Spørsmål angående Audio Pro Black Pearl, Black Diamond og Blue Diamond.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål angående Audio Pro Black Pearl, Black Diamond og Blue Diamond.

Jeg testet ut et par Audio Pro Black Pearl her om dagen. De imponerte meg stort med tanke på størrelse og pris. Er det noen her som har erfaring med Audio Pro og kan si meg om Black Diamond er mye tyngre å drive? Jeg regner med at Blue Diamond er mye tungdreven, eller har noen motsatt erfaring med denne?
    Tekniske spesifikasjoner er én ting, men hvordan ting fungerer i praksis er ofte noe annet...

Etter testen av BP ble jeg meget nysgjerrig på disse høyttalerne.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt black diamond (v1) i to/tre år og er veldig fornøyd men de ER tungdrevne. Har hatt en Marantz forsterker (5200 eller noe sånt) og den føler jeg ikke fikk frem det beste i høytalerne. Har bestilt en Yamaha rx-v2600 nå og forventer en stor forbedring, spesielt i "trøkket". Men er ellers VELDIG fornøyd med høytalerne.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har eigd audio pro blue diamond v1 og v2..
    Og dei er kjekke høyttalere til hjemmekino der dei er klart beregnet for spør du meg.
    Da audio pro er nokså laidback og kjedelige i stereo.

ellers så er ikkje blue diamond meir vanskelig å drive enn black diamond.
    da det er aktive basser i desse..

men på eit område synes eg dei nye audiopro black diamond er bedre enn blue diamond dei har biwiring terminaler. dermed kan du bi-ampe viss du har ein av dei nyere surroundforsterkerene til denon , yamaha, pioneer ,etc.
    men blue framleis kjører med single noe som eg synes er latterlig, men det er vel noe med at forsterkeren som dei bruker har bare eit sett..

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Audio Pro Black Diamond V.2, og er meget fornøyd med disse.
    Den gang jeg handlet høytalere var jeg og hørte mye, men ingen som kom i nærheten i denne prisklassen.
    Det man må huske på er at de liker seg best med god avstand til bak og sidevegg. Jeg brukte en Yamaha RX-V 650 reciever, og syntes den gjorde en kjempejobb, men jeg kunne høre at den slet litt mmed å drive høytalerne optimalt. Etter å ha skaffet litt ekstra effekt (monoblokker) spiller BD. V.2 som en drøm ;-)
    Men vær klar over at de krever en del av forsterkeren din!

Se gjerne på for flere erfaringer.:grin:

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget godt fornøyd med bd v.2 med venner :grin: . Kjører dette oppsettet rund baut,Dette spiller sammen med Yamaha Rx-V1600 å jeg syntes dette er en glimmrende kombo. Har foreløpig ikke savnet en egen effektforsterker da 1600 syntes å ha den kontrollen jeg er ute etter.

I utgangspunktet har jo høytaler med 4 ohms last lettere for å tømme forsterkeren for sine strømreserver så dersom forsterkern din er litt slapp
    så vil vel bd fort vise dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    halloen. jeg er innehaver av hele oppsettet fra sudio pro har hatt dette i 2 år og er veldig imponert over lyden fra dette høytaler oppsettet.
    de er vel kanskje litt tungdrevne. har sony sin gamle str 2000 es forsterker ikke helt sikker på nr men noe sånt. den fungerer veldig godt til disse høytalerne. høytalerne er nå til salgs for jeg har kjøpt meg en ny skjerm fra pionner gleder meg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •