dårlig monolog...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dårlig monolog...

hei, på filmer som komedie og liknende så merker jeg at jeg må skru lyden høyere for å få en god monolog, er det noen mulighet for å forbedre den? vet jeg kan stille inn på kontrollen og sånn. men foruten det..

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Big mama
    hei, på filmer som komedie og liknende så merker jeg at jeg må skru lyden høyere for å få en god monolog, er det noen mulighet for å forbedre den? vet jeg kan stille inn på kontrollen og sånn. men foruten det..
    Kan du ikke starte med å fortelle hvilket utstyr du har ?8-)

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Q-tips?

Når du sier stille inn på kontrollen? Mener du da å stille senterkanalen høyere, eller å generellt skru opp?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nad 753 + cerwin vega v-12 front v-6 bak clsc center og clsc 15 sub...

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Q-tips?

Når du sier stille inn på kontrollen? Mener du da å stille senterkanalen høyere, eller å generellt skru opp?
    Ja juster DB til senterkanalen. Evt, finnes det kanskje en eller annen Surround modus som fremhever dialoger. ?!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel mange ganger slik at lydsporet er mikset meget dynamisk så vanlig tale i filmen blir ganske for lavt gjengitt mens lydefekter blir meget kraftige i forhold.

På Nad receiveren T753 hvis den mates med digital audio signal og mange DVD spillere hvis man henter ut lyden analogt kan man stille ned dynamikk området så man ikke får en så stor forskjell i maks og min lydvolum. Mulig det er en slik instilling som skal til på ditt oppsett i enkelte filmer, for at man med de ganske følsomme høytalerene du har ikke blir for volsomme lyd effekter i forhold til dialogen , og du kan vri opp volumet uten at veggene flytter seg. Enkelte Recivere har egene natt oppset som gjør noe av den samme reduksjonen i dynamikk område. Kan ikke huske nå om man stiller inn dynamikk nivået i prosent eller i full havl og lav eller lignende på Nad forsterkeren, og du må vel inn i menyen for å få aktivert dette, så det er llitt tungvinnt å vite hva som passer best på enkelte filmer.

En annen ting man kan merke seg er at den lydvolum testingen man gjør med test på fjernkontollen for forsterkeren gjerne gjelder for Dolby Digital lydsporet og ikke nødvendigvis er så godt egnet hvis man velger DTS. Det er i alle fall min erfaring tidligere fra denne forsterkeren, men jeg har ikke de samme høytalerene som deg så det kan kanskje spille inn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •