Snell høyttalere!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Snell høyttalere!

Er det noen som vet hvem som selger Snell i Norge nå? Synes de spillte utrolig bra, spesielt sammen med companiet! 1515 og 208'ne forsvinner til lørdag, så må vel fylle opp med noe nytt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snell er meget bra Men har letet for min far etter importører eller forhandlere i Norge, men fant ikke. Tror de må kjøpes i utlandet nå.....

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snell låter utrolig bra, lenge siden jeg har hørt de, men den gang ble jeg "frelst", dritt at det er vansklig å få tak i dem her i Norge
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør med Boston Acoustics importøren. Det siste jeg husker er at BA eide Snell og brukte dem som R&D til nye produkter. Men, må si det er en stund siden jeg hørte dette.
    Kan jo prøve nettsiden deres www.snellacoustics.com

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben hadde snell tidligere.

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke det er noen som fører snell i norge lengre... min far trenger nytt bass element til sine C4 men finner ingen som har di her til lands.

di nye mod. til snell er vist ikke så bra som det di var før! di flyttet vist mye av produksjonen til danmark sammen med dali. og etter det har di jo ikke gjort det så bra! lyd og produksjons kvalitet gikk vist ned. Så dali er vist delvis skylig i at en av di beste høytalermerkene er nesten vekk!

men et godt alternativ til snell (slik di var før) er Von schweikert. di har vist samme filosofi som snell hadde før! bare se på di, di har foreksempel diskant bak...

dette er ting jeg har hørt og slik jeg har forstått det, så ikke drep meg vis det er feil... :wink:

skal kankje selv kjøpe snell J3 av min far...

lenge leve snell!

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nightspirit
    .........di nye mod. til snell er vist ikke så bra som det di var før! di flyttet vist mye av produksjonen til danmark sammen med dali. og etter det har di jo ikke gjort det så bra! lyd og produksjons kvalitet gikk vist ned. Så dali er vist delvis skylig i at en av di beste høytalermerkene er nesten vekk! .............lenge leve snell!
    Dette stemmer ikke, Dali bygde CV og ikke Snell. Snell ble alltid bygd i USA, men Audionord (eieren av HFK) eide en vending Snell Acoustics før de ble solgt til Boston acoustics som fremdeles eier dem.

Ta kontakt med HFK kan godt være de har elementer til C4 på hovedlageret i Nørager siden alle verkstedene sendt tilbake hele lagrene sine når HFK outsourcet verksted biten. Elementene komme rmed delefilter komponeneter slik at de ikk får mer en 0.5db forskjell fra originalen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •