Dali Blue 808 bruktpris???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 57
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Blue 808 bruktpris???

Heisann!

Jeg har fått tilbud om å kjøpe 4 stk Dali Blue 808 pluss senter. Senteren heter SC-7. Hva er en grei pris for dette?? Alt er brukt og i fin stand.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4000kr for alle 808 kanskje.. nå koster jo 8008 rundt 5000kr så. men det er 2 stk da. Ikke noe mer syns jeg.

Newcomer Nadali sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at det godt kan være verdt 5000 (for alle 5), hvis alt er i bra stand. Da får du helt klart veldig mye for pengene, mener jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! De skulle ha 6000 for de, noe jeg syns var litt vel drøyt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TigerWho
    Takk for svar! De skulle ha 6000 for de, noe jeg syns var litt vel drøyt.
    Uten tvil, 808 er ikke akuratt Dalis beste!

http://www.hifiklubben.com/no/produk...ere.htm?id=174
    8008 koster liksom 5000kr, og er helt nye. Samt nyere modell!

for 6000kr får du jo CV v-10F x2 og en grei center!!! +mulighet for forsikring!

v10F låter ikke noe dårligere enn 808!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Uten tvil, 808 er ikke akuratt Dalis beste!

http://www.hifiklubben.com/no/produk...ere.htm?id=174
    8008 koster liksom 5000kr, og er helt nye. Samt nyere modell!

for 6000kr får du jo CV v-10F x2 og en grei center!!! +mulighet for forsikring!

Hmmmm... Der ga du meg noe å tenke på ja. Da får jeg jo nye til samme prisen og. Takk for tipset!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B & W Dm605

Jeg har også muligheten for å kjøpe B & W DM605 for 6000.- Disse er helt strøkne. Jeg har ikke all verdens tid å tenke på så hjelp mottas med stor takk.

Er det noen som vet hvorfor disse ikke produseres mer forresten? Det er de med innebygget forsterker.

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

v10F låter ikke noe dårligere enn 808![/QUOTE]

CV er ikke i nærheten engang i å gjengi et så bra lyd bilde som Dali gjør. :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V10F spiller langt ifra like bra som dali blue 808. Har du engang hørt de spille mot hverandre skorob? :grin: Trur det er en feil på prisen på hifiklubben.no. Du ser 6006 koster 6000 og 8008 koster 5000. Er nok omvendt. 808 spiller ganske rått faktisk. Ville heller hatt de en V12F også(Har hatt de selv). Det er en av den dårligeste CV seriene på lenge. Mellomtonen har en tendens til å sprenge uten forvrenging også :? Det har skjedd 2 ganger med V15ene til en kompis av meg.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    808 var en av de bedre store høyttalerene til 6k i den tiden syns e

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt enig med dere anti-cv folk. Synes V-serien spiller veldig bra til prisen, så sant man har god elektronikk i bakhånda. Jeg synes prisen var litt dyr, med tanke på alderen, selvom dette ikke er en kjempe stor faktor innen lyd per. dagsdato. Man kan altså få et helt nytt surroundsystem med et veldig godt basstrykk til samme prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Er ikke helt enig med dere anti-cv folk. Synes V-serien spiller veldig bra til prisen, så sant man har god elektronikk i bakhånda. Jeg synes prisen var litt dyr, med tanke på alderen, selvom dette ikke er en kjempe stor faktor innen lyd per. dagsdato. Man kan altså få et helt nytt surroundsystem med et veldig godt basstrykk til samme prisen.
    Man trenger ikke vere anti cv for å mene at dali 808 spiller bedre enn v10f. de spiller bra til prisen, men ikke bra i forhold til dali 808. Men var litt stiv pris 6000 ja. Jeg har hatt V15F selv og hadde heller kjøpt 808 viss valget sto mellom de to. Og jeg er heller ikke noen anti cv.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du huske at jeg la til grunnlag for brukte til den prisen og med den alderen, selvom det ikke betyr at de bør spille noe dårligere av den grunn.

Har du hørt disse modellene på samme elektronikk? Jeg kan si meg enig i at lydbildet kan virke litt bedre, men hva med disse Dali'ene på lavt og høyt volum? De spiller pent på et nøytralt og normalt lydnivå, skal man opp, hva skjer med bass, diskant og mellomtone? Skal man helt ned på volumet, hvor blir lydbildet av da? Jeg er helt enig med de som sier at denne høytaleren var bra for noen år siden, meeen...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien

CV er ikke i nærheten engang i å gjengi et så bra lyd bilde som Dali gjør. :grin:
    Ivertfall nye CV. Men uansett. CV er ikke laget for å spille fint. De er disko høyttalere. Og det er det tydligvis mange som ikke skjønner. Men med tanke på pris så spiller de helt greit. Men det de egentlig skal gjøre er de ikke så god på faktisk. CV skal spille høyt og tåle mye. Ikke omvendt. Nå snakker jeg om nye CV serier. Som V serien og Classic.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en titt på minhembio.com fant jeg forresten 808 brukt som selges for under to tusen svenske kroner...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Ivertfall nye CV. Men uansett. CV er ikke laget for å spille fint. De er disko høyttalere. Og det er det tydligvis mange som ikke skjønner. Men med tanke på pris så spiller de helt greit. Men det de egentlig skal gjøre er de ikke så god på faktisk. CV skal spille høyt og tåle mye. Ikke omvendt.
    Er ikke meningen å gå i mot deg, men.. enkelte CV modeller spiller veldig fint både til fest og musikk, selvfølgelig litt avhengi av musikksmak. F.eks er CV 1515 et godt eksempel på det.

Du sier "skal spille høyt og tåle mye. Ikke omvendt", er det ikke nøyaktig det CV gjør da? Finn fram en dB måler, kjøp en annen høytaler i samme prisklasse, så kan du se hva resultatet du sitter igjen med er...?

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TigerWho
    Jeg har også muligheten for å kjøpe B & W DM605 for 6000.- Disse er helt strøkne. Jeg har ikke all verdens tid å tenke på så hjelp mottas med stor takk.

Er det noen som vet hvorfor disse ikke produseres mer forresten? Det er de med innebygget forsterker.
    Hvis det er 605s2 det er snakk om er det en kjempehøyttaler... Noe av det jeg angrer mest på av det jeg har solgt. Fikk 10 av 10 poeng i lydogbilde mener jeg å huske.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cdrom
    Hvis det er 605s2 det er snakk om er det en kjempehøyttaler... Noe av det jeg angrer mest på av det jeg har solgt. Fikk 10 av 10 poeng i lydogbilde mener jeg å huske.
    B&W sine eldre 600-serie modeller er utrolig gode høytalere, noe slikt ville jeg kjøpt uten tvil, dersom man kommer over en god pris.. Disse eldre modellene har også vinni utrolig mange tester, som nevnt av cdrom. Syntes faktisk det var litt stiv pris, gå ned en tusenlapp og du har en grei deal..

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Jeg har 808

nå og er veldig fornøyd, er ikke CV hater. CV spiller utrolig bra til hva de er laget for og prisen, men det er ikke noe å sette seg ned og høre på.

808 spiller veldig detaljert på veldig lavt volum, og det blir ikke noe anderledes når du skrur opp volumet, bare at du merker bassen ganske godt da. :grin:

Det er bra synes jeg, at når jeg kan sitte og høre på musikk, så utrolig lavt og det eneste jeg mister er bassen som dunker deg i brystet. :grin:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt uenig med deg, synes du mister mer enn bassen på lavt volum som dunker deg i brystet!(gjør den noen gang det i det hele tatt?) Mulig jeg har blitt for kresen etter all lyttinga av forskjellige høytalere og elektronikk, men må innrømme at jeg ikke er helt enig med deg.. Synes mine 604 S3 på Denon 3806 og Oberon 6.1 monoblokker ikke dunker skikkelig i brystet i mitt lille rom, så lurer litt på hva du opplever når du hører på store anlegg? Men selvfølgelig, er enig i at man får mye for pengene både med 808 og CV! (Selv er jeg ikke fan av noen av delene, annet enn til fest-bruk)

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •