Swan - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37

Tråd: Swan

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bor i Verdal, er for tiden i Nordsjøen. Kan sikkert la seg ordne med en kikk på høytalerene evt lytting også om du er interessert. Han driver og kjøper og selger litt, han har forøvrig suben som hører med også, med 2x10".

Jeg ser mer på det som en oppmyking, så hun er ikke helt skjønner hva som skjer når det først skjer noe........... Det kan jo hende man må betale myyyye mer for noe som har det rette utseende.

GeirB

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirB
    Bor i Verdal, er for tiden i Nordsjøen. Kan sikkert la seg ordne med en kikk på høytalerene evt lytting også om du er interessert. Han driver og kjøper og selger litt, han har forøvrig suben som hører med også, med 2x10".

Jeg ser mer på det som en oppmyking, så hun er ikke helt skjønner hva som skjer når det først skjer noe........... Det kan jo hende man må betale myyyye mer for noe som har det rette utseende.GeirB
    Verdal ja.. Namsos her.. fram til august hvertfall, da blir det bartebyen på meg

Tror egentlig de blir for store for meg.. må se an litt hvor stor plass jeg får å boltre meg på til høsten.

Newcomer Milo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Swans 6.2 innstallert i min hjemmekino. Om dere klikker dere inn der, vil dere se bilder av de. Jeg er veldig fornøyd med disse så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke 4.2-en var stor eller spesielt ruvende, men det er klart den gjør mer av seg utseendemessig enn en mattsvart høytaler. Jeg syntes de var fine, ovale med blanklakkert tre, pianolakket svart topp og diskanten som buler opp på toppen. Litt "futuristisk retro" look. Stilig.

GeirB

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg investerte i et komplett 6.2 Swans Diva oppsett for omtrent et halvt år siden. Hadde tidligere B&W 604 oppsett. Jeg har lenge tenkt på å skrive en utførlig test/oppsummering, men har aldri klart å karre til meg tiden til det. Kortversjonen er at dette er svært bra høyttalere, med pondus i bassen og svært distinkt og klar diskant.

Om det er interesse for en artikkel om dette, så kanskje det er det puffet jeg trenger for å skrive om saken!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av egilDOTnet
    Jeg investerte i et komplett 6.2 Swans Diva oppsett for omtrent et halvt år siden. Hadde tidligere B&W 604 oppsett. Jeg har lenge tenkt på å skrive en utførlig test/oppsummering, men har aldri klart å karre til meg tiden til det. Kortversjonen er at dette er svært bra høyttalere, med pondus i bassen og svært distinkt og klar diskant.

Om det er interesse for en artikkel om dette, så kanskje det er det puffet jeg trenger for å skrive om saken!
    Det er interesse! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Minitest av Swans Diva 6.2HT

Ble sittende å kose meg med å skrive litt tanker rundt Swans Diva 6.2HT i går, og litt nå i ettermiddag. Det ble såpass langt at jeg laget en bloggpost av det, her er innledningen med link til fortsettelsen - god fornøyelse:
    -
    Jeg har lenge vært fan av Bower&Wilkins (B&W) høyttalere. Med lyttepreferanser innenfor alle ting a-cappella musikk, så har det alltid vært viktig for meg med en stram og definert øvre bass, og en rik mellomtone. Etter mange år med forskjellige B&W modeller, senest 604 S2, så begynte jeg å bli savne noe mer. Øvre bass føltes ikke lenger kontant nok. Mine Alesis nærfeltsmonitorer ved Mac’en i naborommet hadde mer punch, eller “sting”, eller hva man nå skal kalle det for noe, enn mine 604. Mellomtonen var jeg fortsatt svært fornøyd med, men diskanten var blek, tilbaketrukket, jeg følte at den “stod i taket”. Så jeg bestemte meg for å lete litt og se meg om etter noe annet. Lenge falt øynene på 700-serien til B&W, men ved en tilfeldighet så kom jeg over både navn og informasjon om Swans.

Det var for meg et ukjent merke og bekjentskap, men noen av omtalene jeg så på nettet gjorde at jeg bestemte meg for å ta kontakt med Soundwave, den norske importøren. Kort tid etter var jeg på et lang besøk på Skedsmokorset, og etter en svært hyggelig og interessant lyttetest bestemte jeg meg for å prøve et komplett 5.0 surroundsett hjemme av merket Swans Diva 6.2 HT. Kort tid senere kom Roger Engelstad i Soundwave innom med noen gedigne, tunge esker, og hjalp meg med å få beistene inn på plass...
    -
    Les resten her: Velpolert - Swans Diva 6.2HT | Høyttalere | egilDOTnet

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt skrevet! Synes ikke denne fortjener en plass gjemt i denne tråden. Sleng den også ut på http://avforum.no/forum/tester-audio/

Edit: Du skriver senteren er 3-veis, dette er feil ifølge: Product information:Swans Diva 5.2C

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra dette ja! Hadde jeg bare hatt plass...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for korrigeringen Pug-nose - det er jo selvsagt 2veis! med bare 2 element-typer

Jeg slenger den ut som du sier på testsidene...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy å lese at folk er fornøyd med Swans 6.2! Jeg kjøpte mine i brukt i Sverige.
    De har meget behagelig diskant og med litt kraftig forsterker, veldig kontrollert bass.
    Men det er lydbildet som gjør at jeg aldri vil selge de. De gir stor eierglede!

Eneste minus er at jeg synes godt Swans kunne laget en 6.2C, med samme diskant!
    Sist endret av HT; 03-02-2014 kl 23:41

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig! En tilsvarende diskant i senter ville helt klart vært en opptur!

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun 5.0 settet du hadde lånt(?) med deg hjem eller?

Har to av de tilhørende subbene, og skulle gjerne ha sett en upartisk "evaluering" av denne fra andre.
    Er liksom ingen andre som har Sub 60 så det er ingen å dele erfaringer med.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte på Swans subbene på lyttetesten, men jeg ble raskt enig med meg selv om at de ikke var noe for meg. Jeg har tidligere brukt B&W sin ASW750 som subkompanjong, men byttet for noen måneder siden ut denne med SVS sin PB12-NSD. Denne er en svært dyptgående og lettmatchende sub som jeg føler passer glimrende. SVS er også relativt rimelig i forhold til sammenlignbare modeller fra andre leverandører.

Jeg tror ikke det er på sub-siden du finner de beste kjøpene hos Swans...

PS: Jeg fikk ett sett med hjem til lån ja, men de kom aldri tilbake til Soundwave

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt SVS jeg også serru (et av disse rørene - huske ikke betegnelsen i farta), og jeg føler at jeg får mer ut av Swans subbene.

Men.., så er jo jeg partisk da..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du med doble subber nå da? Hadde du en eller flere SVS subber? Det kommer jo også an på hva du vil ha ut av subben din - for min del så er subben stort sett et komplement til film, siden Diva'ene når såpass dypt på egen hånd spiller jeg stereo uten sub. Og på film er jeg ute etter seriøst dypbass, og for min del så har jeg ikke funnet noe bedre alternativ til prisen enn SVS. Men, som med alt annet, your mileage may vary

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirB
    En kjenning av meg har et par 4.2 F til salgs. Jeg har hatt dem hjemme for lytting og var veldig positiv, likte både lyd og utseende, grei størrelse, hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe, men da la fruen inn protest; hun påstod de minnet henne om et respatexbord mora hadde på kjøkkenet på 70-tallet og noe sånt skal ikke inn i min stue sa hun. Da var det bare å levere tilbake.

GeirB
    tøffelhelt

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •