Hvilken høyttaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hvilken høyttaler?

Ja.. hvilken?

B&W 803S

eller Dali Euphonia MS4?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den under er finere.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken effekt skal du benytte til disse?

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge er gode!
    Når det gjelder 804 så er lillebror 703 "nesten" like god og du kan spare noen laken...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Donald
    Begge er gode!
    Når det gjelder 804 så er lillebror 703 "nesten" like god og du kan spare noen laken...
    Det er 803s.

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pseudo
    Det er 803s.
    oops....... Sorry. Da får pipa en annen lyd.. hehe. :-)
    Liker veldig godt B&W jeg da.. Men så er jeg litt inhabil kanskje.

Er litt beruset da.. Skål!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en ser på utsende så er det ingen tvil, dali'n konker b&w langt ned i støvla, synes også at mellomtonen er penere på denne, men diskanten ja da er det vell få som kan stille opp mot b&w!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det er mellomtonen på B&W 803s som gjør den bedre enn Dali Euphonia MS4... Diskanten på Dali er dog mer laidback enn B&W-en.

Smak og behag dette. Nå er det et godt tilbud på Respons Grand Artist til 49k

http://www.audiofil.no/

http://www.responsloudspeakers.com/p...nd_artist.html

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes begge høyttalerne er gode, men det kommer litt an på hva slags musikk du spiller og hva du er ute etter.
    Hvis du spiller typen funk og tung rock (ikke typen system of a down, men mer som tool og a perfect circle) så vil du helt klart ha bassen til euphonia synes ikke 803s klarer å få noe særlig liv i slik musikk. Typen pink floyd og jazz og slik kan du godt ha 803s, men vil du ha litt partyfaktor innimellom mener jeg euphonia er det eneste valget.
    Om jeg ikke husker helt feil hadde du Helicon tidligere euphonia har litt av det samme skyvet dog spiller den mye renere og mer klinisk. 803 synes jeg mangler dette totalt.
    Dette er min mening og man kan godt være uenig med meg, selv synes jeg Helicon 400 er den beste høyttaleren til min bruk ikke fordi jeg mener dette er den høyttaleren der ute som er best i verden, men den dekker mine behov på en måte ingen andre høyttalere jeg har hørt, inkludert B&W 802D, 803D, 803s, Burmester B99, Euphonia MS 4 og Helicon 800.
    Kan jo hende smaken forandrer seg med tid og stunder, men jeg synes ikke det finnes noen høyttaler som leker bedre med funkmusikk og tung rock. Og det er dette jeg hører mest av. Hadde jeg hørt mer på klassisk og jazz mener jeg selfvølgelig at Burmester B99 er overlegne men så koster de jo 290k også da. Fint å ha en rik venn man kan besøke for å høre slikt

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W er BEST på mellomtone, med alt det fører med seg av opplevelse. Den som mener noe annet, har STORE audiofile opplevelser å se fram til ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Blir ikke lett, altså.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen flere som har synspunkter? Hvilken ville dere kjøpt?

Hvordan lager man forresten en avstemning?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er nødt til å teste selv tror jeg. Det er mange bedrevitere som mener både det ene og det andre, men det er først og fremst du som skal bruke høyttalerene eller?

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med Kenti, her. Du må prøve selv. Lyd er veldig subjektivt og du vil garantert få motstridende anbefalinger. Matching med rom og annen elektronikk er utrolig viktig, men smaken din er nok viktigst når alt kommer til alt.

Jeg har til gode å høre 803s i min egen stue, men jeg kjøpte nylig et par 703. Dessverre var disse mismatch med mitt rom og elektronikk (og smak). Det skal nevnes at jeg bare hadde de noen uker og at de sannsynligvis ikke ble 100% spilt inn, selv om anlegget stod på stort sett hele tiden. Jeg brukte også ”Burn-In” sporet fra Calibrator 6.1. Ble i hvert fall aldri fornøyd med lyden. Det var rett og slett anstrengende å høre på etter min smak. Diskanten var utrolig luftig men samtidig stikkende. Lyden var veldig åpen og oppløst, men etter min smak litt for klinisk og kjedelig. Dypbass var det fint lite av. Igjen tar jeg forbehold om at jeg kunne fått et helt annet resultat i et annet rom med en annen elektronikk.

Jeg byttet derfor 703’ene inn, la ”litt” mer penger på bordet og tok med hjem et par MS4. Da jeg koblet disse opp hjemme ble jeg forbløffet over forskjellen. Ble bare sittende og smile. Borte var den skarpe diskanten, men lydbildet var fortsatt stort og luftig. I tilegg ble musikken mye mer levende og dynamisk. Da jeg skrudde opp etter hvert trøkket det skikkelig og jeg var overrasket over dypbassen de små elementene klarte å produsere. En annen ting som overrasket meg var at størrelsen på ”sweetspot” ble utvidet. Har jo bare hatt høyttalerne i noen uker, men så langt er jeg strålende fornøyd. Nå blir det å spare til bedre elektronikk for å hente enda mer ut av MS4’ene.

MS4 er jo selvsagt i en annen prisklasse enn 703, så disse kan jo ikke akkurat sammenliknes direkte sånn sett. Dessuten er sikkert 803s mange hakk bedre enn 703. Likevel tror jeg 803s låter mye mer som 703 enn MS4.

Lykke til med valget. Blir gøy å høre hva du ender opp med! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for informative svar. Dette er vanskeligere enn jeg trodde

Kom gjerne med flere synspunkter. Hadde vært kjekt å opprette en avstemming også, hadde jeg bare visst hvordan dette gjøres...

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden