B&W DM-605 Høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W DM-605 Høytalere

Jeg har også muligheten for å kjøpe B & W DM605 for 6000.- Disse er helt strøkne. Jeg har ikke all verdens tid å tenke på så hjelp mottas med stor takk.

Er det noen som vet hvorfor disse ikke produseres mer forresten? Det er de med innebygget forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har DM605 selv, og kan ikke annet enn å si meg meget fornøyd med de.

Disse var jo en del av series 2 i DM600 serien. Og mens 604 S2 kanskje ikke var spesiellt bra har 605 S2 fått mye skryt.

604 i S3 utførelse ble en meget bra høyttaler selv om den krever mye effekt for å løsne skikkelig og spille optimalt.

Hvorfor det ikke er noen 605 S3 er bare spekulasjoner men det er jo kommet flere megte bra effektforsterkere samt at forsterkerne er ikke noe B&W meg bekjent lager inhouse. Kan være en årsak det...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blaa
    Jeg har DM605 selv, og kan ikke annet enn å si meg meget fornøyd med de.

Disse var jo en del av series 2 i DM600 serien. Og mens 604 S2 kanskje ikke var spesiellt bra har 605 S2 fått mye skryt.

604 i S3 utførelse ble en meget bra høyttaler selv om den krever mye effekt for å løsne skikkelig og spille optimalt.

Hvorfor det ikke er noen 605 S3 er bare spekulasjoner men det er jo kommet flere megte bra effektforsterkere samt at forsterkerne er ikke noe B&W meg bekjent lager inhouse. Kan være en årsak det...
    Så du mener disse er verdt 6000 brukt? Selger så de kostet 13000 nye. Vet ikke om dette stemmer helt.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kostet 13000 nye ja. Er meget gode HT dette!! Tilbudet du har fått syns jeg er bra. Jeg fikk opplyst på HFK at de sluttet å lage disse på grunn av forholdsvis lav etterspørsel. De solgte greit i Norden, men lite i resten av Europa. :razz:
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kvitteringen min fra Klubben, den er datert 12/07-2001 og 605 kostet da 12.996,-.

Ellers har jeg også hørt på klubben at det var også grunnet lav etterspørsel utenom Norden.

6.000,-!?!? Kjøper ikke du de send meg selgers detaljer på PM og jeg henter de i morra.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde lett kjøpt de jeg ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg henter disse i løpet av dagen, eller senest i morgen. Hvis jeg mot formodning skulle mislike lyden i de, kan jeg jo slenge de ut for salg igjen her.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er de i hus, og jeg er MEGET fornøyd. Nå må jeg bare finne meg noen bakhøytalere som passer. Noen gode forslag??

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    605 var den BESTE gulvmodellen i den s2 serien.. 604 var iallefall en sann fiasko . Iforhold til resten av serien da!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TigerWho
    Nå er de i hus, og jeg er MEGET fornøyd. Nå må jeg bare finne meg noen bakhøytalere som passer. Noen gode forslag??
    Jeg er tilhenger av å ha någenlunde like høyttalere i et oppsett. Og da som bakhøyttaler til DM605 ville jeg sett etter noen 601 eller 602 S2..

Når det er sagt kan jeg vurdere å selge mine 601, da jeg egentlig er på utkikk etter 602.. Send meg en pm for videre snakk om disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett sett på 603 s3 og 604 tenker egentlig det blir en av disse jeg satser på som bakhøytalere. Noen som har erfaring med disse?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med 602! :razz: Et litt billigere alternativ en 603.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg er veldig fornøyd med 602! :razz: Et litt billigere alternativ en 603.....
    Da var 603 i hus. :grin:

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!!! Har du fått testa nå eller? Hvilken forsterker bruker du på 605-ene?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!!! Har du fått testa nå eller? Hvilken forsterker bruker du på 605-ene?
    Takk for det! :grin: Jeg har bare fått testet de litt foreløpig, siden jeg ikke er helt ferdig med oppsettet. Jeg mangler senter i samme serie før jeg kan si det er komplett, og skal kjøpe en SVS sub. Bare til å si fra om du vet om noe til salgs. Nå bruker jeg en Pioneer 1015 på disse høytalerne. Regner med jeg må ha en effektforsterker i tillegg selv om jeg syns denne klarer å dra de bra.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for LCR600. Det blir nok den på meg også om litt. Jeg bruker 3806, men kunne tenkt meg enda mer krutt. Fikk høre Oberon 6.1 for litt siden. Wow! :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for LCR600. Det blir nok den på meg også om litt. Jeg bruker 3806, men kunne tenkt meg enda mer krutt. Fikk høre Oberon 6.1 for litt siden. Wow! :grin:
    Det blir nok fort den på meg og ja. Må bare få litt mer penger først. Jeg skal jo ha meg en SVS og, så da blir det litt utgifter der og. Jeg regner med det blir kjøp av SVS først, siden den sentern jeg har nå gjør nytta si foreløpig. Jeg kan ikke akkurat si det samme om den subben jeg har. :wink:

Jeg har ikke hørt den Oberon, men er den i samme prisklasse?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oberonen er en meget potent 600w monoblokk.http://www.midgardaudio.no/www/index...d=16&Itemid=45

Jeg har ikke hørt SVS, men det blir nok en slik på meg også. :razz: Har vel ikke noe valg. :wink: Håper på en demo i Bergen snart! :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oberonen er en meget potent 600w monoblokk.http://www.midgardaudio.no/www/index...d=16&Itemid=45

Jeg har ikke hørt SVS, men det blir nok en slik på meg også. :razz: Har vel ikke noe valg. :wink: Håper på en demo i Bergen snart! :-P
    Hmmm... Den så jo unektelig pen ut da. Veit du prisen på den? Jeg fant lite priser på den sida der. Sikkert jeg som er småblind men....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det dere er inne på der har jeg også tenkt litt på, nemlig å fore mine DM605 med noe mer effekt. Desverre oppstår det et lite problem her, da 605 er aktive. Slår en av forsterkeren til bass-elementene får disse nemlig ikke noe signal overhodet, samtidig som forsterkeren har høynivå inngang gjennom terminalene på høyttaleren og lavnivå inngang via rca.

Det betyr at om en mater høyttaleren med en Oberon 6.1 vil diskant og mellomtone bli matet med de inntil 600 watt som Oberonen kan levere, men på grunn av den interne forsterkeren blir signalet til de to nederste elementene (bass elementene) her 'forsvaket' ned til de 130 w forsterkeren kan levere. Dette vil føre til at høyttalerne kan bli noe 'top heavy'.

Dette har jeg fra tech support hos B&W og infoen er fra mandag. Jeg undersøkte fordi jeg gikk til innkjøp av en Denon AVR-3806 og har valgt å biampe denne. Mine høyttalere er ikke spesiellt 'top heavy', men det kan være på grunn av romkorreksjonen i receiveren eller fordi de ikke blir matet med like mye effekt som Oberon 6.1 kan gi.

Men hele poenget mitt i denne posten er vel at effektforsterker på disse høyttalerne ikke er verdens beste løsning da bass elementene uansett ikke har mer enn 130 w tilgjenglig.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •