Klipsch synergy F1 vs. F2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch synergy F1 vs. F2

har jeg i praksis noe å vinne på å kjøpe f2 fremfor f1? Noen som har prøvd? Tenker da mest på lydtrykk.
    Ser det er ca. 2.5dB høyere spl men det er vel kanskje ikke så mye i praksis, eller?
    Syns liksom det er litt lite trykk av og til i mellomtone/midbass på de f1 som jeg har, men de er bra til prisen uansett.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt begge jeg, og F2 har en del mer trykk. 2,5 dB er jo dobling av lyden så det er jo en del..

Har du råd og trenger det, så er det verdt det i mine ører... Kan hjelpe deg med å bli kvitt F1 og om de er sorte

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. nei, liker f1ene mine også, tenkte å ha dem bak og bruke f2 foran. (og ja de er sorte ) Leste et sted på nettet at 3dB i høyttalersammenheng i praksis ikke utgjorde noe særlig, men teoretisk vet jeg jo det er en dobling.Stusset litt på det der. er jo tross alt dobbel overflate å flytte luft med så det burde jo utgjøre en del..
    Men da er det jo ganske innlysende at jeg må bruke en del ekstra tusen i hvertfall på frontene... Uffda. er synd å se at kontoen tømmer seg for hver dag... (men hjemmekinoen fyller seg jo, og da er det jo greit...) )
    Takk for svar.
    Var akkurat det jeg lurte på.

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forresten, har de to modellene forskjellig lydklang(mtp. det er jo større kasse på f2 enn på f1)? eller er de omtrent lik i klangen bare med mer trykk i f2en?

(hørte nemlig på noen infinitygreier der elementene var helt like men med større kasse og ulik deling av bass på den største av de, og der var diskanttonene(av alle ting..) på den største ganske forskjellig fra de på den andre, selv om de hadde samme diskantelementer. var rart å høre på.)

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydsignaturen blir jo litt "kraftigere" siden du har flere elementer, men det går fint å ha det oppsettet som du foreslår. Har selv B-2 og DIGGER dem.

Glenn

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0