Må ha sub!!! Hva skal jeg velge??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Baille
    Takker så mye for hjelpen. Har bestemt meg for at det blir enten PB-10 eller en Velodyne CHT-12R. Har kommet over en GODpris på velodynen, slik at det trolig blir denne. Hyggelig at dere orker å hjelpe en stakkar som ikke kan nok til å velge selv :lol:

Jeg har ikke hørt CHT'en, men den får jevnt over god kritik. Du skal bare være obs på at den ikke kan matche PB10s dypbass egenskaper, og lave forvrengning.

Dens -6db (halvert lydstyrke) ligger ved 30.6hz i mot 17hz for PB10

http://www.avtalk.co.uk/forum/index....t=0&rid=0&SQ=0

Angående pris, og Velodyne så tror jeg det ligger mere avanse på Velodynes produkter i utgangspunktet, så det er da selvfølgelig også større marginer å gi rabatt av uten at den blir "billig" av den grunn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velodyne CHT 12R. :-D Ta deg en tur innom på HFS for en test. Du vil garantert like det du hører OG ser! Jeg bestilte en slik på mandag, håper den er i hus snaaart! ANBEFALES

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg har ikke hørt CHT'en, men den får jevnt over god kritik. Du skal bare være obs på at den ikke kan matche PB10s dypbass egenskaper, og lave forvrengning.

Dens -6db (halvert lydstyrke) ligger ved 30.6hz i mot 17hz for PB10

http://www.avtalk.co.uk/forum/index....t=0&rid=0&SQ=0

Angående pris, og Velodyne så tror jeg det ligger mere avanse på Velodynes produkter i utgangspunktet, så det er da selvfølgelig også større marginer å gi rabatt av uten at den blir "billig" av den grunn
    Å kilden din på denne påstanden er??!?

Newcomer Kooyo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub

:-D Sony subwoofer SA-WX900/M
    Har fått Masse Skryt da Men anbefaller at du holder deg vekk Fra Jbl sine subber Hadde en selv som kostet 5000 har hørt subber til 3000 Kr som spiller mye Bedre Fks Proson

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stiansp
    Å kilden din på denne påstanden er??!?
    Er du for dum til å trykke på linken i posten, og lese grafene?

PS! Jeg er Finnmarking, derfor den harde tonen, men du som er nordfra selv er sikkert vant med det

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kooyo
    :-D Sony subwoofer SA-WX900/M
    Har fått Masse Skryt da Men anbefaller at du holder deg vekk Fra Jbl sine subber Hadde en selv som kostet 5000 har hørt subber til 3000 Kr som spiller mye Bedre Fks Proson
    Jeg har heller ennå ikke hørt en JBL som kan gjengi feks Darla scenen med noe slags trykk, så den sier jeg meg i alle fall delvis enig i.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Er du for dum til å trykke på linken i posten, og lese grafene?

PS! Jeg er Finnmarking, derfor den harde tonen, men du som er nordfra selv er sikkert vant med det
    Grafen er grei, dum eller ikke fullt såå dum..! Det jeg mente og stiller meg kritisk til er dette avanse-tøve ( Velodyne vs. SVS) som du gulper opp MANIC MINER..! Hvor er denne kilden fra?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a-ha! det må du jo bare si.

Hvis du leser posten vil du se at jeg skriver "tror". Altså dette er ikke noe jeg vet sikkert, men jeg har grunner til å tro det.

Velodyne går igjenom et ekstra ledd sammenlignet med SVS, og de har et generelt rykte for å ikke selge seg selv altfor billig, og også å styre prisene ut fra forhandler med hård hånd (det gjelder USA) Selger noen for billig, så gjelder ikke garantien lengre

Jeg har selv også en gang blitt tilbudt en Velodyne sub, splitter ny, med en rabatt på 14000kr! (ca 45%) Jeg regner med at den ikke ble solgt med tap, men at det er solide marginer å gå på.

SVS har også et rykte for at deres avanse ligger under det som er bransjestandarden, og om du ser reportasjen fra SVS treffet vil du se at Ron Stimpson uttaler at "den dagen en forhandler ikke følger SVSs krav til pris og service politikk så ser de seg om etter en ny forhandler". Og når prisene i dag ligger på nesten samme nivå som de gjorde da det var snakk om direkte import så sier det seg selv at det må være små marginer.

Men til syvende og sist er avanse uinteressant for forbrukeren, det er hva du får for pengene som teller, og spesielt der synes jeg at SVS krone krone leverer mere lyd enn noen andre.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •