Nye klipsch høytalere!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye klipsch høytalere!

Hei er det noen som vet når dei nye klipsch modellene kommer til norge? ser velding bra ut. 3x8" må vere rått...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har nettopp lagt dem inn på avnytt De ventes å ankomme norge i april cirka (ifølge audiocompaniet). Er enig i at rf83 er veldig fin, og er en forbedret versjon av rf7 på noen måter. Bedre høyttalerterminaler, føtter, frontdeksel, (finish - ubekreftet) etc. Hornet skal være veldig mye mer oppløst og tåle høyere belastning. Dette i tillegg til at det går høyere og er snillere og mer raffinert og detaljert enn rf7 sitt. Litt mindre pågående øvre mellomtone og framhevet nedre mellomtone. Lyden skal etter amerikanske brukere være mer ryddig og pen samtidig som den kan spille høyt.
    De sier også at dem liker rf7s klansignatur og egenskaper vil bli skuffet siden disse er mindre direkte og mindre frampå. Men man slipper dippene i frekvenskurvene i mellomtonen, og øvre diskant ig tillegg til det skal høyere volum til at hornet klipper (noe det har en tendens til i rf7)

Det har vært noe A/B testing mellom dem. Jeg venter på bilder av dem ("live")

Jeg skal legge ut subwooferne på avnytt når klipsch legger ut mer info om dem. De også ser ganske lovende ut Spent på frekvenskurve og spl

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ut som de ikke lager en ny modell av rb75.
    lurer på hvordan de låter. de forrige var for innelukket.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subwooferne har jeg lest mye spennende om

Syns forøverig de bildene jeg har sett av de hittil indikerer på at det er en veldig "plastic" feeling i forhold til rf5 og rf7.

Det at de spiller mer rafinert høres jo positivt ut, men at de ikke har den direkte lyden i hornet kan for meg høres ut som at dynamikken som klipsch er så kjent for blir mer og mer borte.
    Dette blir uansett kun synsing, gleder meg til første demo av disse, gleder meg også til å få billig brukt rs7 og rc7 på bruktmarkedet

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynamikken er nok ikke borte, men de er bare ikke så hissig som rf7 er. Synes de nye virker mer forseggjort når det gjelder byggekvalitet...... avstivning, finish, føtter, delefilter, terminaler etc...

Men men, kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til demo jeg oxo Jeg tipper at mye av livefeelingen vil være borte iallfall

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm...virker som dette bare er amerikanske utgaver.
    de gamle står der fortsatt som "europe only". kan være at 52, 62, -iallefall 51, 61, 81 er identisk til de rb15, 25 og 35 vi har her?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •