CV CLSC-215 vs. CV AT-100? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 17 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 321
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    hehe. Nei, er ikke jeg som selger. Skulle nå tro elementene er ganske ok. Var det ikke rockford som sto i? Tenker da på bassene... Kassen/elementen/portene bør jo være ganske ok og korekte til en pris på 11000! Jeg driter engentli i hele "killeren". Men lo jo litt da jeg så va du hadde skrevet. Måtte liksom bare høre om du det var bygget på noe grunnlag av visdom eller om det bare var tull. Kanskje en liten blanding? Hehe. jaja. Er ikke så ofte inne på denne tråden. Men når jeg kommer inn, og begynner å taste på tastaturet så kommer det en del shit chat. Bør holde oss OT!;-)
    Jeg må si meg enig med CV_Marius der. Jeg har vært borti en hel del forskjellige RF elementer igjennom bilstereo tiden min og for å si det slik så er det ikke bare fryd og gammen som har kommet ut av det selskapet heller. Man ser fort hvilke elementer som er påkostet og kraftige fremfor de som ikke er det. Og de som sitter i disse 1515 killer høyttalerene er IKKE av den bedre serien til RF snarere tvert imot. Dessuten er de ganske så gamle. Disse er faktisk fra før Punch serien kom og det er ca 6-8år siden. Opphenget og støvhette avslører ofte (ikke alltid) elementent. Den har liten støvhette noe som vil si liten spole. Den har smalt oppheng som vil si begrenset slaglengde, opphengets utseende vitner om rimelig kontruksjon. Kassen virker som bygd for bilstereo. Store bassreflekser og diger kasse gir ofte dyp bass men i dette tilfelle virker det overdrevet spesiellt siden en bil også gir mottrykk noe et hus har mye mindre av. Og det siste er som du sier at ofte er bilstereo sub'er 4-2ohms baserte og det er ikke spesiellt heldig for en hifi forsterker og når jeg har sagt det skulle jeg dessuten likt å se delefilteret på disse.

De spiller muligens dypt men tviler sterkt på at man får noe punch ut av dem. Vil heller tro de står å plafrer

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Da er dem i hus Virker som det er SYK dypbass i dem Men foreldrene mine sover så får ikke testa skikkelig før i morra. *GLEDE SEG*
    Venter i spenning :smile:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er dem i hus Virker som det er SYK dypbass i dem Men foreldrene mine sover så får ikke testa skikkelig før i morra. *GLEDE SEG*
    Hehe, spennende. Merkelig nok syns jeg ikke det er noe spessielt "sykt" med dyp bass i Icepower generelt. Men forforsterkern bestemmer endel her da, på hvordan de skal oppføre seg.

Parasound A21 virka neste dobbelt så kraftig på mine 703, spessielt i bassen. Men så er dette en ekte amerikaner da . Fikk ikke testet den på AL1000 . Men det blir nok en slik til neste år på meg. Veldig glad i den lyden denne kassa lager.

Men for all del, hadde jo ikke handla MA om det heller ikke "fenga", mye for penga der.

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det blir gøy å høre hva du synes om disse i forhold til Carver'n du hadde. Tror nok MA Oberon 6.1 er hakket over siden alle lovpriser dem, men Carver'n er ikke akkurat pinglete den heller, så dette blir veldig spennende. Du får ta noen nye bilder av 1515 og MA 6.1 og legge inn på minHiFi også da, så kan alle se
    Du har fått en sjuk kombo nå altså! Hvordan går det med bygging av kinorom da? Du har vel skrevet før at det skal være ferdig til i sommer, så det blir spennende å se

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testa Midgard 6.1 i hele dag (10 timer!!) på CV! 1515 og dem har mere dypbass enn Carvern og spiller helt klart penere Diskanten ble faktisk god å høre på nå, tro det eller ei
    Men Carvern knuser MA på trøkk i bassen og kansje den spiller litt høyere enn MA. MA har bedre kontroll på basselementene så bassen er stram og god nå

Er fornøyd, men kommer til å savne trøkket fra Carvern...

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testa Midgard 6.1 i hele dag (10 timer!!) på CV! 1515 og dem har mere dypbass enn Carvern og spiller helt klart penere Diskanten ble faktisk god å høre på nå, tro det eller ei
    Men Carvern knuser MA på trøkk i bassen og kansje den spiller litt høyere enn MA. MA har bedre kontroll på basselementene så bassen er stram og god nå

Er fornøyd, men kommer til å savne trøkket fra Carvern...
    Var litt godt å høre at MA ikke var så mye bedre en Carver'n, fordi jeg kommer til å holde meg til Carver. Bra du er fornøyd ihvertfall. Gleder meg til det kommer bilder på profilen din

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reVo
    Var litt godt å høre at MA ikke var så mye bedre en Carver'n, fordi jeg kommer til å holde meg til Carver. Bra du er fornøyd ihvertfall. Gleder meg til det kommer bilder på profilen din
    Får å si det sånn, hadde ikke Carvern hatt viftestøy hadde jeg ALDRI ALDRI solgt den, hehe.
    Joda det kommer bilder etterhvert, men blir ikke riktig ennå:/

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får å si det sånn, hadde ikke Carvern hatt viftestøy hadde jeg ALDRI ALDRI solgt den, hehe.
    Joda det kommer bilder etterhvert, men blir ikke riktig ennå:/
    Jeg har lest på et annet forum at det var en fyr som hadde koblet litt å fått den til å gå stille. Man kan vel også bytte viftene med noe som fungerer like bra, bare mer stille gående, men det er vel litt seint nå.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest på et annet forum at det var en fyr som hadde koblet litt å fått den til å gå stille. Man kan vel også bytte viftene med noe som fungerer like bra, bare mer stille gående, men det er vel litt seint nå.
    Ja han har fått vekk støy, det er jo ikke noe problem Men den vifta, skal du bytte vifter må du jo også tenke på å mye strømforsyninga takler åsså må den kjøle GODT
    Men er veldig fornøyd med MA. Spiller jo pent også Kan ikke alltid sitte med et stort BEIST av en PA forsterker:P

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja han har fått vekk støy, det er jo ikke noe problem Men den vifta, skal du bytte vifter må du jo også tenke på å mye strømforsyninga takler åsså må den kjøle GODT
    Men er veldig fornøyd med MA. Spiller jo pent også Kan ikke alltid sitte med et stort BEIST av en PA forsterker:P
    åssen får man bort viftestøy?

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter inn noen andre vifter vel......

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joa, men det var en som kobla så viftestøyet gikk bort..?

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    joa, men det var en som kobla så viftestøyet gikk bort..?
    Husker ikke helt, men jeg leste det på ett annet forum. Bare søk på fjærning av viftestøy eller noe på www.google.com da vel. Funker som regel.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe:P ja skal gjøre det men det er ikke så viktig.. bråker ikke så mye spessielt ikke nå jeg hører på musikk:P hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste måten å få en vifte til å støye mindre på er å få den til å gå senere. Og da mister den såklart kjøle evne. Evt kan en sette inn en annen bedre vifte som støyer mindre.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    større vifte som går på lavere turtall er løsninga. Om du har plass ..

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    større vifte som går på lavere turtall er løsninga. Om du har plass ..
    Blir litt vanskelig å få plass til større vifte en det Carver'n er beregnet for. Men jeg plages ikke lett av viftestøy, så jeg gjør ingen ting jeg. Skrur den jo av når jeg ikke hører på musikk, og hvis jeg hører på musikk så hører jeg den ikke med mindre jeg spiller veldig lavt, så det er ikke noe problem for meg ihvertfall.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får kanskje et par at100 i posten snart det skal bli artig å få hørt disse

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    får kanskje et par at100 i posten snart det skal bli artig å få hørt disse
    Du kan virkelig glede deg, spiller bedre en alt med singel 15" fra CV. Se på dem som ett par CLSC-215 bare mye tøffere, med bittelitt mindre bass og røffere lyd ;-) Drit råe høyttalere, bare vent å se :-P

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan virkelig glede deg, spiller bedre en alt med singel 15" fra CV.
    Så du har hørt alt du da ?

Side 9 av 17 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •