"Mia`s Sang"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: "Mia`s Sang"

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Mia`s Sang"

Trist at Marius Mùller gikk bort i en alt for ung alder, men du verden for en glimrende musiker dette var. Jeg har hørt trådtittelen mange ganger (album seks, spor åtte), men for første gang tror jeg at jeg har hørt den slik den er ment å være, på mine nye Electra 926. Fantastisk låt dette. Masse el-kontrabass fra Yngve Moen som ligger som et teppe hele veien i bunn og det bare bevrer deilig i hele stua, samt et glimrende gitarspill fra Marius. Produksjonen fra Svein Dag Hauge er av referanse klasse.

Har du et godt anlegg er dette en glimrende tokanals testskive og vil avsløre spinkle høytaler konstuksjoner (kjør for all del helt nøytralt, her det informasjon i bøtter og spann...)

Kjørte mye musikk i går kveld/natt og "Bikja" til Waters kom veldig langt ut til siden, masse tre dimensjonalitet i "Amused to Death" som er et "must" album for Pink Floyd freaks som meg...

Summert opp må jeg si at selv etter bare en ukes innspilling av E926 er jeg bare imponert. :grin:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han var en stor musikker ja spør du meg. Fikk ikke opp øynene for han før det var for sent, men det som ble laget var utrolig bra syns jeg.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre CD`forslag i samme sjanger ? (liker veldig godt Mike Oldfield "The Songs Of Distant Earth" og andre synth verk). Tråden tilhører "Høytalere" og jeg er klar over at dette ikke skal være en CD ranking, men for meg så henger dette litt sammen (lyd inn er lyd ut, eller ulyd inn......) Dynamikk er GØY !

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Referansespor

Artig å se at det er andre enn meg som synes "Mia's sang" er et særdeleles bra testspor for bass. I tillegg er jo dette et nydelig musikkstykke.
    Så folkens skaff dere Müller's "Seks" og finn fram 8'ern. Så er det bare å lene seg tilbake og nyte godlyden.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kari Bremnes' Svarta Bjørn har vel vært nevnt ganske mange ganger som en god testplate. Meget fin bass på denne. Ellers er Yello ett hett tips for de som vil teste dynamikken i anlegget.
    "Songs of distant Earth" Er også meget bra. Liker godt spor 11 der. Tror ihvertfall det var spor 11, lenge siden jeg hørt på den nå. Skal hjem og slappe av til den i kveld ;-)
    Siste platen til Röyksopp er ikke så værst heller...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Josephine Cronholm/ wild garden/ In your wild garden - er egentlig ingen jazzfan, men på gode anlegg er dette bare helt fantastisk (fikk tipset fra referanse-CD fra danske High Fidelity).

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Sjekk ut Josephine Cronholm/ wild garden/ In your wild garden - er egentlig ingen jazzfan, men på gode anlegg er dette bare helt fantastisk (fikk tipset fra referanse-CD fra danske High Fidelity).

Jeg er åpen for alle gode forslag, uansett sjanger. Vi er "litt travle med å ha det travelt" sa en vis mann til meg for en tid tilbake. Tenk litt over det, god musikk eller film, dempet belysning en kald en og på med masse godlyd. Er det ikke dette vi brenner etter da :-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Kari Bremnes' Svarta Bjørn har vel vært nevnt ganske mange ganger som en god testplate. Meget fin bass på denne. Ellers er Yello ett hett tips for de som vil teste dynamikken i anlegget.
    "Songs of distant Earth" Er også meget bra. Liker godt spor 11 der. Tror ihvertfall det var spor 11, lenge siden jeg hørt på den nå. Skal hjem og slappe av til den i kveld ;-)
    Siste platen til Röyksopp er ikke så værst heller...

"Songs of distant Earth" er av en eller annen grunn hengt med meg å mange år og er en av mine favoritter. Tror Mike lagde filmusikk til en film det aldri ble noe av her :grin:

Active Andreash sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk ut Damien Rice, "O"..

Det er bra greier.. Liker sangen "Cold Water" spesielt godt..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •