CV CLSC-215 vs. CV AT-100? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 321
    Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvor tungdrevne er disse 215'ene egentlig? Mulig et litt feilplassert spm, men folk her i tråden har jo peil på Cv.

En kompis av meg lurer nemlig på å kjøpe seg et par, og han har fra før 4 stk Vincent monoblokker på 125w hver i 8ohm. Vil det fortsatt være for lite? Er usikker på om den greier å styre to femtentoms-elementer..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De monblokkene skal kunne klare å drive de ganske greit siden han har 4 av de. Det beste vil være å biampe hver høytaler. Se forøvrig CV! guiden her

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er biamping som er planen. Men hvordan er de koblet innvendig? Bassene på en terminal og mellomtone/diskant på den andre? Stusser da på om den ene blokken som skal starte og stoppe begge bassene greier det.. Er jo billige blokker og dette egentlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent er vel "good shit" og leverer varene skal jeg tro andre forumere her rett. Med tanke på at det er 4 stk. vi snakker om her så er det ikke "billig" heller. De vil vel kanskje få utnyttet f.eks CLSC-15 mer, men 215 vil uansett gi mer lyd for penga. Det greieste er kanskje å pakke de ned og avlegge Hifi Klubben et besøk. Det kan være lurt å melde sin ankomst. Bassene er på den ene terminalen og "resten" er på den andre.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    215 har ikke terminal for Bi-amping... de færreste CV har det!
    Da må det isåfall moddes.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I all verden! Ikke bi-amp bi-wire muligheter på CLSC serien heller?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad

Nye CV modeller har ikke hatt det, siden DC tror jeg.. AL1002/752 hadde dog denne muligheten.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk gutter, det var et veldig vesentlig poeng!

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Jeg liker lyden godt jeg! Spiller da bra :grin:

Kvalitet i selve kassa... tja... om du ser på vekta på classic 15 imot noe som betegnes som en god gammal CV serie, DC.. så veier jo Classic15 43 kg mot DC15 sine 39 ..er kraftigere avstivninger innvendig og..så jeg ser ikke noe feil i kassene egentlig... utenom at dem kan se billigere ut ialfall..
    Men jeg ville nok brukt litt tjukkere plater om jeg skulle bygge selv
    Og når folk prater om "Made in USA" ...DC serien og 1515 er jo ikke solgt i USA engang... er vel produsert i Polen om jeg ikke tar feil..
    Men nå veier jo ikke Classic 15 43kg da, de veier bare 36kg. Har veid mine til 36,8 og så står det på orginal embalasjen at de veier 36,6 så jeg tror nok det stemmer ganske bra

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv hatt clsc 215 å syns ikke di var noe serlig,hadde v15f før de, å de er greit de er mere trykk i 215 med lyden va veldig mye bedre i v15f, jeg gikk så langt at jeg måtte modifisere 215, fjernet sikringen, bytte kablene,fjernet delefiltret till bassene og satt i bi-wiring terminal. brukte en pa forsterker på 2x540 watt på bassene med ett elekronisk delefilter fra behringer, hadde ikke noe annet å bruke til å drive diskant og mellomtone så jeg måtte bruke yamaha rx-v 650 receivern jeg hadde. de ble veldig mye bedre, eneste probleme ble at jeg ikke kunne spelle så høyt som jeg kunne nå som jeg kunne når jeg brukte pa forsterkern til alt.ble så lei hele greia at jeg selte de, syns di bare ble strørre og større di høyttalerene. og jeg har hørt at-100 også, min mening er at de er gammel dritt.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GlennK
    har selv hatt clsc 215 å syns ikke di var noe serlig,hadde v15f før de, å de er greit de er mere trykk i 215 med lyden va veldig mye bedre i v15f, jeg gikk så langt at jeg måtte modifisere 215, fjernet sikringen, bytte kablene,fjernet delefiltret till bassene og satt i bi-wiring terminal. brukte en pa forsterker på 2x540 watt på bassene med ett elekronisk delefilter fra behringer, hadde ikke noe annet å bruke til å drive diskant og mellomtone så jeg måtte bruke yamaha rx-v 650 receivern jeg hadde. de ble veldig mye bedre, eneste probleme ble at jeg ikke kunne spelle så høyt som jeg kunne nå som jeg kunne når jeg brukte pa forsterkern til alt.ble så lei hele greia at jeg selte de, syns di bare ble strørre og større di høyttalerene. og jeg har hørt at-100 også, min mening er at de er gammel dritt.
    Jeg gikk fra V15 til clsc 215 og oppgaderte elektronikken underveis også, jeg er enig at v15 spiller litt mer oppløst, men jeg liker den lyden fra clsc mye bedre. V serien har utrolig pinglete mellomtone. Diskanten var ikke mye å skryte av egentlig selv om høyttaleren spilte bra så var det liksom ikke nok. 215 er en mye mer ekstrem høyttaler og jeg liker den mye bedre enn v15, men nå er de solgt(clsc215) og CLS 215 er bestilt, så nå er målet å få tak i et par med oberon 6.1 til mellomtone og diskant også! For det er en av de tingene jeg virkelig savnet i clsc 215 var bi-amping mulighetene!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reVo
    Men nå veier jo ikke Classic 15 43kg da, de veier bare 36kg. Har veid mine til 36,8 og så står det på orginal embalasjen at de veier 36,6 så jeg tror nok det stemmer ganske bra
    ja, dette er vel skrevet for lenge siden, jeg har og funnet ut at det var feil etter å ha sjekka CV sine nettsider :wink:

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk mellom 36kg og 37kg på baderoms vekta mi med DC 15

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så classic- og dc 15 veier vel det samme

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    så classic- og dc 15 veier vel det samme
    Jeg veide dc15ene mine på en butikk vekt. de veide ganske nøyaktig 39kg. De fleste badevekter har mellom 1-5kg misvisning den ene eller andre veien.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei ja da veier jo dc-15 mer enn classic da..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Nye CLS kommer med bi wiring.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    okei ja da veier jo dc-15 mer enn classic da..
    Jepp. Det gjør de.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cls 215.

Jeg har fra kilder i HiFi klubben fått vite at CV kommer med egne forsterkere til sommeren :!: , og at alle elementene i høytaleren er oppgradert fra clsc.
    dette har medført at det vil bli en prisøkning på 1000,- i forhold til gamle clsc 215. det at de får bi-wire som kunn noen av de gode gamle har hatt bør også si noe om at de prøver å sparke ytelsen opp et hakk.

Prisen på de nye CV forstekerene er ennå i det grå men de forsiktige tipsene jeg fikk var en forsteker kraftig nok til å drive 215 alene til omkring 6000,-

alle kan ikke være fornøyd med cls eller clsc 215 men det er også mye hva du gjør det til selv, forsterker, kilde og kabelmessig mener jeg.

Selv skal jeg skaffe meg de nye cls215 og kjøre dem med en NAD 272 til hver, kanskje CV forsterkeren om den blir heftig uten å minne om PA. gleder meg som en unge til slutten av Juni. da kommer cls til HFK.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj

Prisen på de nye CV forstekerene er ennå i det grå men de forsiktige tipsene jeg fikk var en forsteker kraftig nok til å drive 215 alene til omkring 6000,-
    Hørtes merkelig ut ..

Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •