Har fremdeles mine gamle KSF 10.5 stående som Front kanaler og de spiller, som alt annet fra Klipsch helt fryktingytende, spesielt på film. Dette kan Klipsch, uten tvil.

Musikk er det litt annerledes med. Gode innspillinger går stort sett bra, men min elektronikk er litt "lys" i enkelte scenarioer (øvre mellomtone). Benytter en Pioneer 668 som er koblet til en Electocompaniet Preamp. Kabler her har endel og si, og jeg leter fremdeles etter den "rette". Gjerne noen tips og ideer her.

Preamp er igjen (samme kabelmaset her) koblet til min Krell KAV 300i (i direkte modus, dvs, det er EC som står for volum kontrollen).

Benytter Kimber "installasjons kabel" fra Eltek/Dynabel som HT kabel og disse er noe av det beste jeg har testet i normal prisklasse.

Jeg har byttet ut billige kondensatorer i delefilteret med skikkelige komponenter (fra Eltek) uten noen spesiell karakter endring (muligens litt mere oppløst i øvre diskant)

Det er området omkring 3Khz som, er "problemet".

Er det noen som har moddet eller noen forslag til modd her ?

Vil ikke bruke noen tone kontroller eller EQ, så det må være:
- Kabling ?
- Ytterligere rndring av delefilter ?
- Demping / Omgivelser (lofts stue på ca. 25 kvadrat, mye Panel og det er mulig problemet ligger her ?)

Alle tips tas i mot med takk :grin: