Offisiell SVS MTS-01 tråd. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 245
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Følte mine låter best med litt vinkling, men ikke mye. Skal legge til at rommet mitt er langt fra optimalt.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og vurderer om jeg også skal selge mitt trofaste b&w oppsett og bestille mts sreien???
    Kjøpte jo nettop Z11 og pb 13 ultra av Jan Ove og han lokker fælt med mst serien. Noen som har noen erfaringer og komme med mts kontra b&w??

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke direkte sammenlignet B&W mot SVS'ene selv, men her er hva en kompis av meg skrev i en annen tråd her på forumet.

"Kjapp sammenligning (hjemme hos meg selv) med nye MTS-01 og gamle B&W DM604 S3 på en litt "tilårskommen" Denon 3803 (7x110w).

MTS-01 låter mer nøytralt og åpent enn B&W. B&W er også litt "spissere" og mer anstrengt i diskanten. Eneste som er litt synd er at jeg bare har B&W DM600-senter høyttalern og ikke SVS MTS-senter for å matche til film, spesielt i diskanten er dette merkbart.

Må dessverre flytte for å få satt opp komplett anlegg med MTS-front + senter."

Snakket såvidt med Jan Ove på søndag etter han kom fra deg ( hvis det er deg som er Glenn da ) å han sa han hadde fyrt litt på deg angående oppgradering til ett MTS oppsett
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Har ikke direkte sammenlignet B&W mot SVS'ene selv, men her er hva en kompis av meg skrev i en annen tråd her på forumet.

"Kjapp sammenligning (hjemme hos meg selv) med nye MTS-01 og gamle B&W DM604 S3 på en litt "tilårskommen" Denon 3803 (7x110w).

MTS-01 låter mer nøytralt og åpent enn B&W. B&W er også litt "spissere" og mer anstrengt i diskanten. Eneste som er litt synd er at jeg bare har B&W DM600-senter høyttalern og ikke SVS MTS-senter for å matche til film, spesielt i diskanten er dette merkbart.

Må dessverre flytte for å få satt opp komplett anlegg med MTS-front + senter."

Snakket såvidt med Jan Ove på søndag etter han kom fra deg ( hvis det er deg som er Glenn da ) å han sa han hadde fyrt litt på deg angående oppgradering til ett MTS oppsett
    Ja stemmer nok bra det =)
    Han skulle vist sette opp dette i demo så jeg for dra dit og høre når jeg kommer heim. Har lagt b&w ut for salg nå, så for vi se responsen. Men må si salget sitter dypt hehe. Liker godt lyden i b&w. Men skal jo sies att de er noen år nå, så kvaliteten bør jo ha blitt bedre. Eneste jeg er litt skeptisk til er om mts leverer bra nok i stereo siden de ikke er en 3 veis høytaler....

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Josephsen
    Han skulle vist sette opp dette i demo så jeg for dra dit og høre når jeg kommer heim. Har lagt b&w ut for salg nå, så for vi se responsen. Men må si salget sitter dypt hehe. Liker godt lyden i b&w. Men skal jo sies att de er noen år nå, så kvaliteten bør jo ha blitt bedre. Eneste jeg er litt skeptisk til er om mts leverer bra nok i stereo siden de ikke er en 3 veis høytaler....
    Får ikke lånt med et par MTS hjem en helg til sammenligning med dine egene B&W da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Får ikke lånt med et par MTS hjem en helg til sammenligning med dine egene B&W da ?
    Jo det er sikkert ikke noe problem, kjenner jeg han rett =)
    Tenker også litt på om mts blir litt stusselige med tanke på z11???

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker godt lyden i b&w. Men skal jo sies att de er noen år nå, så kvaliteten bør jo ha blitt bedre. Eneste jeg er litt skeptisk til er om mts leverer bra nok i stereo siden de ikke er en 3 veis høytaler....
    Tror nok du vil bli overrasket over hvor mye godlyd som ligger i de høytalerene. Jan Ove er nok ikke vanskelig å spørre om å få med deg ett par hjem til test heller sånn sett. Er det beste, å få koblet de opp i sitt eget oppsett. Med tanke på prisen disse ligger på, så er jeg faktisk veldig overrasket over lydkvaliteten, og også volumet disse høytalerene kan levere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo etterhvert lure på hva folk skal med fronter til 50-100.000, men noe bedre er de vel gjerne..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Tror nok du vil bli overrasket over hvor mye godlyd som ligger i de høytalerene. Jan Ove er nok ikke vanskelig å spørre om å få med deg ett par hjem til test heller sånn sett. Er det beste, å få koblet de opp i sitt eget oppsett. Med tanke på prisen disse ligger på, så er jeg faktisk veldig overrasket over lydkvaliteten, og også volumet disse høytalerene kan levere.
    Ja viktig att de spiller høyt =) men det som er enda viktigere for meg er att de er med helt fra bunnen av, altså att man får med seg detaljer i lydbildet selv om man spiller lavt. Hvordan er center da ??
    Syntes du de leverer like bra i stereo som en større 3 veis høytaler??

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, disse liker seg bedre å bedre jo mer strøm man gir de. Jeg mater jo mine med ett beist av en effektforsterker, å det funker som bare fy :twisted:

Mener på at Jan Ove har testet de med endel forskjellige forsterkere, og også forskjellige effektforsterkere, så du kan jo høre med han også hva han anbefaler. På messen vi var på for noen uker siden kjørte han Yamaha Z11 på surround oppsettet, men alikevel en Rotel RB-1092 (lik til min) effektforsterker på frontene. Resten av høytalerene ( 9 stk ) ble da drevet av Z11.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja viktig att de spiller høyt =) men det som er enda viktigere for meg er att de er med helt fra bunnen av, altså att man får med seg detaljer i lydbildet selv om man spiller lavt. Hvordan er center da ??
    Syntes du de leverer like bra i stereo som en større 3 veis høytaler??
    Jeg synes de spiller bedre enn masse 3 veis høytalere jeg har hørt ihvertfall, også som har vært endel dyrere enn MTS'ene. Jeg har da selvsagt ikke hørt ALLE høytalere, men har vært igjennom en god del opp igjennom.

Det du sier om detaljer, er faktisk det jeg liker best med de. Ikke bare i musikk, men faktisk også på filmer merker jeg mer detaljer nå enn jeg gjorde med det gamle oppsettet mitt ( Klipsch RF-83 )

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Z11 er nok stor nok til og dra de sikkelig uten hjelp av effekt.
    Når det blir snakk om og kunne dra 11 høytalere blir det sikkelig lyd :-D

Er det ikke ca 200w i de fleste kanalene på z11 og noe mindre i et par ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Z11 er nok stor nok til og dra de sikkelig uten hjelp av effekt.
    Når det blir snakk om og kunne dra 11 høytalere blir det sikkelig lyd :-D

Er det ikke ca 200w i de fleste kanalene på z11 og noe mindre i et par ?
    Den er vel ogitt til noe sånt ja precens kanalene er oppgitt til 50W

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og vurderer om jeg også skal selge mitt trofaste b&w oppsett og bestille mts sreien???
    Kjøpte jo nettop Z11 og pb 13 ultra av Jan Ove og han lokker fælt med mst serien. Noen som har noen erfaringer og komme med mts kontra b&w??
    Har drevet og bytta litt selv hjemme mellom mine nye MTS-01 og de gamle B&W DM604 S3, og til tross for tilsynelatne mer beskjedne elementer, låter MTS'ene langt mer åpent og litt mer nøytralt en B&W-høyttalerne.

Jeg har dog en litt svakere revicer fra Denon (7x110w - men kan ikke bi-ampe som Yamaha om man kjører 5.1).

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk syntes jeg den gamle B&W LCR-60 S3 (den lille) sentern låt så kjipt til film sammen med MTS-01 høyttalerne, at jeg gikk inn og skrudde den av i oppsettet på reciveren. Og ting låt så mye bedre!! Dog er man mer avhengig av å sitte i "sweet spot" for å få riktig lyd - er derfor jeg gjerne vil ha den nye MCS-01 i hus fort som juling!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp fått oppgradert mine MTS høytalere. Jeg må si at lyden ble betydelig mye åpnere. Spiller utrolig mye høyere. Jo mer du mater på jo bedre trives de.
    Jeg synes lyden var bra før oppgradering også, men lydbilde følte jeg var litt trangt.
    Nå sammen med mine 2 PB13 er det en meget bra match.
    Bare så synd at men aldri får nok og jeg vurderer sterkt 2 PB13 til.
    Jeg har fått demonstrert mange forskjellige oppsett på høytalere i det siste, men ingen er i nærheten til den prisen.
    Og jeg har aldri opplevd noe bedre kundebehandling og service enn det L-Sound gav, så valget ble enkelt for min del.

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener dere at jeg får bedre lyd hjemme med MTS enn med klipsch?
    Sliter med å få roet ned den skarpe lyden

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Faktisk syntes jeg den gamle B&W LCR-60 S3 (den lille) sentern låt så kjipt til film sammen med MTS-01 høyttalerne, at jeg gikk inn og skrudde den av i oppsettet på reciveren. Og ting låt så mye bedre!! Dog er man mer avhengig av å sitte i "sweet spot" for å få riktig lyd - er derfor jeg gjerne vil ha den nye MCS-01 i hus fort som juling!
    Jeg har gjort det omvendt jeg, hadde en crap center, og byttet til MCS-01.
    Til sidene har jeg bare Dynavoice M-65, men de klarer seg mot centeren overaskende bra!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan MCS-01 Bi-Wires ?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan MCS-01 Bi-Wires ?
    Never mind... fant et bilde av baksiden på den :-)

Side 5 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •