Cut Frequenzy ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Cut Frequenzy ?

Jeg har nå fådd meg sub.. en JAMO SW2010...
    Når jeg spiller høy musikk(trance) så kutter den litt ned på bassen avog til.. så jeg lurte på om jeg skal stille på de to knottene som står bakom? Jeg har NULL peiling på sub'er :P så hjelp mottas med takk!

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva står det på de knappene da tro ?
    Tipper den ene er FASE (enten faste innstillinger, eller trinnøst null til 180 grader er normalt). Den andre er vel Volum ?

Dersom den kutter, høres det ut som en beskyttelses krets som trer i funksjon, for å ikke ødlegge høytaler elementet (når forsterkeren blir overstyrt).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står på knappene: Cut of frequenzy 80-150MHZ
    Phase 0-180(Grader)

begge disse står forsåvidt på "null", dvs jeg har ikke stilla på noen av dem, fordi jeg ikke har peiling

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett cut of frequenzy til det laveste (80Hz), dette betyr at uansett hva du putter av signal inn, så vil den kun reprodusere lavfrekvent bass dvs. i dette tilfellet alt UNDER 80 Hz.

Det er den andre "knappen" som muligens er problemet. Det å matche FASE på dine front HT og SUB, kan ofte være problematisk. Noen på forumet anbefaler å plassere subben i stolen der du nornalt sitter, sett på en CD med mye bass (kutt ut front HT). Gå rundt i rommet og sjekk ut hvor du får mest bass. Sett etterpå SUB der du var (reverser prosessen mao.) og voila, du skal nå ha bra med bass ut fra din lytte posisjon.

Så kommer integrering med front HT. (her må du bruke fase + / -). har du en hjelpemann/Kvinne er det fort gjort. Skru langsomt frem og tilbake, til du syns bass låter kraftigst (fra lytterposisjon der du hadde subben) . Juster deretter opp eller ned volumet på SUB til du syns det er OK (Overdriver du her vil all annen lydinformasjon "drukne").

Høres enkelt ut, men det er litt slit :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. takk for info! skal prøve dette! =) (selv om det hørtes komplisert ut)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg flytta sub der det er god bass, men begge disse knottene står enda på "null"...
    Hva og hvor mye skal det stilles på?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •