Offisiell SVS MTS-01 tråd. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 245
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Synes det er rart at i en SVS tråd så har ingen kommentert det faktum at de gulvstående modellene ruller heftig av ved 60Hz. Det er jo alt annet enn imponerende fra basskongene......?

Unnskyldninger som at alle bruker sub til musikk er ganske langt fra sannheten....
    Hvor har du lest/hørt dette?
    Jeg har ingenting å måle med, så jeg kan ikke annet enn å gi min erfaring i forhold til hva øret hører... og det er positivt hittil.

De spiller med en detaljrikdom og dybde som overgår mine forrige Patos Lyric 402. Dette etter å ha spilt på de i noen timer...
    Har både testet musikk i stereo og film i surround med bra resultat.

Vet ikke hvor mye de ruller av ved 60hz, men det høres ikke ille ut.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal innom Lassesen etter jobb å ha med meg ett par hjem selv. Gleder meg til å få testet de skikkelig ut i påsken. Ser for meg mange timer med musikk å film
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg brukt mesteparten av kvelden på å kose meg med de nye SVS'ene. Første som slo meg var at de var mye mindre enn de så ut på bildet. Dette gjorde også at de så mye penere ut enn de ser ut på bildene (synes jeg da) Sammenlignet med Klispch RF-82'ene jeg koblet ifra igår så er dette en helt annen verden. Jeg er sinnsykt dårlig til å forklare slikt, men alt ble bare så mye bedre. Diskanten å mellomtonen spesielt. Dette kan jo ha med å gjøre at en PC-Ultra tar seg av alt under 80Hz, så her er det ganske likt. Første som slo meg var at alt var så mye "renere" lydmessig. Lukket jeg øynene å bare lyttet så kom det så mye m er detaljer frem jeg ikke har lagt merke til før. Er ikke ofte jeg setter meg ned i timesvis i strekk å bare lytter på musikk, men idag gjorde jeg det. Gleder meg til å få testet de mer i Påsken. Til nå er jeg ihvertfall sykt fornøyd med de. Beste parret med høytalere jeg har hatt i stua til nå, å det har faktisk vært ganske mye rart innom her opp igjennom årene.

PS.

Ja de spiller litt lavere enn det jeg kunne dra ut av Klipshcene, men det lille mindre i volum bytter jeg med glede mot denne lydkvaliteten. Eneste minuset, hvis man kan kalle det det, er at de er sykt kresne på hva man mater de med. Var innom ett par plater med litt gamle mp3'er jeg hadde liggende, å det låt ikke bra i det hele tatt. Men alt av Wav å Flac ( og selvsagt CDPlater ) jeg har matet de med har funket toppers.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    ..

Eneste minuset, hvis man kan kalle det det, er at de er sykt kresne på hva man mater de med. Var innom ett par plater med litt gamle mp3'er jeg hadde liggende, å det låt ikke bra i det hele tatt. Men alt av Wav å Flac ( og selvsagt CDPlater ) jeg har matet de med har funket toppers.
    Shit in, shit out.. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svs Sbs-01

SVS SBS-01 vs AUDIOVECTOR S1 og evt B&W 705.

Planen min er å bruke en av disse både som front og bak høytalere da jeg er litt manko på plass, men vet ikke hva jeg skal gå for.
    Pris forskjellen er ikke noe jeg tenker på,bare best resultat.
    Har dere noen tips og ideer om dette? Evt andre alternativer?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Shit in, shit out.. :wink:
    Jepp, det er realiteten av det

Kan nesten ikke klage av den grunn. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med høytalerene å angrer ikke ett sekund på jeg koblet de opp her hjemme

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mts-01

Da var disse i hus i min hjemmekino også. Drev og eksperimenterte i går med plassering, og har vel funnet en brukbar løsning, men de trenger nok litt mer spilling og testing før resultatet blir 100%. Er i alle fall kjempefornøyd med høyttalerne så langt. Fikk mye mer "luft" og dynamikk! Blir spennende å fortsette testingen i dag!

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har noen hørt de med nye oppgraderte delefilter, å det høres ut som de synes det er en helt ny høytaler. Gleder meg til å høre disse selv, å skal ikke se bort fra jeg bytter ut Klipschene :-)

Dette er cut and paste fra AVSFORUM å brukeren robroy:

I just got the MTS set with the new crossovers and had someone from a different forum come for a listen. Here is what he wrote about the visit on another forum:

-Robb

AZJimmy wrote:

As some of you may have seen, RobbRoy held a small get together this past Friday to showcase the newly reworked MTS speakers. Sadly, I was the only one foolish to brave our unpredictable monsoon weather. The up side of this was that I got some hands on time with these freshly renewed speakers, and some quality brew (always necessary).

Let me preface this by saying that I have listened to a lot of speakers over the past few years, including the MTS'. My search for an affordable upgrade to my JBL's has been a hard one. I have found many worthy replacements, however the price tag was usually that of a small car. There were also quite a few that were in my price range, but just not enough of an upgrade sonically to warrant the purchase. I had hoped the new MTS line would be the end of that search. I had the opportunity to give them an audition with Robb soon after he got his set, and again during the SVS GT this past spring. While I could see (and hear) that many aspects would be an upgrade, I just couldn't see it as enough of one to drop the cash. I think the 2.0 version may have changed that.

Ron Stimpson was on hand to answer questions and ring some ear drums . As the newly reworked crossovers have yet to go into full production, these were a custom "one off", meaning that we three were the first to hear them in a whole 5.2 setup. I think we all were a bit surprised at what we heard.

Rob's newly reworked living room never looked better with those twin PB13 Ultras framing the MTS Towers. Ron had some bass heavy materiel (Yello, Crystal Method) and Robb had his large catalog to choose from. We concentrated on music during this run through, including the Nine Inch Nails Blu-Ray "Beside You In Time", The Dave Mathew's Band's "The Central Park Concert", and a High-Res recording as well, The Crystal Method's "Legion of Boom" DVD-Audio.

We started with a few tracks by Yello in stereo. Though the songs were unfamiliar to me, the sound field was very dynamic. I really had a hard time believing that not only was it two channel I was hearing, that these were the same speakers at all! To their credit, Robb and Ron had spent the better part of the day setting the system up and integrating the two subs, and their hard work showed.

Next we popped in the NIN Blu-Ray. I own this disk, and have ran it through numerous times. Many of the tracks are pretty dynamic and sometimes quite noisy on my system, but I heard none of that here. It was, quite literally like being at the concert. Reznor's vocals were clear and concise thanks in part to the newly reworked center channel. Brash tracks like "Terrible Lie" and "Burn" had detail and a depth that I had not heard on previous listenings. It was very immersive, and I found myself holding my breath at times.

Needing bit of a break we turned to the Dave Mathew's Band's "The Central Park Concert". Admittedly, I am not the biggest DMB fan, but the version of "Jimi Thing" on that disk kills. The sax and guitar solos sounded astonishing. I think Robb and I turned to each other at least a half dozen times, just shaking our heads in disbelief at what we were hearing.

By this time, the wives were getting restless and hungry, so we knew we had time for maybe one more. Ron grabbed "Legion of Boom" and put the spurs to it. I own this disk as well, so this was again familiar ground. As Ron put it, "Born Too Slow" is a good song to point out flaws in a system, sometimes to the point of being painful. There was none of that here. Wes Borland's staccato guitar never sounded harsh nor did John Garcia's screamed vocals. For a brief moment I thought Ron was going to blow them up as he slowly inched his way toward reference, but they just took it and asked for more. I couldn't believe the range these things had. "The American Way" with it's stuttering machine gun beat hammered our chests. Mila Jovovich's eerie backward vocals on "I Know It's You" was hypnotizing and ethereal.

Eventually, the power button was pushed, and the three of us were dragged away. It was a very different experience than last time. I think we all had our minds blown at one point or another. It truly is a new product. I can't wait to head back to do a little movie demo next time, while I wait for them to get back into production. For now, the only place to get a crack at these is by calling Robb and setting up a demo.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres jo for godt ut til og være sant.Er jo ikke bare elementene som gjør en høytaler bra men denne scanspeak diskanten som sitter i sitter jo også i høytalere helt opp til nærmere 100000.- og er de like bra i forhold til pris som subbene så snakker vi faktisk highend til budsjett pris

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på demo hos Lassesen på LSound idag å hørte på dette oppettet med de nye delefilterene. Bare en ting å si F_Y__F_A_E_N_!_!_! Er som helt nye høytalere. Alt jeg likte med de med de gamle delefilterene er nå enda bedre. Satt bare å gliste når Lassesen spilte for meg. Å for å avslutte det hele. De spilte SYKT mye høyere å råere enn før, før det ble slitsomt i ørene. Ble faktisk så imponert at jeg bestilte ett sett av han mens jeg var der :twisted:

Til dere som allerede har dette oppsettet. Gled dere til å få i nye delefilter i de. Til dere som ikke har hørt det. Løp å få ordnet en demo ASAP.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke mindre lyst av rent SVS oppsett når en leser sånt.
    Ser det er sencitiviti på ca 93 db på de faktisk

Har det blitt mere fylde under 150hz med nytt filter ?

Merkelig det er center som har best frek.respons av serien :-O

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Får ikke mindre lyst av rent SVS oppsett når en leser sånt.
    Ser det er sencitiviti på ca 93 db på de faktisk

Har det blitt mere fylde under 150hz med nytt filter ?

Merkelig det er center som har best frek.respons av serien :-O
    Var bare innom på en liten 10 minutters lyttetur da jeg hadde ett annet ærend, så fikk ikke med meg alt av forandringer. Men synes det spilte veldig bra hele veien. Testet uten sub også, å synes ikke trøkket var galent da heller med tanke på at det kun er 2 stk 6.5" woofere i de. Lyden derimot, er veldig bra i mine ører. Diskanten er helt sinnsykt rå Gleder meg som en unge til de kommer i hus her

Nei de spiller ikke like høyt som Klipsch RF-83'ene mine (ikke akkuart noen bombe) men synes lyden var mye bedre faktisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Can't wait....

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var bare innom på en liten 10 minutters lyttetur da jeg hadde ett annet ærend, så fikk ikke med meg alt av forandringer. Men synes det spilte veldig bra hele veien. Testet uten sub også, å synes ikke trøkket var galent da heller med tanke på at det kun er 2 stk 6.5" woofere i de. Lyden derimot, er veldig bra i mine ører. Diskanten er helt sinnsykt rå Gleder meg som en unge til de kommer i hus her

Nei de spiller ikke like høyt som Klipsch RF-83'ene mine (ikke akkuart noen bombe) men synes lyden var mye bedre faktisk.
    Slår de RF-62 da tro ? de har 2*6,5".

Men må bare drømme om de, over 24.000 for et sett :-/

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydmessig så er de ganske så mye bedre ja, ihvertfall i mine ører. Som jeg nevnte, så synes jeg faktisk de spiller bedre enn RF-83 jeg har stående nå

Angående lydtrykk, så er jeg ganske sikker på de ville gitt RF-62 en god kamp ja. Var faktisk veldig overrasket over hvor mye høyere man kunne spille med de nå etter de har fått nytt delefilter.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydmessig så er de ganske så mye bedre ja, ihvertfall i mine ører. Som jeg nevnte, så synes jeg faktisk de spiller bedre enn RF-83 jeg har stående nå

Angående lydtrykk, så er jeg ganske sikker på de ville gitt RF-62 en god kamp ja. Var faktisk veldig overrasket over hvor mye høyere man kunne spille med de nå etter de har fått nytt delefilter.
    Tror ikke frekvenskurvene er oppdatert til de nye filtrene da ? har ikke sett innom svshjemmeside enda men.

Bare de spiller 110 db uten og ta skade av det er det bra nok for meg som holder meg under det.

Skal spørre Jan Ove om han skal ta turen til Hifi mesa i trondheim i år når jeg har penger til og kjøpe nye Bettercabels HT-kabler med tid og stunder.
    Vært morsomt og hørt 100% SVS Lsound oppsett :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men må bare drømme om de, over 24.000 for et sett :-/
    Jeg har bestillt bare center høyttalern i første omgang (har dynavoice m-65 til fronter), og oppgraderer frontene når neste skatteoppgjør kommer (eller jeg vinner i lotto selvsagt )

Tror autooppsettet på recievern klarer å utjavne den største forskjellen, men forskjeller er litt kult også, den gir lysten til å bygge videre

Fikk forresten bekreftet at disse er kommet inn på lager i dag, så løp og kjøp!

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir kjørt lansering av MTS-01 på landstreffet i Gausdal 3. - 5. oktober, så dette blir en gyllen anledning til å få sett og hørt disse

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ARG at det er så langt sørover :-(

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Angell
    Jeg har bestillt bare center høyttalern i første omgang (har dynavoice m-65 til fronter), og oppgraderer frontene når neste skatteoppgjør kommer (eller jeg vinner i lotto selvsagt )

Tror autooppsettet på recievern klarer å utjavne den største forskjellen, men forskjeller er litt kult også, den gir lysten til å bygge videre

Fikk forresten bekreftet at disse er kommet inn på lager i dag, så løp og kjøp!
    Har ikke råd til og bytte ut nå :-( Får sikkert ikke mere en kansje 13.000 for klipschene om en er heldig. Det blir for mye mellom et nytt sett for min del :-(
    Må vel følge med på torget om noen skulle finne på og oppgradere fra MTS sett

Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •