Offisiell SVS MTS-01 tråd. - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 245
    Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    MTS-01 ble testet i siste "Lyd og Bilde" ser jeg. Bra til kino, ikke så bra til stereo er dommen. Hva mener dere?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har greid å surre vekk spikes'ene til MTS'ene mine i flyttingen. Noen som vet hvilken diminusjon det er på gjengene i disse Spikes'ene så jeg kan får bestilt meg noen nye spikes. Tenkte å bestille Soundcare superspikes, men må vite størrelsen først
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare send epost til Lsound. Jeg gjorde det før jeg kjøpte Soundcare til STS'ene. Den har M6. Rart om ikke MTS har sammen, men greit å sjekke først.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The MTS-01 spikes have a ¼-20 thread pitch.

Uansett, da var nye spikes bestilt
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har plaget dere nå, men jeg vil gjerne si litt om mine erfaringer fra minikinoen min(2X3,5m). Jeg har altså MTS som frontrekke, og på veggen rett over hodet mitt, ett par SBS.

Ville bare si at jeg har etter flere innstillinger: merket at og sette x-over til 80hz gir et best lydbildeops: :roll:

Jeg la nok for mye vekt på at mine nye fine MTSèr skulle kunne spille mye lavere. Det jeg nå har merket er at det er et mye roligere lydbilde nå som kun subben tar seg av alt under 80hz. Henger meg nå ikke lenger opp i hva de enkelte høytalerene spiller, analyserer ikke lenger så mye...
    Merker at det ikke lenger er like mange lydbølger som svirrer rundt i rommet; derfor sier jeg ett roligere lydbilde.
    Har også satt høytalerene til SMALL.

Takk til de som rettledet meg!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    MTS-01 ble testet i siste "Lyd og Bilde" ser jeg. Bra til kino, ikke så bra til stereo er dommen. Hva mener dere?
    Jeg har nok samme mening som Lyd & Bilde. Jeg vi si at de er megabra på film og litt dårligere på musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke den store erfaringen med høytalere, men har hatt JBL 260 og XTZ 99.36 på prøve i samme oppsett og plassering som jeg har MTS-01 stående. Er bare en ting og si, MTS spiller skjorta av begge disse med glans. Bruker da Ultra 13 subber til å ta seg av bassen Spesielt toneklang og formidling av musikken var bare mye bedre på MTS. Vi var tre stykker som hadde denne lille lyttetesten, og var veldig enige alle sammen. Når de da også er så bra på film, er faktisk frontrekka mi noe av det jeg er mest fornøyd med i min hjemmekino. Tror jeg må bruke mye penger for å få noe som spiller bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Har ikke den store erfaringen med høytalere, men har hatt JBL 260 og XTZ 99.36 på prøve i samme oppsett og plassering som jeg har MTS-01 stående. Er bare en ting og si, MTS spiller skjorta av begge disse med glans. Bruker da Ultra 13 subber til å ta seg av bassen Spesielt toneklang og formidling av musikken var bare mye bedre på MTS. Vi var tre stykker som hadde denne lille lyttetesten, og var veldig enige alle sammen. Når de da også er så bra på film, er faktisk frontrekka mi noe av det jeg er mest fornøyd med i min hjemmekino. Tror jeg må bruke mye penger for å få noe som spiller bedre.
    Kjekt og høre din vurdering:-D

Så på L-sound i går at SBS var satt ned til 1500kr, og tenkte at de kom til og bli bra og ha i taket/høyt på veggen i et precence-oppsett. Men tenkte at siden jeg spiller mye dvd-musikk så ville de mindre SBSène ødelegge MTS-frontrekka mi. Men nå ser jeg jo at du har dette.
    Kunne du fortelle litt om det er verdt pengene og bruke precence på yamaha?
    Og hvordan er det på film, og ikke minst på musikk? Spesielt med tanke på 5.1 og 7.1 musikk?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Kjekt og høre din vurdering:-D

Så på L-sound i går at SBS var satt ned til 1500kr, og tenkte at de kom til og bli bra og ha i taket/høyt på veggen i et precence-oppsett. Men tenkte at siden jeg spiller mye dvd-musikk så ville de mindre SBSène ødelegge MTS-frontrekka mi. Men nå ser jeg jo at du har dette.
    Kunne du fortelle litt om det er verdt pengene og bruke precence på yamaha?
    Og hvordan er det på film, og ikke minst på musikk? Spesielt med tanke på 5.1 og 7.1 musikk?
    Presence er absolutt verdt pengene på Yamaha. Det løfter lydbildet veldig flott på film. SBS har også ett veldig bra lydbilde, selv om musikken jeg spiller stort sett er streamet fra PC med SD. Jeg bruker da og veksle mellom stereo i 2 kanaler og litt i stereo med alle 11 kanalene. Det går jo og sette hvor mye av lyden som skal gå til de forskjellige kanalene, og da går jo det meste til frontene, men jeg synes også det låter bra og la litt av lyden gå til de andre kanalene, blir mest brukt til live konserter.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Presence er absolutt verdt pengene på Yamaha. Det løfter lydbildet veldig flott på film. SBS har også ett veldig bra lydbilde, selv om musikken jeg spiller stort sett er streamet fra PC med SD. Jeg bruker da og veksle mellom stereo i 2 kanaler og litt i stereo med alle 11 kanalene. Det går jo og sette hvor mye av lyden som skal gå til de forskjellige kanalene, og da går jo det meste til frontene, men jeg synes også det låter bra og la litt av lyden gå til de andre kanalene, blir mest brukt til live konserter.
    He-he 11 kanaler...Jeg trodde det dreide seg om to oppsett:-D
    Kom til og tenke på at om jeg ikke hadde likt presence ,så kunne jeg jo satt det opp som surround-back. Takk for feedbacken!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg har nok samme mening som Lyd & Bilde. Jeg vi si at de er megabra på film og litt dårligere på musikk.
    Dette har vel vært sagt flere ganger fra flere hold. Men jeg kjøpte altså mine alikevel; for etter kjøp av sub var tilliten der8)

MEN ; alt spiller meget tilfredstillende; untagen noen høye kvinnestemmer.
    Da blir det litt skjelving, og at det liksom mangler noe. Klarer ikke og forklare bedre, enn at jeg er fornøyd med hele den musikalske skalaen men ikke i toppen, men kun på kvinnestemmer. For eksempel Diana Krall er kjempebra, siden hun har en litt mannlig mørk stemme. Pink høres også bra ut, men når Amy Whinehouse synger de høyeste tonene sine blir det ikke helt perfekt.

Hvorfor er det slik? Og hva bør gjøres?

1.Jeg driver MTS-frontrekka med XPA-3 som skal gi 3X200watt. Men forsterkeren klarer ikke og doble watten fra 8ohm(2ooW) til 4 ohm (300W). Trenger jeg mer kraft eller en annen match? Hva funker hos dere? Tror dere MTS "liker" 8ohm eller 4ohm, når den spiller høye toner? (Høy Hz)

2.Kinoen min er liten(3,5mX2m) og akustikken kunne kanskje vært bedre. Skulle jeg kjøpt noe lyd-dempemde av noe slag? Mot "harde-lyder" i toppen; vegg, tak eller gulvdempende?

3.Eller er det høytalerene som ikke klarer bedre uansett?

4.Er det Yamaha sin lydsignatur som ikke er bra med MTS? Blir det bedre med f.eks. UMC-1 som er Emotivas nye audio-video-prosessor som mange venter på?

Vil til slutt si at jeg aldri har hatt så fine høytalere, så jeg har ingenting og måle opp i mot. Kanskje er det slik at det alltid er, "gi og ta" for oss med et "normalt" budsjett?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med om MTS'ene liker 4 eller 8ohm? Det er høyttalerne som har en bestemt impedans og det er ikke noe forsterkeren kan gjøre noe med. Den avgir strøm etter hva høyttaleren vil ha.

Kvinnestemmer er det vanskeligste å gjengi bra. Høyttalere til flere ganger prisen på MTS sliter med det samme.

Tror kanskje at du må begynne med akustiske tiltak hvis du fortsatt synes at lyden er skarp.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hva mener du med om MTS'ene liker 4 eller 8ohm? Det er høyttalerne som har en bestemt impedans og det er ikke noe forsterkeren kan gjøre noe med. Den avgir strøm etter hva høyttaleren vil ha.

Kvinnestemmer er det vanskeligste å gjengi bra. Høyttalere til flere ganger prisen på MTS sliter med det samme.

Tror kanskje at du må begynne med akustiske tiltak hvis du fortsatt synes at lyden er skarp.
    Jeg mente om MTS var en høytaler som f.eks krevde mer av 4Ohm når den spilte høye Hz? Og at jeg derfor kanskje har litt og hente på en forsterker som dobbler utgangseffekten i 4ohm.

Jeg tror vel det meste av bedre utstyr hjelper:razz: Men er på leit etter det mest kostnadseffektive.

Når det gjelder akustikk hvor har man mest og hente?
    Jeg har MTSène tett inntil sideveggene men de peker litt innover i rommet. Sitter i en sofa rett forann bakvegg. Golvet mitt er parkett som "flyter". (Skal se om jeg kan laste opp et bilde.)
    Finnes det noen tommelregler på hva man bør gjøre først?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kreves mer av forsterkeren ved lav ohm ved lave frekvenser. Bass krever mer strøm enn de høyere tonene. Hvordan impedanskurven på MTS'ene er vet jeg ikke, men kanskje noen andre her vet.

Er det skarpt uansett volum, eller er det når det blir høyt?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet litt forskjellige ting, å Rotel synes ihvertfall jeg funker knall. Kjører nå med 110w Rotel blokk, men savner RB-1092 (500w) litt. Vurderer å teste en RB-1582 til uka. Tror det kan bli en bra match både lydmessig å med tanke på nok effekt. Får jeg svar på om RB-985 MK.II er litt i svakeste laget, noe jeg har litt misstanke om nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Har testet litt forskjellige ting, å Rotel synes ihvertfall jeg funker knall. Kjører nå med 110w Rotel blokk, men savner RB-1092 (500w) litt. Vurderer å teste en RB-1582 til uka. Tror det kan bli en bra match både lydmessig å med tanke på nok effekt. Får jeg svar på om RB-985 MK.II er litt i svakeste laget, noe jeg har litt misstanke om nå.
    Skal bli spennende om du får en bedre "sound".
    Har også sett på Rotell i det siste. Kunne tenkt meg en digital men vet for lite om kreftene/watten deres.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også sett på Rotell i det siste. Kunne tenkt meg en digital men vet for lite om kreftene/watten deres.
    Er enormt med krefter, ihvertfall i RB.1092'en. Minuset er at lyden er litt "kjedelig"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Yam861èn min så kan jeg bruke 3 forskjllige auto-oppsett. Den ene er naturlig, den andre Flat i tilfellet det høres litt hart ut. Men i dag satte jeg den til Front, som skal være bra om frontene er av et annet kaliber en resten.
    Dette ble bedre hos meg, og jeg merket også at kalibreringen tenkte lenger på punktet for EQ. Amy Whinehouse høres bedre ut allerede.:-D

Har lest litt om at de lærde strides om hvordan en centers kasse-konstruksjon skal være, dessuten har den sikkert også andre kvaliteter enn frontene. Subben er satt til X-over på 80Hz, så her bør jeg vel også "spare inn" litt krefter som Emotivaen kan bruke om det trengs. Når subben spiller med så høyt som 80Hz, så merker jeg også mindre lydbølger som slenger i veggene. Min mini-kino er liten og tett, så her er det vel trangt om plassen til både passasjerer og lydbølger.:|

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du med digital mener klasse D så er det rimelig bra med krefter i Rotel sine enheter. Hvis du med digital mener digital så er det i en prisklasse som blir litt hinsides meg.

Rb-1092'en som Kane nevner er oppgitt til 2x500w, men er målt til 2x635w så Rotel tuller ikke med specs'ene.

Jeg har selv Rotel D på STS'ene noe jeg synes fungerer veldig bra både med hensyn til krefter og lydmatch. Men STS'ene har 3dB høyere følsomhet noe som gjør mye i forhold til MTS'ene på 87dB.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Rb-1092'en som Kane nevner er oppgitt til 2x500w, men er målt til 2x635w så Rotel tuller ikke med specs'ene.
    Hadde kjøpt den med en gang, om det ikke hadde vært for prisen.
    For meg som har XPA-3, så må den tåle og måle seg med Emotiva.

Edit ; Emotiva; UMC-1 + XPA-2 ca.1400kr

Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •