Infinity Primus 250 til 999,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infinity Primus 250 til 999,-

Jeg bor og studerer for øyeblikket i Danmark. Og kom her om dagen over en butikk her i Danmark som selger Infinity Primus 250 til 999kr. Det jeg lurte på er om det er noen som har kjennskap til denne høyttaleren. Om det er en ålreit høyttaler? Etter å ha kikket litt rundt på nettet ser jeg at dette er en god pris, når denne høyttaleren selges til ca 2500 kr de fleste andre steder.

En annen ting er at jeg for ca et 1/2 år siden kjøpte meg PSB Image B15 (bruker som front) og PSB Image C40 (senter). Og planen var da senere å kjøpe PSB Image B45 som front og benytte de alerede kjøpte B15 som bak høyttalere. Men som student har ikke økonomien gjørt det mulig å kjøpe B45 enda. Derfor lurter jeg også på om Infinity Primus 250 vil være en ålreit match til mitt alerede eksisterende oppsett (Image B15 og C40)? Noe jeg er litt skeptisk til er at PSB'ene har en inngangsimpedans på 6 ohm og infinity'ene 8 ohm, vet ikke om dette vil skape noe form for problemer?

Håper det er noen som har noe anbefalinger/kjennskaper og komme med.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MystiCal
    Jeg bor og studerer for øyeblikket i Danmark. Og kom her om dagen over en butikk her i Danmark som selger Infinity Primus 250 til 999kr. Det jeg lurte på er om det er noen som har kjennskap til denne høyttaleren. Om det er en ålreit høyttaler? Etter å ha kikket litt rundt på nettet ser jeg at dette er en god pris, når denne høyttaleren selges til ca 2500 kr de fleste andre steder.

En annen ting er at jeg for ca et 1/2 år siden kjøpte meg PSB Image B15 (bruker som front) og PSB Image C40 (senter). Og planen var da senere å kjøpe PSB Image B45 som front og benytte de alerede kjøpte B15 som bak høyttalere. Men som student har ikke økonomien gjørt det mulig å kjøpe B45 enda. Derfor lurter jeg også på om Infinity Primus 250 vil være en ålreit match til mitt alerede eksisterende oppsett (Image B15 og C40)? Noe jeg er litt skeptisk til er at PSB'ene har en inngangsimpedans på 6 ohm og infinity'ene 8 ohm, vet ikke om dette vil skape noe form for problemer?

Håper det er noen som har noe anbefalinger/kjennskaper og komme med.
    Kjenner ingen av høyttalerne du snakker om, men det skal gå fint å blande 8 og 6ohms høyttalere i ett surround oppsett.
    Er det veldig forskjellig følsomhet på disse da?
    Og det viktigste er jo om de spiller bra sammen...

Er det 999,- for et par, og de selges normalt for 2500,- pr par?

A

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følsomheten på de PSB Image B15 som jeg bruker som front nå er på 91dB, og centeren PSB Image C40 har en følsomhet på 92dB. De Infinity Primus høyttalerene jeg vurderer har en følsomhet på 92dB. Ja det er 999 kr for et par. Så det er jo en veldig god pris iforhold til normalt.

Har lagt ved link til de PSB høyttalerene jeg har og til Infinity'en som jeg vurderer.

PSB Image B15: http://www.psbspeakers.com/product.php?pId=16&sId=3
    PSB Image C40: http://www.psbspeakers.com/product.php?pId=18&sId=3

Infinity Primus 250: http://www.infinitysystems.com/homea...es=PRI&cat=BFS

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •