Offisiell SVS MTS-01 tråd. - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 245
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg hadde uansett kjørt Emotiva'en på frontrekka. Jeg har 7 forsterkerkanaler jeg ikke bruker med godt samvittighet.

Synes forresten at du er en sviker.
    Sviker er vel og ta i. Jeg vil vel heller si at jeg har forlatt middelklassen:grin:

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i gurba, Emotiva'en på frontrekka, å yamahaen på resten.
    Den yamahaen er for pinglete til å drive mts eller mcs
    Betill deg et par sbs til å bruke som precense høytalere, da får du brukt 4 av kanalene

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Hva om jeg hadde bi-ampet MTSène og dermed fått brukt fire utgangs-signaler (4X105). Videre så hadde jeg da brukt XPA-3 til center og surround.
    Yamahaen kan ikke måle seg med Emotiva'en selv om du biamper å bruker 4 kanaler. Den vil rett å slett bli totalt knust. Recieverwatt er latterlig puslige. Med 4 kanaler i bruk tenker jeg kanskje den gir ut 45w på hver av de 4 kanalene hvis du er heldig.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sviker er vel og ta i. Jeg vil vel heller si at jeg har forlatt middelklassen:grin:
    Må nok holde meg langt nede på stigen enn så lenge jeg ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det Emotivaen til frontene.
    Når jeg får meg en større kino, så kjøper jeg et par SBS til. De har jeg blitt glad i. Før lagde surround høytalerene mine bare lyd, nå lager de lyd som gir et mer helhetlig lydbilde.
    Takk for anbefalingene gutter!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det Emotivaen til frontene.
    Når jeg får meg en større kino, så kjøper jeg et par SBS til. De har jeg blitt glad i. Før lagde surround høytalerene mine bare lyd, nå lager de lyd som gir et mer helhetlig lydbilde.
    Takk for anbefalingene gutter!
    Bra du ble fornøyd med noe av det jeg lurte deg til å kjøpe.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Schenker hentet av kunde :-D 8)
    Nå må jeg bare bære de ut av bilen. Og hooke de opp.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Schenker hentet av kunde :-D 8)
    Nå må jeg bare bære de ut av bilen. Og hooke de opp.
    Får håpe at de er verd oppgraderingen da.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Får håpe at de er verd oppgraderingen da.
    Har pakket inn sts og skal skippe dem tilbake i dag, de var gode.
    MTS spiller fantastisk, men koster det dobbelte... ok det var økonomen i meg.
    Eller den halvdelen av hjernen som tar seg av logikk, rasjonalitet og økonomi.

Min andre halvdel, vel.. jeg sitter med klump i halsen og tårer i øynene...ikke så lett og skrive.

banker på døren...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pakket inn sts og skal skippe dem tilbake i dag, de var gode.
    MTS spiller fantastisk, men koster det dobbelte... ok det var økonomen i meg.
    Eller den halvdelen av hjernen som tar seg av logikk, rasjonalitet og økonomi.

Min andre halvdel, vel.. jeg sitter med klump i halsen og tårer i øynene...ikke så lett og skrive.

banker på døren...
    Litt følelsesladd den der ja Sånn går det når man drikker noen liter kaffe og hopper over frokosten + en god sang på en super høytaler.
    Det ble slik jeg hadde håpet på, nemlig et mer helhetlig lydbilde framme ved lerretet. Det eneste jeg er lei for nå er at kinoen er så liten og at den begrenser MTSène (oi, det var en god følelse og skrive MTS, når man har de selv 8) ) Jeg har valg et rom som er like ved yttergangen. Ungene kan gå rett in og sette på PS3 eller film, og den er i oppholdetasjen + at ungene sover i etasjen over og jeg og kona under. Gammelt hus på ca 200m2. Nå har dama lyst og flytte inn soverommet vårt på kino og vise versa. Men jeg orker ikke nå. Er kanskje den eneste på avforum som ikke vil ha større kino, jeg?

Ble forresten litt huller i parketten i dag når jeg satte opp MTSène men putt, putt. Den er ikke så veldig fin alikevel, for det er jeg som har lagt den8)

Nå sitter mini inne og spiller Lego Starwars skal inn nå og se om jeg ikke kan få lurt han ut:twisted: :-D "My son, join the dark force, in an other room, he he)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har/vet om en oversikt som gjelder tuning av MTS? Jeg mener disse skummgummiene som man putter i hullene bak på haøytaleren. Er det noen forskjell om man tetter det nederste hullet contra øverste?
    Hvor ville dere satt cross-overen dersom den skal brukes på både film og musikk? Jeg har jo brukbart med kraft i xpa-3, 3x200, og kan vel dele HZèn under 80HZ?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kan kjøres i Large også som Kane gjør/gjorde.

De faller og rask av rundt 60 hz så ville ikke delt de noe lavere.
    60-70-80 hz er et fin sted og begynne og teste

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har best resultat med å kjøre min satt til SMALL og delt til 80Hz. Herfra å nedover tar SUB'en over. En kompis av meg derimot får best med å kjøre de som LARGE og SUB'en delt til 80Hz, altså at begge tar seg av bassen. Må bare prøve deg litt frem å se hva som funker best for deg.

Kan legge til at jeg synes faktisk MTS alene som LARGE spiller overraskende tøft hvis man har nok pudder å mate de med
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Kan legge til at jeg synes faktisk MTS alene som LARGE spiller overraskende tøft hvis man har nok pudder å mate de med
    Du er ikke alene der, mine mbs i et 12kvm rom trøkker!

Når jeg kjøpte de hadde jeg tenkt å bruke de sammen med 2 x svs pb10,
    men fant fort ut at det ikke var vits.
    Men når jeg ser film bruker jeg subbene, så når jeg hører musikk spiller jeg bare med frontene i pure direct. funker som fjell.

MTS spiller fantastisk
    Hyggelig at du er fornøyd

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd meg fram med skumputene. Da har jeg satt en skum i det ene hullet som tar seg av bass og mellomtone, det øverste i MTS.
    Da har jeg to skumputer som jeg setter i mcs. Rommet er lite og høytalerene står klint inntil vegg og sidevegg. Men jeg har plass til det8)

Prøvde meg frem med ører og hjerne og hjerte og har satt subben på 60Hz.
    Da jeg fikk PC12nsd så målte jeg mye med sinus toner og fant ut at den hadde en stor peak mellom 60 og 80. Hører også at jeg blir lettere "mett" i ørene når kutten står på 80Hz. Derfor 60. Og at høytalerene kanskje ruller av rundt her. Nå er det en stund siden jeg målte bassen i rommet, og nå forstår jeg ogaå litt mer. Terminologien sitter litt bedre også. Tar ting litt bedre og fortere da. Har denne avia2 skiva en plass. Håper jeg snart får lyst til og måle8)

Takk for tipsene folkens. Kjekk plass dette

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    Er enig i gurba, Emotiva'en på frontrekka, å yamahaen på resten.
    Den yamahaen er for pinglete til å drive mts eller mcs
    Synes også at min Yamaha RX-V1900 blir litt for pinglete på frontrekka. Spesielt mellomtonen sliter på visse typer musikk. Men, ny 3-kanals Emotiva på vei i posten, så jeg håper det skal få "frontrekka" mi til å blomstre Så kan Yamahaen få lov å drive bakhøyttalerne (Omnisat V2) alene.

Noen som har fått prøvd hvordan MTS-01 og Emotiva effektforsterkerne låter sammen?

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg lurer på er hvordan ville dere koblet opp høytalerene?
    Jeg besitter Yamaha861 - 7 X105 og en Emotiva XPA-3 - 3X200

Jeg hadde jo tenkt og la Emotivaen ta seg av frontrekken og Yamahaen SBS.

MEN så tenker jeg at det er jo litt synd at recieveren min som har 7 utganger, kun skal drive to små surround. Hva om jeg hadde bi-ampet MTSène og dermed fått brukt fire utgangs-signaler (4X105). Videre så hadde jeg da brukt XPA-3 til center og surround.
    Det er slett ikke synd!

Du kan ikke sammenligne papp-wattene i den Yamahaen med effekten i Emotivaen da. Og det å Bi-ampe fra en strømsvak reciver er bare tull. Normalt er ikke en reciver i nærheten av å kunne levere den oppgitte effekten i samtlige kanaler kontinuerlig. Når reciver-watt måles, gjør en det for en og en kanal av gangen. Og til syvende og sist er det strømforsyningen i reciveren som er begrensningen, og den er gjerne langt fra kapabel til å forsyne alle kanaler med støm nok til å yte oppgitt effekt. (Med et unntak - Harman/Kardon)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kjøpte reciever, så leste jeg fryktelig mye info. Etter og ha lest meg litt opp på forsterkere og handlet XPA-3, så er tiden nå inne for og tenke på neste investering. Høytalere ser jeg meg nå ferdig med. Kinoen har jeg ikke tenkt og skifte på en stund, men jeg kan jo prøve og "tune" akustikken. Jeg har dratt 3-seters-sofaen 10cm frem fra bakvegg og puttet masse isopor ol. og det hjalp faktisk på bassen. Den ble finere. Kunne kanskje hengt opp noe på veggen, men kan ikke nok om emnet ennå.

Det jeg kunne tenkt meg og få svar på er hva dere syns om Playstation3 som kilde? Duger den, til musikk og film? Kan jeg få en verdig oppgradering med en ny cd-spiller, blurayspiller, DAC eller prosessor. Ser jo det er en del som snakker om denne nye prosessoren fra Emotiva...

Er som sagt ikke redd for og handle, men vil ha valutta for pengene.

For-forsterker fostår jeg meg ikke helt på! Når trenger man det og når trenger man det ikke? Er det liksom en fin ting og ha, eller er det et "must"?

Er det forresten noen som vet noe om svs sine planer om bi/di-pole høytalere?

Mange spm. men er glad for bare ett svar:-D

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    De kan kjøres i Large også som Kane gjør/gjorde.

De faller og rask av rundt 60 hz så ville ikke delt de noe lavere.
    60-70-80 hz er et fin sted og begynne og teste
    Dette stemmer ikke med virkeligheten. Mine ruller ikke av før rundt 35Hz i stua mi. Som jeg skrev over synes jeg faktisk de har overraskende mye trøkk når jeg kjører de som LARGE uten SUB med tanke på at det kun står 2 x 6.5" i de.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kjøpte reciever, så leste jeg fryktelig mye info. Etter og ha lest meg litt opp på forsterkere og handlet XPA-3, så er tiden nå inne for og tenke på neste investering. Høytalere ser jeg meg nå ferdig med. Kinoen har jeg ikke tenkt og skifte på en stund, men jeg kan jo prøve og "tune" akustikken. Jeg har dratt 3-seters-sofaen 10cm frem fra bakvegg og puttet masse isopor ol. og det hjalp faktisk på bassen. Den ble finere. Kunne kanskje hengt opp noe på veggen, men kan ikke nok om emnet ennå.

Det jeg kunne tenkt meg og få svar på er hva dere syns om Playstation3 som kilde? Duger den, til musikk og film? Kan jeg få en verdig oppgradering med en ny cd-spiller, blurayspiller, DAC eller prosessor. Ser jo det er en del som snakker om denne nye prosessoren fra Emotiva...

Er som sagt ikke redd for og handle, men vil ha valutta for pengene.

For-forsterker fostår jeg meg ikke helt på! Når trenger man det og når trenger man det ikke? Er det liksom en fin ting og ha, eller er det et "must"?

Er det forresten noen som vet noe om svs sine planer om bi/di-pole høytalere?

Mange spm. men er glad for bare ett svar:-D
    Planlegger du deltagelse i Luksusfellen?

Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •