Innbyggingshøyttalere vs. "vanlige" - stor forskjell?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innbyggingshøyttalere vs. "vanlige" - stor forskjell?

Har et byggeprosjekt på gang (se annen tråd) og prøver å bestemme meg for høyttalerløsning - av utseendemessige grunner kunne jeg tenkt meg in-wall høyttalere, men er disse like gode som "vanlige" høyttalere? Jeg har ikke hørt in-wall høyttalere før, og ser for meg at det sikkert er vanskelig å få en troverdig demo - mye vil vel avhenge av veggen de er montert i.

Lyden er viktigst for meg (både musikk og film), så hvis in-wall er en dårlig løsning for kvalitetslyd så satser jeg heller på konvensjonelle høyttalere. Har bl.a. hørt Dali Helicon 300 som jeg likte veldig godt, er det i det hele tatt mulig å komme i nærheten av slik lyd med in-wall høyttalere?

Hilsen en tviler...

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vist du liker lyden av Helicon må da dette: http://www.hifiklubben.com/iz.asp?id=2|p|122|122|7784|pdetail være midt i blinken for deg

Mvh.
    Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gix
    Vist du liker lyden av Helicon må da dette: http://www.hifiklubben.com/iz.asp?id=2|p|122|122|7784|pdetail være midt i blinken for deg
    Heisann, DET var interessant!! Hvis det stemmer at de kan måle seg mot "vanlige" Helicon-høyttalere så er det absolutt verdt å sjekke ut - får ta en tur på klubben og se om de har demo-muligheter...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører in-wall som bakhøytalere i kinoen min. Det er en veldig pen løsning, men jeg tror nok det er vanskelig å komme opp i lydkvaliteten på en god kabinett-høyttaler.
    Har nettopp handlet meg stativ-høyttalere til stereo oppsettet mitt, og hørte da blandt annet på Helicon 300. Kom så tilfeldigvis over Polk Audio Lsi9 hos Lyd og Bilde Hjørnet i Oslo. Falt for disse tvert, og likte lyden i disse mye bedre enn Helicon. Og det for halve prisen. Har du mulighet anbefaler jeg at du sjekker ut disse.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •