CV CLSC-215 vs. CV AT-100? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 321
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Venter på svar fra en med AT-100 som jeg SKAL kjøpe (hvis ingen byr over 3800 kr da)

HP-215 er morsomme høyttalere ja. Evig råe festhøyttalere men mangler dypbass som folk sier her ja! Men med disse + subb så har du et RÅTT festanlegg Jeg angrer på at jeg solgte HP'an Ga seg aldri på fest men det gjør clsc-215..hmmfr
    Ja kan jo hende det, det kommer også veldig an på hvordan musikk man hører på, er det lyst og jævelig går diskantsikringen mye fortere, bruker man en reciever og har skrudd opp bassen går også hoved sikringene lettere. En enkel stereo pre amp hvor man kan dempe diskanten og en diger effektforsterker og en rent musikk signal, har man dette så skal det faktisk veldig mye mer til at noen som helst av sikringene går.

Uansett.. Jeg har alt for mye å bruke penger på for tiden, men jeg skal seriøst vurdere noen Hp 215 bare for å teste for morroskyld!

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså sikringene er jo ikke noe problem på 215.. jeg har lodda forbi dem jeg da i mine. Men det er jo bare og sette i en 10A eller no.

215 "gir" ser jo ikke på fest... diskanten skrur seg litt av... av og til bare..hehe.... neste gang skal jeg prøve og dempe diskanten mer, den stod på flat på stereo forsterkern sist. Er nok diskant uansett om den dempes litt vil jeg mene..

og at HP215 er PA, ser man jo på oppbygninga

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Altså sikringene er jo ikke noe problem på 215.. jeg har lodda forbi dem jeg da i mine. Men det er jo bare og sette i en 10A eller no.

215 "gir" ser jo ikke på fest... diskanten skrur seg litt av... av og til bare..hehe.... neste gang skal jeg prøve og dempe diskanten mer, den stod på flat på stereo forsterkern sist. Er nok diskant uansett om den dempes litt vil jeg mene..

og at HP215 er PA, ser man jo på oppbygninga
    Dæven hadde likt å hørt clsc-215 med HP horn. Det hadde vært sinnsykt

På slik musikk jeg spiller så tåler diskanten i HP-215 MYE mere dB enn hva clsc-215 diskanten gjør. Og over mye lengre tid også

Ifølge CV så er HP en hi-fi høyttaler. Jeg ser på den som en hi-fi høyttaler ihvertfall. AT-100 er ikke så mye bedre i lyden hvis dere tenker på finspilling, men utseende på HP-215 er jo meget likt en pa høyttaler.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    hm sier du som har dette i signaturen :P

LAB 4000 2 x 1300w (8ohm)
    Cerwin Vega V-35X x 2
    Cerwin Vega T-36 x 2

det spiller sikkert vilt tenker jeg
    står i kjelleren og venter på neste spillejobb

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven hadde likt å hørt clsc-215 med HP horn. Det hadde vært sinnsykt

På slik musikk jeg spiller så tåler diskanten i HP-215 MYE mere dB enn hva clsc-215 diskanten gjør. Og over mye lengre tid også

Ifølge CV så er HP en hi-fi høyttaler. Jeg ser på den som en hi-fi høyttaler ihvertfall. AT-100 er ikke så mye bedre i lyden hvis dere tenker på finspilling, men utseende på HP-215 er jo meget likt en pa høyttaler.
    kjøp deg et par HP diskanter da..? går sikkert fint å sette dem inn. Uansett, 3800kr for AT-100????? Er du vill mann? Kjøpte et par for 1200kr selv.. var 90% strøkene utseendemessig, og spilte som nye..

Tålte ikke lyden, og solgte de for 4000kr til en eller annen på SPD forumet..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    kjøp deg et par HP diskanter da..? går sikkert fint å sette dem inn. Uansett, 3800kr for AT-100????? Er du vill mann? Kjøpte et par for 1200kr selv.. var 90% strøkene utseendemessig, og spilte som nye..

Tålte ikke lyden, og solgte de for 4000kr til en eller annen på SPD forumet..
    Hmm ja du sier noe. Men vil bare kvitte meg med clsc-215 etterhvert.
    AT'ene jeg kansje får er 100% strøkne, 1 eier og han har orginalembalasjen fortsatt.

Husker han du solgte AT'ene dine til ja.. hehe. Han var jo sinnsykt missfornøyd:S Han var jo sikker på at det var noe galt med dem... Tåler du ikke lyden i At-100 tåler du heller ikke lyden i 1215SE som jeg hadde
    Syntes nesten AT-100 spiller bedre enn clsc på både bass og dB. Er ihvertfall mye tøffere lyd

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at 100 er sjef d har dem selv og er enig med cv gunnar at lyden er spesielt rå i dem :-P classic 215 har jeg hatt og solgt ijen.di var bra di,men en smule mer pinglete kasse en 1515 pluss plasthorna ble litt compaktanlegg plast preg synes jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du 1515 er bedre enn CLSC-215? Kassene til CLSC-215 er jo mye bedre avstivet enn kassene til 1515. Har ikke dine avstivere i 1515 løsnet? Men mye har skjedd siden DC serien ble produsert. Produksjonen har blitt flyttet til Malaysia (eller et østen land) som kanskje ikke er mest kjent for kvalitet. Og prisen er nesten halvert siden den gang. Og dette skyldes nok ikke bare billig arbeidskraft, vil tro noe har skjedd på elementsiden også. Kvantum spiller vel også en stor rolle. Regner med at de har solgt flere CLSC-215 enn 1515.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har det egentlig å si om de flytter maskinene fra USA/Polen til Malaysia/Kina??

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen gang sett resultatet til Polske "fagarbeidere" innen f.eks bygg?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei ingen løse diagonalavstivere i mine1515.når jeg banket i siden på clsc 215 så var d mye mere resonans en i 1515 kassene. virker som om sponplatene er tynnere der ja. og bruken av en enkel plast terminal og pappbassrør forsterker heller ikke kvalitetsfølelsen.men d har jo mange eldre cervin også da. for meg så virker d som om d er dc og al seriene som er mest solid,hvor nå en i verden de er produsert.men alle har jo ikke samme intrykk/smak heller da. :grin:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av naboklikk
    nei ingen løse diagonalavstivere i 1515.når jeg banket i siden på clsc 215 så var d mye mere resonans en i 1515 kassene. virker som om sponplatene er tynnere der ja. og bruken av en enkel plast terminal og pappbassrør forsterker heller ikke kvalitetsfølelsen.men d har jo mange eldre cervin også da. for meg så virker d som om d er dc og al seriene som er mest solid,hvor nå en i verden de er produsert.he :grin:
    Hvordan er AT-100 da?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at 100 er enkelt bygget og har en del resonans de og, men trøkknivået og dypbass er meget bra uansett og så digger jeg designet og nøttevinylen.hehe :grin: 3800kr er ikke galt for et par strøkne.di har jo en slags vetteran verdi føler jeg.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av naboklikk
    nei ingen løse diagonalavstivere i mine1515.når jeg banket i siden på clsc 215 så var d mye mere resonans en i 1515 kassene. virker som om sponplatene er tynnere der ja. og bruken av en enkel plast terminal og pappbassrør forsterker heller ikke kvalitetsfølelsen.men d har jo mange eldre cervin også da. for meg så virker d som om d er dc og al seriene som er mest solid,hvor nå en i verden de er produsert.men alle har jo ikke samme intrykk/smak heller da. :grin:
    CLSC er bygd i MDF, og ja dem er en del tynnere enn 1515 sine sponplater, men som sagt, har mye bedre avstivninger enn 1515.
    Men at dem har mer resonans kan hende, jeg har ikke tatt i 1515.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    hehe, diskanten i DC serien står det Japan på

Diskanten i Classic er dansk, Vifa.
    Enten blander du ellers tar du feil, for DC diskanten er også Vifa, made in Denmark, mellomtonen er Peerless også lagd i Danmark så det eneste CV i DC15 er bassen komplett sett med løse diskant og mellomtone element fra DC15 mener jeg kostet ioverkant av 1000 kroner når DC serien kom, vell å merke dersom en ikke handlet de hos HiFi klubben som reserve deler til DCene, da kostet de betydelig mer.

Nå har jeg ikke prøvd noe av det nyere CV så jeg kan snakke om de eldre AT og DC utgavene. Men jeg klarer ikke med min villeste fantasi å forstå hvordan AT100 skal kunne spille bedre enn de nyere utgavene, for helt seriøst, mellomtonen i AT100/1215MK1 er jo direkte fæl og diskanten også ganske ille! Det var stort fremskritt ihvertfall i mellomtonen når DC serien kom og 1215MK2 ble lansert, men diskanten var fortsatt innmari skrikende. En kammerat byttet når DC serien var ny til noen andre relativt billige ScanSpeak diskanter og det hjalp ganske betydelig og det betynte å spille helt greit ihvertfall.

Når det gjelder CV sine oppgitte lydtrykk på høytalerne kan en i bestefall ta de med ei klype salt og må sees på mer som morsomt lesestoff enn fakta. En DC15 trøkker mer enn AT100, 1215 trøkker mye mer enn DC15, og 1515 trøkker igjen mer enn 1215, sånn er det bare

Hilsen en som har hatt mye CV oppigjennom og som ALDRI hadde betalt nærmere 4000 kr for AT100, 2000 kr i avslag på en 15 år gammel høytaler er LITT lite synes nå jeg

Edit: Når det gjelder kassekonstruksjon er det vell såvidt jeg vet ingen CV som kommer i nærheten av 1215, den er i helt egen klasse, både med tanke på avstiving/resonans og ikke minst utseende.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at AT-100 trykker mye mere i bassen en DC-15

Men hva er 1215mk1 og 1215mk2? Hvilken av dem er det som skal ha 2 mellomtoner mener/vet du?

Dem jeg hadde hadde 2 mellomtoner og jeg snakka med en del som har eller har hatt dem og de sa bare at dem heta 1215 Special Edition.(dette står jo også på dem)

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med Baldrick(artig figur forresten),AT100 er en dårlig høyttaler,og låter helt forferdelig.Jeg syns også DC15 trykker bedre en AT100.Heldigvis så er jeg ferdig med å lytte til smurfehøyttalere,og det for 20 år siden,så "sjå det bryr meg".

God helg!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiomur, bruker du de småtteriene du har hvis du skal by opp til dans eller holde fest? Du har jo tross alt ikke 1kw i effekt en gang. Langt mindre nok basselementer. Du har kanskje mange trådløse headset. Eller enda verre flyheadset til 30.- stk som du har samlet opp igjennom siste 40 år på business class?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at AT-100 trykker mye mere i bassen en DC-15

Men hva er 1215mk1 og 1215mk2? Hvilken av dem er det som skal ha 2 mellomtoner mener/vet du?

Dem jeg hadde hadde 2 mellomtoner og jeg snakka med en del som har eller har hatt dem og de sa bare at dem heta 1215 Special Edition.(dette står jo også på dem)
    Dette med "SE/Special Edition" har jeg prøvd å forklare også tidligere. Dette er betegnelsen CV brukte på noen "spesial modeller" hvorav i Norge tror jeg det kun er 1215 som har blitt solgt. Så SE er i praksis bare ett navn på lik linje med AT og DC...

ALLE 1215 er merket med Special Edition og serienummer, både MK1 og MK2. MK1 er den opprinnelige 1215 med 2 stk 5 1/4" AT100 mellomtone, mens MK2 bruker 1 stk mellomtone fra DC15, dvs Peerless 6,5".

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Dette med "SE/Special Edition" har jeg prøvd å forklare også tidligere. Dette er betegnelsen CV brukte på noen "spesial modeller" hvorav i Norge tror jeg det kun er 1215 som har blitt solgt. Så SE er i praksis bare ett navn på lik linje med AT og DC...

ALLE 1215 er merket med Special Edition og serienummer, både MK1 og MK2. MK1 er den opprinnelige 1215 med 2 stk 5 1/4" AT100 mellomtone, mens MK2 bruker 1 stk mellomtone fra DC15, dvs Peerless 6,5".
    Hvis dette stemmer, noe jeg ikke tviler på så har det hvertfall oppklart en del ting som jeg har lurt på, for jeg har egentlig aldri skjønt det 1215 opplegget!!

Side 3 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •