som tar seg av bassen. he-he-kremtops:
    Skal prøve og tenke meg om neste gang jeg skal tenke

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, tenkte jeg skulle skrive før jeg hadde gjort for mye skade:-D

Jeg merket at de nye innstillingene ikke var helt gode når jeg "drog på" som dere sier. Når lyden ble satt opp så spilte ingenting så pent lenger, for og si det sånn.

Da er det tilbake til ingen plugger, bare "small" og bare subben som tar seg av bassen. he-he-kremtops:
    Skal prøve og tenke meg om neste gang jeg skal tenke
    Og BASS OUT på SUB? Ikke BOTH?
    Jeg kjører BASS OUT på BOTH, Front på Large og center/surround på small.... Syns jeg får best trøkk med det oppsettet. (Delingsfrekvens på 90 eller 100hz)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Og BASS OUT på SUB? Ikke BOTH?
    Jeg kjører BASS OUT på BOTH, Front på Large og center/surround på small.... Syns jeg får best trøkk med det oppsettet. (Delingsfrekvens på 90 eller 100hz)
    Kan prøve og svare, så kan resten av gutta fylle ut/rette?
    BASS OUT: Problemet er vel at når både sub og fronter spiller, så kan det være vanskelig og få de til og slå likt/presist. (Fasen) Er vel også litt og hente på reciever/forsterkerkraft. Forsterkeren kan konsentrere seg om alt over delingsfrekvens(DF). Og DF skal vel helst ikke gå over 80hz for da hører man hvor lyden kommer fra. Dette faller vel vekk om man har to subber. (?)
    Hos meg blir det litt finere åpnere lyd med centeren som large, men jeg har også en veldig liten kino.(7m2)

Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •