CV CLSC-215 vs. CV AT-100? - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 17 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 321
    Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ..gitarer og trommer... skal du ikke si saxofoner og fioliner istedet? Høres mer imponerende ut det? :lol:

du sier du testa på samme elektronikk, husk hvor mye mer effekt 215 krever pga. impedans og følsomhet..
    ...men det burde vel DU være klar over :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    ..gitarer og trommer... skal du ikke si saxofoner og fioliner istedet? Høres mer imponerende ut det? :lol:

du sier du testa på samme elektronikk, husk hvor mye mer effekt 215 krever pga. impedans og følsomhet..
    ...men det burde vel DU være klar over :wink:
    Har du over 2000w med effekt så burde det vel ikke være mye forskjell :grin: Og hører forresten ikke på musikk med saxofoner og fioliner så. Kanskje du gjør det.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Og hører forresten ikke på musikk med saxofoner og fioliner så. Kanskje du gjør det.
    hehe

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det tull fordi du ikke mener det? Har du alltid rett da? haha. Jeg kan nå mene det jeg vil.
    Herregud. Dine ører må være knust hvis forskjellen er så enorm som du sier. Hadde kobla til både 1515 og CLSC-215 på samme amp og svitsja over på hvert par for å sammenlikne. Og for guds skyld mann, LES hva jeg skriver! Skriver IKKE at CLSC er like bra. Dem er bedre på noen områder, og 1515 er bedre på noen områder. 1515 spiller MYE høyere og har mere trykk i bassen. Men ikke så enormt mye.. Men greit merkbart

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det så viktig for dere hva som er best?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Vi er vikinger! Derfor .

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Vi er vikinger! Derfor .
    Vikinger? Barbariske menn som slakter alt de ser for å forsyne seg av det de føler best for...?

Har ikke helt fått intrykket av at de som krangler her det men....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner vel med du skriver til Cerwin-, for jeg skriver at begge har svakheter. Helt forskjellig lyd i di høyttalerne.
    Noen syntes CLSC-215 er best, andre 1515
    For min del så er jeg ferdig med å diskutere dette emnet her nå
    Begynner å bli lei:P

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clsc 215 ligger på rundt 6000,- brukt og 1515 ligger på rundt 10000,- Jeg hadde valgt å kjøpe 1515 men det er MEG da

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Herregud. Dine ører må være knust hvis forskjellen er så enorm som du sier. Hadde kobla til både 1515 og CLSC-215 på samme amp og svitsja over på hvert par for å sammenlikne. Og for guds skyld mann, LES hva jeg skriver! Skriver IKKE at CLSC er like bra. Dem er bedre på noen områder, og 1515 er bedre på noen områder. 1515 spiller MYE høyere og har mere trykk i bassen. Men ikke så enormt mye.. Men greit merkbart
    Kanskje dinne ører er knust? Du sier jo at det er finere lyd i en PA forsterker enn en Nad 218. Du har ivertfall en helt annen oppfattelse av lyd enn hva jeg har ivertfall. Og alle andre jeg kjenner som er CV frelst. Kan ikke tro det at folk som bruker PA forsterkere på Hifi høyttalere har noe særlig interesse for lyd. Bare ren bass og høg lyd. Ikke styggt ment asså.

Og som Cerwin- mener, at CLSC-215 ikke holder mål i det hele tatt mot 1515 er bare TULL! Det er ikke noe vits i å diskutere mer ei gang.
    Altså. Du mener de er like bra. Hehe. Eneste som er bedre på 215 er dypbassen. Det har jo du sagt selv også. Og bortsett fra det så er det eneste at 215 har en ganske annerledes lyd som sikkert noen liker bedre. Men det er smak og behag. Selv liker jeg lyden bedre i 1515 så. Men nå burde vi kanskje slutte denne diskusjonen ja. Å heller diskutere AT-100 vs Classic 215.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vikinger? Barbariske menn som slakter alt de ser for å forsyne seg av det de føler best for...?

Har ikke helt fått intrykket av at de som krangler her det men....
    Vikinger var vel ikke kjent for å være smarte? Så vi tar selvfølgelig med oss det største som gir fra seg mest lyd når vi plyndrer hfk. 8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....Å heller diskutere AT-100 vs Classic 215.
    Skjønner egentlig ikke vitsen med det, det mangler noe vesentlig i AT-100. En 15"! Derimot CLSC-15 bør man kunne sammenligne med. Har noen hørt begge? Uten at det har gått flere tiår mellom?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner vel med du skriver til Cerwin-, for jeg skriver at begge har svakheter. Helt forskjellig lyd i di høyttalerne.
    Noen syntes CLSC-215 er best, andre 1515
    For min del så er jeg ferdig med å diskutere dette emnet her nå
    Begynner å bli lei:P
    Skriver bare at jeg liker bedre 1515 jeg. Hva andre mener gir jo jeg blaffen i. Så det er ikke noe viktig for meg heller. Selfølgelig har 1515 svakheter. De kunne gjerne vør mye bedre. Men det kan no man si om nesten alle høyttalere. Alle høyttalere har sinne svake punkt. Bortsett fra Dali megaline.. *sikle*

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Skjønner egentlig ikke vitsen med det, det mangler noe vesentlig i AT-100. En 15"! Derimot CLSC-15 bør man kunne sammenligne med. Har noen hørt begge? Uten at det har gått flere tiår mellom?
    En AT høyttaler med to 15" hadde jo vør insane :grin:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Joda men jeg starta denne tråden og da hadde jeg CLSC-215 og vurderte å skifte dem ut med AT-100. Så kjøpte jeg AT-100 og fant ut at CLSC-215 er råere på bass (er vel en selvfølge) men at AT-100 imponerer noe sinnsykt med single 15" Hadde jo CLSC-215 og AT-100 i samme anlegg Var morro

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje dinne ører er knust? Du sier jo at det er finere lyd i en PA forsterker enn en Nad 218. Du har ivertfall en helt annen oppfattelse av lyd enn hva jeg har ivertfall. Og alle andre jeg kjenner som er CV frelst. Kan ikke tro det at folk som bruker PA forsterkere på Hifi høyttalere har noe særlig interesse for lyd. Bare ren bass og høg lyd. Ikke styggt ment asså.

Altså. Du mener de er like bra. Hehe. Eneste som er bedre på 215 er dypbassen. Det har jo du sagt selv også. Og bortsett fra det så er det eneste at 215 har en ganske annerledes lyd som sikkert noen liker bedre. Men det er smak og behag. Selv liker jeg lyden bedre i 1515 så. Men nå burde vi kanskje slutte denne diskusjonen ja. Å heller diskutere AT-100 vs Classic 215.
    Hadde du hørt di pa forsterkerne som virkelig spiller "pent" så hadde du nok skifta mening Carver ZR1600 fikk jo 8/10 på lydkvalitet i Lyd&Bilde Ikke dårlig det. Men vi gidder ikke å diskutere dette mere nå

Peace

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke tro det at folk som bruker PA forsterkere på Hifi høyttalere har noe særlig interesse for lyd.
    Dette vil vel de fleste andre på forumet (som ikke har CV) si om oss CV kara...
    ... siden vi sitter med "grove" CV høytalere som ikke spiller verken særlig detaljert eller oppløst ...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Dette vil vel de fleste andre på forumet (som ikke har CV) si om oss CV kara...
    ... siden vi sitter med "grove" CV høytalere som ikke spiller verken særlig detaljert eller oppløst ...
    CV har jo ikke noe dårlig lyd i forhold til prisen igrunn(CV er ikke PA :grin: ) Det er en veldig bra blanding. Mye mye bass og helt grei lyd. Noen CV serier har jo ganske bra lyd også og ikke bare i forhold til pris :grin: Akkurat sånn jeg vil ha det. Men når man har PA på CV så blir det mye mye bass og fæl lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du hørt di pa forsterkerne som virkelig spiller "pent" så hadde du nok skifta mening Carver ZR1600 fikk jo 8/10 på lydkvalitet i Lyd&Bilde Ikke dårlig det. Men vi gidder ikke å diskutere dette mere nå

Peace
    Det kan jo hende. Sikkert ganske fin lyd sammenlignet med mange andre PA forsterkere. Men når det blir skikkelig hifi blir det noe helt annet. Peace! :grin:

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En AT høyttaler med to 15" hadde jo vør insane :grin:
    Bare å kjøpe to par av de og sette seg ned på tegnebordet, hehe. Hadde vært helt konge å fått til det skikkelig.

Side 16 av 17 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •