CV CLSC-215 vs. CV AT-100? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 17 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 321
    Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av reVo
    Jeg trviler ikke på at At-100 spiller like høyt som clsc215, men hvordan skal de stå for å gi like mye, eller ihvertfall nesten like mye bass som clsc215. Sånn som de står nå kjenner jeg at det er litt mer en clsc15, men ikke mer en clsc215. Skal de stå hjørne stilt nærme veggen, eller hjørne stilt langt ifra veggen, eller bare ute i det "fri", langt fra en rett vegg eller nærme en vegg? Skjønner ikke helt hvordan jeg skal plasere de får å få den syke bassen alle snakker om. Nå står de foresten hjørnestilt, men de står ganske langt ifra veggen litt over en halvmeter.
    CLSC-215 basset mere og spilte KANSJE litt høyere enn AT-100 da jeg fikk testa dem mot hverandre. Du må nesten prøve deg fram med plassering, reVo.
    Finnes ikke noe fasitsvar på det, alle rom låter forskjellig. Men hjørneplassering pleier jo å få fram en god del bass da også høyttalerne er trykt inn i hjørnene:P

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV-gunnar: Fornøyd med MA 6.1 da ?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    CV-gunnar: Fornøyd med MA 6.1 da ?
    Får dem på posten i dag tror jeg Gir vurdering senere da

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Får dem på posten i dag tror jeg Gir vurdering senere da
    Dette blir spennende.. Du må teste fort.. Husk at de må få litt tid til å bli varme da!!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Dette blir spennende.. Du må teste fort.. Husk at de må få litt tid til å bli varme da!!
    Buhu, dem kom ikke i dag, så får vel vente til imorra

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjiiipt..

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Overdrevne bassporter? Hva vet du om det? Vil veldig gjerne vite hvorfor du mener det? Godt mulig elementene trenger så store porter for å spille opptimalt. Det same gjelder for kassevolumet. Og mellomtonene? hva får deg til og si de er små? 6.5" er vel ikke smått for og være en slik ht? At bassportene er plassert slik er vel kanskje litt en smaks sak.

Kjekt om folk kan begrunne hva de sier..
    Er det du som selger eller?

Ser man på det smale opphenget på elementene så nekter jeg og tro at dem flytter så mye luft at man virkelig trenger så store porter for å unngå blåselyder, ser ikke ut som noen sinnsyke element, synes du det ?

Sa ikke at kassevolumet var "feil", sa bare at jeg synes det var enormt for 2x15", ... men det er sikkert riktig for tuninga hans....sannsynligvis...

Leste ikke hva som stod, og mellomtonene så ut som 5.25" for meg, men leser at dem er 6.5", my bad

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Er det du som selger eller?

Ser man på det smale opphenget på elementene så nekter jeg og tro at dem flytter så mye luft at man virkelig trenger så store porter for å unngå blåselyder, ser ikke ut som noen sinnsyke element, synes du det ?

Sa ikke at kassevolumet var "feil", sa bare at jeg synes det var enormt for 2x15", ... men det er sikkert riktig for tuninga hans....sannsynligvis...

Leste ikke hva som stod, og mellomtonene så ut som 5.25" for meg, men leser at dem er 6.5", my bad
    hehe. Nei, er ikke jeg som selger. Skulle nå tro elementene er ganske ok. Var det ikke rockford som sto i? Tenker da på bassene... Kassen/elementen/portene bør jo være ganske ok og korekte til en pris på 11000! Jeg driter engentli i hele "killeren". Men lo jo litt da jeg så va du hadde skrevet. Måtte liksom bare høre om du det var bygget på noe grunnlag av visdom eller om det bare var tull. Kanskje en liten blanding? Hehe. jaja. Er ikke så ofte inne på denne tråden. Men når jeg kommer inn, og begynner å taste på tastaturet så kommer det en del shit chat. Bør holde oss OT!;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Jeg har fra kilder i HiFi klubben fått vite at CV kommer med egne forsterkere til sommeren :!: , og at alle elementene i høytaleren er oppgradert fra clsc.
    Dette skal jeg ivertfall se før jeg tror på. Ivertfall her i Møre og romsdal er Hifiklubben helt på trynet. Kommer med mye bullshit som ikke er sant. Men det kan jo hende det med CV forsterkerene da. Oppgitt feil vekt på Classic serien også. Har blitt skikkelig useriøse. Så får ivertfall vente å se ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reVo
    Jeg trviler ikke på at At-100 spiller like høyt som clsc215, men hvordan skal de stå for å gi like mye, eller ihvertfall nesten like mye bass som clsc215. Sånn som de står nå kjenner jeg at det er litt mer en clsc15, men ikke mer en clsc215. Skal de stå hjørne stilt nærme veggen, eller hjørne stilt langt ifra veggen, eller bare ute i det "fri", langt fra en rett vegg eller nærme en vegg? Skjønner ikke helt hvordan jeg skal plasere de får å få den syke bassen alle snakker om. Nå står de foresten hjørnestilt, men de står ganske langt ifra veggen litt over en halvmeter.
    AT-100 hadde sikkert spilt like høyt som 215 hadde de vør ny. Bortsett fra kanskje bassene. (AT serien er jo halvt PA egentlig) Men nå er jo de utgått på dato. Så de er jo selfølgelig ikke så bra så de var. Bortsett fra viss du kanskje er veldig veldig heldig å finner ett par som er 100% strøkne og nesten ubrukt. AT-100 tåler jo egentlig 1200w peak. Men nå i dag tror ikke jeg det er mange par som takler så mye effekt pga alderen. Jeg liker egentlig ikke lyden i AT serien da. Går ikke an å høre på vanlig musikk eller noe synes jeg. Blir alt for innestengt. Men tøft er det da selfølgelig! bra på disko ;-) Men hadde alikavel kjøpt noe fra AT serien framfor Classic. AT er skikkelig CV!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    AT-100 hadde sikkert spilt like høyt som 215 hadde de vør ny. Bortsett fra kanskje bassene. (AT serien er jo halvt PA egentlig) Men nå er jo de utgått på dato. Så de er jo selfølgelig ikke så bra så de var. Bortsett fra viss du kanskje er veldig veldig heldig å finner ett par som er 100% strøkne og nesten ubrukt. AT-100 tåler jo egentlig 1200w peak. Men nå i dag tror ikke jeg det er mange par som takler så mye effekt pga alderen. Jeg liker egentlig ikke lyden i AT serien da. Går ikke an å høre på vanlig musikk eller noe synes jeg. Blir alt for innestengt. Men tøft er det da selfølgelig! bra på disko ;-) Men hadde alikavel kjøpt noe fra AT serien framfor Classic. AT er skikkelig CV!
    AT er skikkelig CV det er jeg enig i!
    Hadde selv et par strøkne AT-100 som var nesten ubrukt å så HELT nye ut, spilte meget bra
    Men uanz, så lenge elementer er i grei stand så har jo ikke alderen så ekstremt mye å si...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AT er skikkelig CV det er jeg enig i!
    Hadde selv et par strøkne AT-100 som var nesten ubrukt å så HELT nye ut, spilte meget bra
    Men uanz, så lenge elementer er i grei stand så har jo ikke alderen så ekstremt mye å si...
    Kanskje ikke ekstremt mye å si. Men det har nok en del å si for belastbarheten. Og i tillegg vil jo membran og kantoppheng også bli morkent og sprøere etterhvert som de blir utsatt for tidens tann :grin: Men nå er jo det slik at CV er usedvanlig holdbare da. Solid bygd.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mindre belastbarhet?
    Tja.. det er jo som du sier, kun om opphenga skal ryke det da isåfall.... spolen forblir jo den samme, og det er jo den som tar effekta i bunn og grunn, bare membran og oppheng holder..

AT100 like høyt som CLSC215 -i øvre frekvensområde... ja det er jo ikke umulig det, med 1 like stor diskant som cslc, 2 stk mellomtoner og basselement uten deling!

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CLSC-215 basset mere og spilte KANSJE litt høyere enn AT-100 da jeg fikk testa dem mot hverandre. Du må nesten prøve deg fram med plassering, reVo.
    Finnes ikke noe fasitsvar på det, alle rom låter forskjellig. Men hjørneplassering pleier jo å få fram en god del bass da også høyttalerne er trykt inn i hjørnene:P
    Jeg har desverre skråtak i motsatt ende av der At-100 står, har det noe å si på bassen? Tror du også har skråtak? Det er vel ikke noe bra med det i ett rom som skal være bra for lyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke det er så mye bass i lytteposisjonen hjemme, men dem river ned ting fra hyllene på hybelen i andre enden av huset. :???:

Har lest en plass at dem spiller best hvis du setter dem med nederkanten på bassen en halvmeter over gulvet.
    AT er dritkult, ble leimeg når det ene ellementet gikk.
    Må få sendt den inn for å sjekkes om det er mulig å fixe dem, ellers får jeg vel se om VE-serien har en sjangs til å erstatte dem.

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zen
    Syns ikke det er så mye bass i lytteposisjonen hjemme, men dem river ned ting fra hyllene på hybelen i andre enden av huset. :???:

Har lest en plass at dem spiller best hvis du setter dem med nederkanten på bassen en halvmeter over gulvet.
    AT er dritkult, ble leimeg når det ene ellementet gikk.
    Må få sendt den inn for å sjekkes om det er mulig å fixe dem, ellers får jeg vel se om VE-serien har en sjangs til å erstatte dem.
    1 halvmeter over gulvet? Det kommer vel ann på rommet vel? De fleste som har subb her inne har den jo stående på gulvet, skal jeg sette At-100 på en stol da eller? Det skjer det samme som det skjer hos deg, hos meg også. Er ikke kjempe mye bass i lytte posisjon, men i under etasjen dunker det så hele taket rister.
    Men jeg tror ikke du burde satse på VE Serien, har hørt VE-15F, de spiller greit lixom, men de har ikke mye de skulle ha sagt imot At-100. her er noen nummer du kan prøve å ringe for reconing på At-100: 33062506 eller 97574376. Begge de skal fixe nye elementer til gamle CV høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står det på denne siden (Litt over midten):
    Vantage tec.
    Sier ikke at det stemmer, men skader ikke å prøve.

Se så pene dem er i rette omgivelser
    AT-100

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..ser på bildet at diskanten er flytta slik at den har en mellomtone over og under.. det er vel ikke sånn originalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke det.
    Står at han flyttet den ned fordi han mente det hørtes ut som diskantlyden og bassen kom fra forskjellige plasser eller no sånt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Buhu, dem kom ikke i dag, så får vel vente til imorra
    Da er dem i hus Virker som det er SYK dypbass i dem Men foreldrene mine sover så får ikke testa skikkelig før i morra. *GLEDE SEG*

Side 8 av 17 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •