Klipsch RF-35 serien!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF-35 serien!

Noen som har følgende høyttalere i 5.1 system?

Klipsch RF-35
    Klipsch RB-35
    Klipsch RC-35

Skulle gjerne fått noen kommentarer av dere som enten eier eller har bekjente som har har de.
    Gjerne si hvilke forsterker-oppsett som brukes også!
    Hvordan er de til musikk(har inntrykk av at de passer bedre til musikk med punch) og tilslutt hvordan dere synes de er til film.

Ønsker ingen "jeg liker ikke" diskusjon skal ned på Ton Art selv og vurdere kritisk selv senere!
    På forhånd takk

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Noen som har følgende høyttalere i 5.1 system?

Klipsch RF-35
    Klipsch RB-35
    Klipsch RC-35

Skulle gjerne fått noen kommentarer av dere som enten eier eller har bekjente som har har de.
    Gjerne si hvilke forsterker-oppsett som brukes også!
    Hvordan er de til musikk(har inntrykk av at de passer bedre til musikk med punch) og tilslutt hvordan dere synes de er til film.

Ønsker ingen "jeg liker ikke" diskusjon skal ned på Ton Art selv og vurdere kritisk selv senere!
    På forhånd takk
    Klipsch er veldig avhengig av forsterker for å låte skikkelig godt, så her må du bare prøve frem. Selv syns jeg det oppsettet du snakker om passer supert til Marantz 7500 (kunne nok gjerne hatt enda mer strømreserver, men dette funker tildels bra).

Til hjemmekino er Klipsch gull, til musikk er det smaken din som avgjør. Det låter veldig "live" ut ifra Klipsch, og ikke "studiolyd" som i f.eks B&W 600 serien.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mulig alternativ!

Har følgende receivere på blokka:

Pioneer AX 2/4
    Denon 3806
    Marantz 7600/8600 når den kommer
    Yamaha 2600/4600
    Onkyo 803

Ønsker en 7.1 receiver i første omgang slik at jeg kan Bi-ampe frontene, Blir sannsynligvis en SVS PB12-Plus/2 som får gjøre tung arbeidet, derfor er jeg ikkke så veldig bekymret for å få kraft mangel på kringlyd-biten, spiller det 110db så er det smertelig høyt over tid, Klipsch spiller sikkert opp mot 120db,

Eller så er Polk RTI 12 (de trenger masse power) med familie
    Og Dali Ikon 7 (trenger endel power) med familie mulige alternativ

Vanskelig å gjøre seg opp en mening, men det er vel en glede i seg selv.

"time will show"

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje RF35 blir litt store for forsterkerne du lister opp?

Klipsch krever en kraftig nok forsterker for å låte bra. Jeg selv bruker RF15 med en HK AVR 635, og dette høres ut som en perfekt match i mine ører.

Jeg har også hørt at RF35 er kresen på plassering, så om du ikke har mulighet til å ha de en meter fra bakvegg/sidevegg bør du kanskje velge RF15 evnt. RF25 som er mindre avhengig av rommet for å gjøre en god jobb. Da sparer du også noen tusenlapper.

Jeg ville ihvertfall hørt på en av lillebrødrene før du kjøpte storebroren, da dette også er gode høyttalere som virkelig river godt.

MRK også lang innspillingstid på Klipsch, så du ikke blir skuffet. Det er helt utrolig hvordan bassen i RF 15 har utviklet seg det året jeg har hatt de. Virkelig blitt en helt annen høyttaler, varmere lyd på en måte.

Dag

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch RF-35 Tungdrevne?

Sitat Opprinnelig postet av dagkr
    Tror kanskje RF35 blir litt store for forsterkerne du lister opp?

Klipsch krever en kraftig nok forsterker for å låte bra. Jeg selv bruker RF15 med en HK AVR 635, og dette høres ut som en perfekt match i mine ører.

Jeg har også hørt at RF35 er kresen på plassering, så om du ikke har mulighet til å ha de en meter fra bakvegg/sidevegg bør du kanskje velge RF15 evnt. RF25 som er mindre avhengig av rommet for å gjøre en god jobb. Da sparer du også noen tusenlapper.

Dag
    Hadde inntrykk av at RF 35 var lettdrevne, slik er de beskrevet flere steder, vil det også si at det ikke blir nok når de blir Bi-Ampet heller, de skal kunne spille rundt omkring 119db + 3db ved Bi-Amp(128 watt), kommer sikkert ikke til å spille mer enn 110db som ikke skal kreve mer enn 16W, noe som ikke skal være mye for de overnevnte receiverene, vil tro at de leverer 70-80ekte W, ubrukt watt skal jo ikke ha noen betydning for hvor bra en forsterker leverer!

Newcomer Puffyp sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Moss
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat kjøpt Rf-35 og kjører de på en Nad C272 (2*150W), jeg synes dette spiller meget bra. Ble advart mot å kjøre Nad på Klipsch men synes dette låter bra.
    Sinnsykt bra på film, jeg er knall fornøyd med disse, venter bare på resten av "familien" nå

Newcomer ChrisW sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde min nad 218 på et par Rf-35 ...funket veldig bra. men vi brukte denne løsningen til fest,så viss du er veldig kresen på lyd så er vel gjerne ikke nad det beste...men ble bra liv i de med nad

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor vurderer du ikke RS35 istedet for RB35? selv gjør jeg som veldig mange og bruker Rotel til Klipsch. Så er det jo mange som går opp et par hakk på centerkanalen.. til RC-7

Newcomer Puffyp sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Moss
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    hvorfor vurderer du ikke RS35 istedet for RB35? selv gjør jeg som veldig mange og bruker Rotel til Klipsch. Så er det jo mange som går opp et par hakk på centerkanalen.. til RC-7
    Hva blir forskjellen ved å bruke RS35 istedet for RB35?
    Skal selv kjøpe bakhøyttalere til mine Rf-35 og har lurt fælt på hva forskjellen her er?

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Hadde inntrykk av at RF 35 var lettdrevne, slik er de beskrevet flere steder, vil det også si at det ikke blir nok når de blir Bi-Ampet heller, de skal kunne spille rundt omkring 119db + 3db ved Bi-Amp(128 watt), kommer sikkert ikke til å spille mer enn 110db som ikke skal kreve mer enn 16W, noe som ikke skal være mye for de overnevnte receiverene, vil tro at de leverer 70-80ekte W, ubrukt watt skal jo ikke ha noen betydning for hvor bra en forsterker leverer!
    De er lettdrevne i form av at de spiller høyt ved lav watt, men for god kontroll på bassen så krever de en kraftig forsterker. RF35 er sikkert et godt valg med en kraftig forsterker. Men jeg leste en artikkel på Klipsch sin side som tok for seg nettopp dette. Artikkelen forklarte ihvertfall viktigheten av å ha en kraftig nok forsterker, og at det var farligere for høyttalerne med en for svak enn en for kraftig forsterker. Den ga også meg forståelsen av at det antallet WATT som står oppgitt pr høyttaler var mer en minimums anbefalning enn en maks anbefalning. Dumt at jeg ikke finner tilbake til denne artikkelen nå da.
    Det ligger ihvertfall en oversikt over det du beskriver på følgende link:
    http://www.klipsch.com/customerservi...?id=43&view=59

Dag

Dag

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RB istendenfor RS

Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    De må enten stå på stativ eller henge i skråtak, rommet er et loft som er 3,3M høyt, med pipe midt i rommet, hadde det vært bakvegg så hadde RS vært aktuelt.

Newcomer mitch sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman Kardon har en kompis av meg til et identisk oppsett. Nok power der ja

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Var litt skræmt no ja!

Sitat Opprinnelig postet av dagkr
    De er lettdrevne i form av at de spiller høyt ved lav watt, men for god kontroll på bassen så krever de en kraftig forsterker. RF35 er sikkert et godt valg med en kraftig forsterker. Men jeg leste en artikkel på Klipsch sin side som tok for seg nettopp dette. Artikkelen forklarte ihvertfall viktigheten av å ha en kraftig nok forsterker, og at det var farligere for høyttalerne med en for svak enn en for kraftig forsterker. Den ga også meg forståelsen av at det antallet WATT som står oppgitt pr høyttaler var mer en minimums anbefalning enn en maks anbefalning. Dumt at jeg ikke finner tilbake til denne artikkelen nå da.
    Det ligger ihvertfall en oversikt over det du beskriver på følgende link:
    http://www.klipsch.com/customerservi...?id=43&view=59

Dag

Dag
    POWER HANDLING:
    125 w max continuous (500 w peak)
    Blir usannsynlig høyt dette uansett, bi-amp eller ikke, ifølge
    http://www.klipsch.com/product/produ...id=633&s=specs

Får vurdere det når jeg hører på, kan skjønne at de krever mye/kvalitetspower på høyt lydnivå, da vil en svakere forsterker falle igjennom med høyere forvregning!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Yamaha RX-V2400 til mine RF3 og her er det nok power. Byttet ut min Harman Kardon AVR7000 til fordel for nettopp Yamaha, fordi jeg syntes Yamaha ga mer dynamikk i bassen. HK var en veldig god forsterker, men å påstå at selv Yamaha 4600 blir i minste laget for RF35, blir å undervurdere.

Jeg har også hatt kombinasjonen Krell KAV300CD og BAT VK60 til Klipsch RF3. Dette spilte helt fantastisk. Så det er selvsagt ikke noe øvre tak. Heller kvalitet i forhold til lydsignatur og matching, fremfor kun å se på antall watt.

Det en skal være obs på når det gjelder forsterker til Klipsch; er å finne en som ikke er for skarp i toppen. Personlig er jeg litt skeptisk til å matche Denon og Klipsch - med unntak av Denon AVC-A1XV, da
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink marantz-varm myk diskant

før jeg bestemte meg så sendte jeg mail både til klipsch og div.forhandlere av klipsch og alle steder ble jeg annbefalt marantz, kjører selv på en marantz sr9600 og klipsch rf-7. låter bra til både film og musik( dire straits-pink floyd-madonna-50cent-bob dylan) har hatt både dali/jbl/infinity/audiopro og mission i samme prisklasse som klipsch og jeg synes at klipsch er overlegne

men de krever en god del strøm så jeg tror at feks marantz sr8500 ville passe bra

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg kjører Yamaha RX-V2400 til mine RF3 og her er det nok power. Byttet ut min Harman Kardon AVR7000 til fordel for nettopp Yamaha, fordi jeg syntes Yamaha ga mer dynamikk i bassen. HK var en veldig god forsterker, men å påstå at selv Yamaha 4600 blir i minste laget for RF35, blir å undervurdere.

Jeg har også hatt kombinasjonen Krell KAV300CD og BAT VK60 til Klipsch RF3. Dette spilte helt fantastisk. Så det er selvsagt ikke noe øvre tak. Heller kvalitet i forhold til lydsignatur og matching, fremfor kun å se på antall watt.

Det en skal være obs på når det gjelder forsterker til Klipsch; er å finne en som ikke er for skarp i toppen. Personlig er jeg litt skeptisk til å matche Denon og Klipsch - med unntak av Denon AVC-A1XV, da
    Denon og klipsch er en meget god match i mitt oppsett, Denon AVC-A11XV som prossesor MA Oberon 6.1 til frontene(Klipsch RF7) til senteren (RC 7) og bak(RF25) bruker jeg Denon forsterkeren. 3910 dvd. Har eid div. Klipsch høytt. i mange år og min oppfatning er jo større forsterker jo bedere låter det.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK har nok krefter til klipsch (med tanke på at det er reciver), men vil nok påstå at det blir litt overfokusert i toppen til musikk.

Har selv i dag h\k på rf5, hk´en ryker snart ut døra her trur jeg

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente ikke å fornærme noen som har Klipsch og Denon kombo. Og Denon
    AVC-A11XV er jo en kvalitetsforsterker. Min mening er at Denon og HK er begge kraftige nok for et par RF35, men som GIzO, synes også jeg at det kan bli litt vel agressivt i toppen. For meg fikk Yamaha RX-V2400 ting på plass i forhold til mine RF3.

Mitt inntrykk er også at jo kraftigere forsterker (av kvalitet) jo bedre for Klipsch. For selv om de er lettdrevne, krever de mye strøm for å ha kontroll. Det var nok derfor RF3 låt som en drøm med den gedigne BAT VK60 (som jeg savner grenseløst...)

Med Klipsch+Yamaha RX-V2400, og en sub som flytter mye luft, har jeg aldri vært fristet til å skru volumet opp til mer enn -17 på forsterkeren. På en god kvalitetsfilm måler jeg rundt 110-120db. Og forsterkeren har mer å gi...

Håper jeg var litt klarere nå
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine