4x10" mgr sub? :P

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer PorleN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

4x10" mgr sub? :P

tenkte jeg skulle lage meg en en subb nå.. skal bare ha noe som flytter masse luft. og da tenkte jeg 4x 10 mgr.. desse koster bare 200 pr element og er noe drit ja men når de kun er til å flytte luft så funker det vell? har en zachry dsw subforsterker.. tror dere den drar alle fire? og vil denne ideen min funke?

kom gjerne med tegninger til kasse

mvh. porlen

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville aldri kjøpt MGR jeg.
    Dessuten får du aldri solgt det igjen med mindre du kommer over en med "lite peiling" hehe

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg personlig hadde heller valgt noen bedre elementer. Du får da et mye bedre resultat. Den forsterkeren tror jeg heller ikke er kraftig nok til å drive de 10" bassene. Husk at mindre elementer har mindre følsomhet også. Tenk på en CV CLSC 15" aktiv sub. Den har en forsterker på 350 watt, 450 watt peak. Så du bør nok lete etter en større forsterker, kanskje en pa forsterker på 300wX2 i 8 ohm ++ Skal du først gå for de elementene så skaff deg hvertfall en stor nok forsterker slik at de får gjort nytte av seg da!

Newcomer Lionstar sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PorleN
    tenkte jeg skulle lage meg en en subb nå.. skal bare ha noe som flytter masse luft. og da tenkte jeg 4x 10 mgr.. desse koster bare 200 pr element og er noe drit ja men når de kun er til å flytte luft så funker det vell? har en zachry dsw subforsterker.. tror dere den drar alle fire? og vil denne ideen min funke?

kom gjerne med tegninger til kasse

mvh. porlen
    Nei det vil bli dårlig, for du må koble 2 i serie og to isammen, ellers blir total impedansen for lav, og du for ikke noe økt effektivitet i forhold til å kjøre med 4 elementer i forhold til 2, disse elementene egner seg heller ikke til bassrefleks på grunn av for høy Qts, og du ender med ei kjempediger lukket kasse, eventuelt et båndpass kabinett.

For 800 kr kan du jo nesten få et brukbart PA element.

Går du på prisgunstige elementer finner du at kilosprisen er ca. 100 kr per kg elementvekt, en 15 tommer med lav Qts, og stor magnet hadde vært noe helt annet til å flytte luft med i et bassreflekskabinett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •