Funker denne kombinasjonen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Funker denne kombinasjonen?

Var litt usikker på om jeg skulle skrive dette på "høytallere" eller "receiver" siden det egentlig er begge deler ! Har solgt mine b&w 603 s3 og har neeesten 100% sikkert bestemt meg for å gå for Klipsch RF-5.

Spørsmålet er : Har en h/k 3480 (2x 120W 8ohm, 45A) Noen som har prøvd denne kombinasjonen ? Er den receiveren bra nok ? . (håper det)

Synes bare det føles litt merkelig med høytalere til 15 000 og en receiver til bare 5000. !

Håper noen kan si meg om denne vil drive RF-5 bra !

og ett spørsmål til : Hvor langt ut fra veggen bør RF-5 stå ? minstekravet liksom

Newcomer dat sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg har høgtalara til 12.000,- og ska kjøpe meg receiver til rundtom 4000,- berre og komplidere med effektforsterker så går d vel.

Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-5 er en veldig bra høyttaler som egner seg godt til film. klipsch er veldig tongdrevene høyttalere så jeg ville nok hatt en effektforsterker på den sånn at du får tatt ut den bassen høyttaleren er god for å gi, selv dem h/k du har også er veldig strømsterk. Vis du har råd så kjøp deg en effektforsterker intill også!:razz:

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av QPVision
    RF-5 er en veldig bra høyttaler som egner seg godt til film. klipsch er veldig tongdrevene høyttalere så jeg ville nok hatt en effektforsterker på den sånn at du får tatt ut den bassen høyttaleren er god for å gi, selv dem h/k du har også er veldig strømsterk. Vis du har råd så kjøp deg en effektforsterker intill også!:razz:

Med en følsomhet på 99Db kan den vel neppe kalles tungdreven.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i allfall hørt at bassene i Klipsch er veldig tungdrevene, og at de har en veldig lang inspillings tid, noe som har med materialet bassene er laget av,. men jeg veit at horndiskanten på klipsch er veldig følsom, derfor eigner dem seg veldig godt sammen med rørforsterkere.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt at komboen Klipsch-H/K kan bli i skarpeste laget i toppen... Men har ikke hørt det selv. Viss du har muligheten, så lytt til det selv! Mange som mener Rotel er bra til Klipsch. Men da må du vel sjekke brukmarkedet for å finne noe til den prisen.

Lykke til med kjøpet!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en eller kanskje to Parasound NewClassic,Model 2125 til dine RF`ere og saken er dermed løst..!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm vell skal jo ha RF-5 uansett da så skal jo tete hvordand et går med den H/k en min.

Har også hørt den kan bli litt skarp i toppen men tror ikke det gjør så mye. Har en kamerat som har RF-35 og H/K Og det funker ypperligt.

Men, Har også hørt att rotel er den beste matchen kanskje for klipsch, så viss denne ikke holder skal jeg nok se meg om etter Rotel. Skal komme tilbake med hvordan lyden ble med min receiver på RF-5 , Men det er nok ikke før i slutten av måneden !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

nei nei, du må ikke finne på å kjøpe Rotel, det fikk jeg nemmelig konstatert her forleden... :roll:

(med fare for å være litt tulling...)
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Sitat Opprinnelig postet av krdale
    oslo hifi center anbefaler og kjører Rotel på Klipsch utstyret sitt. Selv er jeg fornøyd med det. Uten å være noen form for musikk journalist
    Det er fordi de selger det.

Resten av posten som forøvrig er full av gode tips finner du her,
    http://avforum.no/forum/showthread.p...8&page=1&pp=20

Pluss at jeg vil tørre påstå at Klipsch er tungdrevne for å få futt i bassen. Jeg var ikke fornøyd med et par RF-35 drevet av en integrert Rotel på 2x70w. Merker et helt annen trykk med 2x130, tiltross for at mine høytalere ikke er ferdig innspilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående plassering har jeg hørt de bør ha en meter pga bassporten(?) bak. Selv har jeg ikke fått prøvd det ordentelig ut enda...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm takker, tja, Min er da 120W8ohm da og 45A . Så den er jo ikke akkuratt 2x70 ! Så håper den klarer å få litt futt i RF-5 en jeg da. H/K skal jo være bra til klipsch har jeg da hørt, Men noen sier den er ltit lys i toppen. Men tror egentli det er en del bagateller.

Og ja, 3/4 fot fra veggen (ca en meter) Anbefales mange plasser ! Litt stress det da tror ikke fruen liker att 2 beist står mitt på gulvet :\

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som det er mange som kjøper klipsch for så og selge dem kort tid etterpå.klipsch er en ganske vanskelig høytaler og få "till".Med feil forsterker og i ett lite, og dårlig dempet rom kan diskanten være som knust glass.men kan og spille enormt tøft hvist du får alt til og stemme.har hat denon2805 og hk7500,ingen av disse ville jeg ha anbefalt til klipsch
    ( i værtfall ikke i di lytterom som jeg har disponert)
    Har lest at RF35 er snillere i toppen en RF5 og det hadde kansje vært lurt og sjekke disse to opp mot hværandre før du handler,hvist du er litt bekymret for dette.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm. Men RF-35 er ikke stor nok for meg ! har nå bestilt meg RF-5 da. Rommet er jo stuen min, som er 44 kvadratmeter. Med parkett. Er en helt ny leilighet så egentlig veldig bra isolert med gips. (sikkert ikke godt nok for naboene men) :P

Men, Viss det ikke funker i det hele tatt med min H/K 3480 så får jeg bare selle den da og kjøpe meg noe toppers som driver de ! Men håper nå jeg slipper det pga denne H/K har 4 video inganger og en ut. Som jeg bruker alle av

(sikkert andre receivere som har den muligheten også da)

Jeg har foresten hørt en H/K avr 7005 eller 8005 (var jaffal 2x110W i stereo) på ett par RF-7, og jeg syntes det var bra jeg Tviler på att det blir noe lysere diskant med min høytaler. Hva sier dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søsteren min har H/K 3470 (forgjengeren) og Klipsch-høyttalere (husker ikke helt typen, men de er noen år gamle). Både jeg og hun er veldig fornøyde med dette oppsettet. Synes ikke diskanten er skarp i det hele tatt. Bassen er det derimot et vanvittig trøkk i! Forsterkeren har ikke det minste problem med å drive høyttalerne. Bare man puster på volumkontrollen så trøkker forsterkeren til! Jeg synes anlegget spiller fantastisk bra og er nesten (bare nesten) litt misunnelig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •