CV CLSC-215 vs. CV AT-100? - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 17 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 321
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    har hatt det meste av cv og clsc 215 er noe av det beste de har laget mens at100 må være noe av det dårligste som har hvert på markedet uansett merke
    Sett utifra en høytaler som skal spille meget oppløst og nøytralt og skikkelig troværdig gjengivelse, så er jeg langt på vei enig med deg, selv om det finnes mye som etter min mening også er dårligere. Ellers hvis man snakker om det jeg i alle fall forbinder med filosofien til CV, så synes jeg AT-100 derimot gjør en meget god jobb, og får fram live konsert følelsen på en meget fin måte, og man får mye morro for pengene, selv med forholdsvis rimelige effekt trinn osv.

Ellers til denne og andre CV tråder, så synes jeg diskusjonene fort går mot person og ikke sak/tema for tråden. Dette er det jeg typisk forbinder med måten kvinnfolk diskuterer , med å ta alle ting personlig og meget lett inn over seg.

De som føler seg truffet av "kvinnfolk" stempelet, kan velge om de vil ta det som en personlig fornærmelse eller en liten humoristisk ytring, men det er vel stort sett Audio og video det skal handle om her i forumet, ellers så kan man jo velge å delta i tråder under Generell chitchat..... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin Vega CLSC-215
    Begynner egentlig og gå litt alle CV diskusjoner. Hehe, syns det er noen nye hver dag jeg.:-? Og CerwiN- du må kjenne veldig mange folk. I hver diskusjon jeg har lest med deg innvolvert i, er det alltid "jeg kjenner den", "jeg kjenner den" og "jeg kjenner mange med ditten og datten som har gjort ditt og datt"..:-? Hmm..
    Hehe gjør jeg det asså? Det er jo flere folk her som har gjort akkurat det samme. Skjønner ikke helt problemet dit. Er det ikke lov til å skrive eksempler nå lenger? Er jo langt ifra den eneste som gjør det. Er det unormalt? Eller er det det eneste du kan komme med i denne diskusjonen. Ett lite personangrep :lol: Det er vel fordi du tror Classic er verdens beste høyttaler at du må gå imot meg hele tiden ja. Husker den diskusjonen vi hadde tidligere om 1515 vs 215 hvor du sa 215 var best uansett :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Sett utifra en høytaler som skal spille meget oppløst og nøytralt og skikkelig troværdig gjengivelse, så er jeg langt på vei enig med deg, selv om det finnes mye som etter min mening også er dårligere. Ellers hvis man snakker om det jeg i alle fall forbinder med filosofien til CV, så synes jeg AT-100 derimot gjør en meget god jobb, og får fram live konsert følelsen på en meget fin måte, og man får mye morro for pengene, selv med forholdsvis rimelige effekt trinn osv.

Ellers til denne og andre CV tråder, så synes jeg diskusjonene fort går mot person og ikke sak/tema for tråden. Dette er det jeg typisk forbinder med måten kvinnfolk diskuterer , med å ta alle ting personlig og meget lett inn over seg.

De som føler seg truffet av "kvinnfolk" stempelet, kan velge om de vil ta det som en personlig fornærmelse eller en liten humoristisk ytring, men det er vel stort sett Audio og video det skal handle om her i forumet, ellers så kan man jo velge å delta i tråder under Generell chitchat..... ;-)
    Det blir jo litt feil å sammenligne en høyttaler som AT-100 mot Classic 15/215 for eksempel. Nå er jo AT-100 en gammel høyttaler som er mer eller mindre som en PA høyttaler. Men når det gjelder opplevelsen i musikken så er det uten tvil en mye mer underholdende høyttaler enn hva Classic 15/215 er. Samme gjelder alle andre de gamle seriene. Classic har kanskje litt renere lyd enn fleste de andre seriene fordi de er mye nyere. Men når det gjelder kvalitet på mellomtone, diskant, delefilter osv så ligger classic langt langt under. Dårlig lydbilde har de. Ikke noe særlig bra gjengivelse av gitarer og trommer. Som DC og AL serien er helt rå på. Tåler mye mye mindre juling også. Å CV skal jo være disko høyttalere som tåler mye juling.

Classic er en helt grei serie. Men den er og forblir en billig serie fra CV som ikke holder mål med noen av de andre seriene bortsett fra V og VE serien med tanke på hva de er laget for. Sånn er det.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det er din mening. . Hehe.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    jeg skulle akuratt til å si det, men jeg gadd bare ikke..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Hehe gjør jeg det asså? Det er jo flere folk her som har gjort akkurat det samme. Skjønner ikke helt problemet dit. Er det ikke lov til å skrive eksempler nå lenger? Er jo langt ifra den eneste som gjør det. Er det unormalt? Eller er det det eneste du kan komme med i denne diskusjonen. Ett lite personangrep :lol: Det er vel fordi du tror Classic er verdens beste høyttaler at du må gå imot meg hele tiden ja. Husker den diskusjonen vi hadde tidligere om 1515 vs 215 hvor du sa 215 var best uansett :grin:
    Hehe
    Du tar jo helt av!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når det gjelder kvalitet på mellomtone, diskant, delefilter osv så ligger classic langt langt under. Dårlig lydbilde har de. Ikke noe særlig bra gjengivelse av gitarer og trommer. Som DC og AL serien er helt rå på.
    Har du noen gang hørt noe annet enn Cerwin-Vega? Tror du kan bli positivt overrasket hvis bra gjengivelse av instrumenter og godt "lydbilde" er viktig for deg...

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    jeg skulle akuratt til å si det, men jeg gadd bare ikke..
    jeg og
    :lol:

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Har du noen gang hørt noe annet enn Cerwin-Vega? Tror du kan bli positivt overrasket hvis bra gjengivelse av instrumenter og godt "lydbilde" er viktig for deg...
    Selvfølgelig har han det.. alle vennene hans har eller har hatt alt fra dali,B&W,Audiovector,system audio osv.. Men DC serien er jo best..

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir jo litt feil å sammenligne en høyttaler som AT-100 mot Classic 15/215 for eksempel. Nå er jo AT-100 en gammel høyttaler som er mer eller mindre som en PA høyttaler. Men når det gjelder opplevelsen i musikken så er det uten tvil en mye mer underholdende høyttaler enn hva Classic 15/215 er. Samme gjelder alle andre de gamle seriene. Classic har kanskje litt renere lyd enn fleste de andre seriene fordi de er mye nyere. Men når det gjelder kvalitet på mellomtone, diskant, delefilter osv så ligger classic langt langt under. Dårlig lydbilde har de. Ikke noe særlig bra gjengivelse av gitarer og trommer. Som DC og AL serien er helt rå på. Tåler mye mye mindre juling også. Å CV skal jo være disko høyttalere som tåler mye juling.

Classic er en helt grei serie. Men den er og forblir en billig serie fra CV som ikke holder mål med noen av de andre seriene bortsett fra V og VE serien med tanke på hva de er laget for. Sånn er det.
    Du burde vel kansje snart vurdere å skrive noe annet enn at CLSC er en dårlig serie. Vi har skjønt hva du selv syntes nå
    Og dette kommer du jo med i alle andre tråder også... Begynner å bli kjedelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ja det er det faktisk. Skal vel ikke mye til å forstå.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Selvfølgelig har han det.. alle vennene hans har eller har hatt alt fra dali,B&W,Audiovector,system audio osv.. Men DC serien er jo best..
    Haha den var god den :grin: Dali har de ivertfall hatt. Men ikke de andre :grin: Hvor jeg skrevet at DC serien er best egentlig? Betyr det at du synes Classic serien er best da?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Nå sammenlignet jeg to CV serier da. Selfølgelig ligger CV langt nede i forhold til Dali, B&W osv. Men det er jo ikke snakk om de merkene nå. Dette er jo en CV tråd.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Hehe
    Du tar jo helt av!
    Å? Er ikke dette en diskusjons tråd egentlig? Jeg trodde ivertfall det.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Du burde vel kansje snart vurdere å skrive noe annet enn at CLSC er en dårlig serie. Vi har skjønt hva du selv syntes nå
    Og dette kommer du jo med i alle andre tråder også... Begynner å bli kjedelig.
    Skrev jeg at ClSC var en dårlig serie nå? Ok så jeg gikk litt langt med å skrive at det var en billig serie osv. Men det er jo fakta. Men var ivertfall meningen sammenligne den med AT serien da. Å det gjor jeg. Så beklager for at kjeder deg da :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å? Er ikke dette en diskusjons tråd egentlig? Jeg trodde ivertfall det.
    Jo, er jo det. Men etter å ha sett litt på alt det du skriver inn i alle de forskjellige trådene fatter jeg ikke hvorfor folk gidder å ta opp en diskusjon med deg en gang! Du har jo rett i alt! Hehe. Nå var ikke det jeg dro fram ment til å få deg hissig eller va nå en du er. Synes bare du tok litt av jeg...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Jo, er jo det. Men etter å ha sett litt på alt det du skriver inn i alle de forskjellige trådene fatter jeg ikke hvorfor folk gidder å ta opp en diskusjon med deg en gang! Du har jo rett i alt! Hehe. Nå var ikke det jeg dro fram ment til å få deg hissig eller va nå en du er. Synes bare du tok litt av jeg...
    Du kan gjerne sitere en kommentar fra meg hvor jeg har skrevet at jeg har rett i alt. Ok så jeg har sterke meninger som mange andre. Men nå synes jeg du overdriver her.

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    virker som alle her er imot CerwiN- :-? hvorfor det egentlig?? nå syns jeg det begynner å bli litt dumt her.. her skal man diskutere om cerwin vega men dere begynner å diskutere om hva noen har sagt osv.. jeg syns ihvertfall det blir litt dumt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan gjerne sitere en kommentar fra meg hvor jeg har skrevet at jeg har rett i alt. Ok så jeg har sterke meninger som mange andre. Men nå synes jeg du overdriver her.
    Du har jo aldri selv skrevet at du har rett i alt. Men synes nå du kan ha sterker meninger ( som alle andre ) som du ikke kan gi slipp på. Med andre ord, det du sier er rett. Og ingen ting annet. Liten overdreivelse hadde jeg nok. Men sier bare va jeg mener ut i fra det jeg har lest hvor du har vert med i diskusjonene. Du har mange ganger rett til en viss grad, men som den lille diskusjonen vi hadde. Så tror jeg neppe du kan høre forskjellen om en ht spiller lavere 10år etter den er ny. Du svarte meg heller aldri på om du hadde hørt hten på samme elektronikk gangen etter. Som kan ha stor betydning for om den spiller høyere/lavere.

Skal ikke starte en ny diskusjon her jeg. For dette blir kanskje litt vell OT...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    virker som alle her er imot CerwiN- :-? hvorfor det egentlig?? nå syns jeg det begynner å bli litt dumt her.. her skal man diskutere om cerwin vega men dere begynner å diskutere om hva noen har sagt osv.. jeg syns ihvertfall det blir litt dumt!
    Hehe det er sånn det er diskusjoner. Noen holder seg seriøs. Andre ikke. Denne tråden er ett fint eksempel på det. Og mange andre også. For det meste Classic tråder. Hva grunnen er vet jeg ikke helt :grin: Skriver man noe negativt om Classic serien her blir jo man hengt.

Side 14 av 17 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •