Problem med Logitech Z-5500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med Logitech Z-5500

Jeg har fått et problem med mitt Logitech Z-5500 høytalersett.
    Dette har fungert perfekt i ca. 1 år sammen med et Audigy 2 ZS lydkort fram til i dag. Nå får jeg ikke lenger lyd i noen av høytalerene.
    Jeg har sjekket alt av kabling og finner ikke noen feil der.
    Det kommer ingen lyd når jeg kjører test fra Windows (Creative Speaker Settings), hverken over 6-channel direct eller over digital coax (det står bare no digital data i displayet).
    Det kommer heller ingen lyd når jeg kjører settets innebygde "pink noise" test.
    Så det virker rett og slett som om høytalerene ikke får noe strøm, eller at noe er seriøst galt med kontrolleneheten.
    Kontrollenheten/dekoderen får strøm, og den er koblet til sub'en, som alle de andre høytalerene.

Noen som har forslag på hva som kan være galt?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innstillinger på pc?

Prøve annen kilde?

Sjekke kabling en gang til?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av erfaring vet jeg at dekoderen til logitech Z-5500 er av betenkelig kvalitet. Jeg har hadt en del problemer dårlig lyd og ved at lyden detter ut til tider. Det vet jeg andreogså har had problemer med. Så stort sett var det bare når jeg kjørte dolby digital lyd at jeg var fornøyd med det. Men da var det også til gjengjeld veldig bra

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har riktig nok nettopp installert WinXP på nytt, men jeg har fått lyd på høytalerene etter dette, så det er nok ikke noe galt med instillingene på PC'n. Hadde det bare vært PC'n, så skulle det uansett kommet lyd når jeg kjører "pink noise"-testen ved å trykke på "Test" på fjernkontrollen til settet.
    Kablinga har jeg som sagt sjekka, og dobbeltsjekka. Her har det heller ikke vært noen forandringer siden jeg satte opp alt sammen for et års tid siden.

Så, da er det kanskje dekoderen som har dødd på en eller annen merkelig måte?

Kan vel også nevne at jeg har sjekka at ikke mute står på ;-)

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den innebygde forsterkern er kanskje ødelagt? Sjekk om basshøytalern brummer litt ved høyt volum, eller om du hører litt støy fra satelittene ved høyere volum?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører absolutt ikke noe fra noen av høytalerene.

Jeg plugga inn et headsett i dekoderen nå. Her får jeg lyd, i helt fryktelig kvalitet.
    Lyden kommer heller ikke med en gang. Jeg må skru opp volumet på PC'n mye, så pluttselig kommer det lyd i headsettet, etter det kan jeg skru ned lyden igjen uten at den forsvinner. Setter jeg f.eks. en mp3 på pause, må jeg igjen skru opp volumet på full guffe før det skjer noe igjen. Det er MYE susing i bakgrunnen når jeg har trykka på pause.
    Mens jeg får lyd (med fryktelig kvalitet), så har det ikke noe å si hvordan jeg stiller volumet på kontrollenheten/dekoderen, ikke noe skjer med det uansett hvor høyt eller lavt jeg stiller det.

Kanskje dette bekrefter det KinoWalla tror?

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, under drift (eller bare skrudd på) vil vel de fleste forsterkere lage brumming eller litt susing ved høye lydnivåer.. Dette er vel noe de fleste har lagt merke til vil jeg tro.. At du får lyd ut på minijack utgangen viser at noe funker i ihvertfall, og det kjøres vel en slags "bypass" forbi forsterker og en god del dekodere når man bruker headsett tror jeg?

Er du riktig uheldig har forsterkern gått under sammen med en del av dekoderen din

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er såre enkelt. Hvis settet ikke fungerer slikt som det skal (uansett hvor ubetydelig funksjonen er) så skal du ha nytt sett med alle de lover osv vi har her i landet. Du skal også ha dekket porto ,selvom jeg pleier å unngå å nevne dette til butikken hvis jeg får en ny vare. Hvis ikke så blir det somregel krangling både her og der.

Ville ikke åpnet noe som helst siden butikkene reagerer på at produktet er åpnet og dermed frafaller garantien. En jeg kjenner sendte inn et sett med en skrue som slang inne i kabinettet. Der var det ikke noe garanti igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde litt av samme problem som deg i forigårs. Fikk ikke Coax eller Optisk til å fungere mens Direct 6ch ga skurrete lyd.

Men alt løste seg når jeg restartet hele sulamitten med master powerswitchen bakpå subben.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ønske det hadde fungert hos meg også

De få gangene dekoderen tidligere har klikka, så har det bare vært å skru av å på strømmen som du sier, men det hjelper ikke nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess. Sendte inn settet, og har fått det tilbake nå. Det viste seg å være kun dekoderen som var ødelagt. Den ble erstattet med en ny, og alt fungerer som det skal.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm...

Jeg hadde akkurat det samme problemet. Og fikk et helt nytt sett fra logitech. Det eneste jeg måtte gjøre var å sende dem strømledningen (som man forøvrig får kjøpt på clasohlson) Så nå har jeg to høytalersett og en pod (selve hjernen med volumknapp på) som virker. Er det mulig å få koblet disse sammen til et 10.2 system? :razz:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •