Ny forsterker, sub eller høytalere? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lordludo
    Vil det, ved stereo avspilling, bli veldig mye dårligere enn med en stereoforsterker?
    Ja

Det går selvfølgelig ann å putte på et effektrinn til fronthøyttalerne,og få til et bra resultat.Hvis musikk er viktig for deg og budsjettet er stramt,vil jeg råde deg til å kjøpe en rimelig surrerundtforsterker som har en god prosseor,og som har preout.Kjøp deretter en effektforsterker til frontene når kontofondamen din er i godt humør.Anbefaling av egnet surroundforsterker får kinoekspertene ta seg av.
    915,1906 og 2106 er kanskje noen stikkord her?

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså hvis du vurderer effekttrinn er jeg enig medAudiomur. I forhold til surr.forst med god prosessor vil jeg også anbefale Denon 2106. (se Akto's kino) :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effektrinn ja.... :-|
    Jeg er jo helt grønn, har hørt om det, men tanken har ikke slått meg.
    Dette var veldig interresant!!! 5000kr passer jo veldig bra til mitt budsjett for øyeblikket. kan jo evt biampe frem til oktober...

Så grunnen til at en surroundforsterker er "dårligere" til musikk i stereo enn en stereoforsterker er bare effekt? vil en denon 2106 + effektforsterker gi bra stereolyd?

merker at det nok blir nye fronter etterhvert også (ikon 6 kanskje), sub,bakhøytalere, center osv... effektforsterker og så "må" jeg sikkert bytte ut ett eller annet.... huff... dras inn i audiohe lvete! :grin: :-x :grin:

Newcomer HEGEL sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har Dali suite 2.5, hadde NAD 340, var fornøyd. Hadde SUB, men brukte den bare til film i to kanaler. Byttet så til HEGEL system 1, med CDPA 2a (tror jeg) jubileums utgaven. Da ble alt så meget bedre. Forsterkeren har stål kontroll, og høytalerne spiller mye bedre nå. Nå legger kona merke til hvordan musikk spilles når hun er hos andre! Kjøp så krafit forsterker du har råd til er mitt råd da. Neste på min liste er B&W 703.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •