HJELP!! Bassen forsvinner opp :-? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Newcomer Vice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hehe... så det nå..
    jo kan jo prøve..
    send meg en teining på ossen rommet ditt er så skal jeg reine ut.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Bassen min forsvant også opp i luften.. løsningen var å sette høttalerene på langveggen (før hadde jeg de på kortveggen) dette gjorde underverker for lyden... prøv det, hvis du ikke har gjort det. I verstefall kan du prøve bassfeller..

Som sagt har du mulighet - eller ikke gjort det ennå så prøv kortvegg kontra langvegg og omvendt..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja skal prøve singelwiring, kan gjøre det i kveld.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    Ja skal prøve singelwiring, kan gjøre det i kveld.

Dette tviler jeg på hjelper, men er verdt en sjangs..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skal prøve kortvegg/langvegg. Det ble plassert slik når jeg flyttet inn pga at det passet best og at jeg mente det ble best lydresultat av å ha "støtte" til ht'ene på begge sider. Men det tar litt tid å flytte om så det blir vell uansett ikke før i morgen.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skal prøve kortvegg/langvegg. Det ble plassert slik når jeg flyttet inn pga at det passet best og at jeg mente det ble best lydresultat av å ha "støtte" til ht'ene på begge sider. Men det tar litt tid å flytte om så det blir vell uansett ikke før i morgen.

Meg også jeg plaserte mine på kortvegg forde jeg syntes at det skulle være sånn, men nåår jeg byttet til langvegg - og lyden ble 1000*bedre, så syntes jeg alt så bedre ut med den nye innredningen :grin:

Newcomer Vice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant som sakt HoJ.
    men det kommer jo an på hvor og ossen subben står.
    men kort/langvegg funker det også, men som jeg skrev i ste er det 1000 måter å sette det opp på..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vice
    Sant som sakt HoJ.
    men det kommer jo an på hvor og ossen subben står.
    men kort/langvegg funker det også, men som jeg skrev i ste er det 1000 måter å sette det opp på..

Hmm, var det ikke slik at han ikke hadde subb??

Newcomer Vice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener bassen da.. hehe.. er litt på jøska nå hehe :smile: :wink:
    jeg mener så klabert bassen og ikke subben...

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Langvegg kontra kortvegg kan ha en god del å si.

Hvis du syntes du fikk bra bass på hybelen, så kan dette også ha andre forklaringer:
    - høyttalere nærme bakvegg vil få hjelp fra veggen, men ifølge mange gjøre den mindre presis. Men det kan være en smakssak - så forsøk med bassporten 5 cm fra veggen også

- små hybler har ofte mye møbler i forhold til arealet, hyller osv. Alt dette er bra fordi det spesielt vil dempe diskanten. Er det harde flate vegger kan ofte refleksjoner fra diskanten gjøre denne aggressiv/pågående i forhold til bassen. Dvs nivået til bassen virker mindre i forhold til diskanten. Dempemateriale eller objekter som bryter opp lyden (bokhyller, bilder etc) på vegger og tak kan gjøre mye.

- hvis receiver/forsterker har tone-kontroller, sjekk at disse ikke er endret på eller at settinger er mistet (hvis lagret via menyer). Slikt som kan skje ved flytting...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å høre om du får den lyden du er ute etter.. ;-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm... ja, nå var det bare dette som manglet! Etter jeg hadde flyttet ht'ene til langveggen så skrudde jeg på forsterkeren og "BO-LOP" kom ut av ht'en. "WTF" tenkte jeg. Dette skal da ikke være mulig, jeg har koblet med strømmen av og ikke kortsluttet noe som helst. Samtidig spilte jo ht'en musikk etter lyden, men jeg fant det siktest å slå av. Da kom det en "KA-DONG" lyd + litt knatring :-? Hva skjer?? :-s

Jeg har vært borti noe lignende på NAD T763 når mutingtransistorene på frontene røk, men det bilr jo noe helt annet...

BEgrenset hvor mange ganger jeg vil slå av og på for å "forske" på feilen da jeg ikke vil ødlegge noe mer enn nødvendig.

Active Andreash sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har kanskje ein gammel ht liggende?? til å forske på altså..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm... ja, nå var det bare dette som manglet! Etter jeg hadde flyttet ht'ene til langveggen så skrudde jeg på forsterkeren og "BO-LOP" kom ut av ht'en. "WTF" tenkte jeg. Dette skal da ikke være mulig, jeg har koblet med strømmen av og ikke kortsluttet noe som helst. Samtidig spilte jo ht'en musikk etter lyden, men jeg fant det siktest å slå av. Da kom det en "KA-DONG" lyd + litt knatring :-? Hva skjer?? :-s

Jeg har vært borti noe lignende på NAD T763 når mutingtransistorene på frontene røk, men det bilr jo noe helt annet...

BEgrenset hvor mange ganger jeg vil slå av og på for å "forske" på feilen da jeg ikke vil ødlegge noe mer enn nødvendig.

Høres litt trist ut det derre der.. Kan det være ene ht-kabel som ikke sitter helt godt i terminalene, da kan det jo komme mange nye lyder ut av ht..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, får prøve litt på LS-12, men det er vel kanskje en sjangs for at det er forsterkeren... Vis jeg kobler inn SoftClip skal vel ikke denne ta skade... *-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det konstantert at det er noe galt med høyre forsterkerside (sett forfra) i den ene S200. Denne sida var koblet til bunn på den ene ht'en. Da er det vel kanskje lurt å sjekke litt på delefilter osv?? Noen som har forslag på hva som kan være galt med forsterkeren?? Det er jo bare når jeg slår av og på, ellers spiller den.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får du bra lyd i oppsettet hvis du bruker den forsterkeren som er i orden, og dropper biamping? hadde du biamping forresten?

Det høres ut som du har fått en DC feil på det ene forsterkertrinnet.. Det kan jo også forklare en eventuell fasefeil, som sluker bass..

Anbefaler å levere forsterkeren inn for rep.. sikkert garantisak hvis forsterkeren er relativt ny..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biampet ja, da det ble vesentlig bedre. Har ikke spillt noe etter jeg koblet fra den ene forst. Holder på å stresser litt med HFK nå i forhold til serienr osv da jeg ikke har kvittering på denne, kjøpte den brukt av en tidligere annsatt på HFK Tr.heim så det vil nok ordne seg på en eller annen måte. Om ikke annet får jeg skaffe et skjema å justere den selv på skolen.

Ja, jeg regner også med DC på utgang da jeg har vært borti dette på PA amper tidligere.

Ny og ny... Det er jo SilverLine, så jeg vet ikke, men det anre meg at den er omkrig to år... Det er vel to år det er garanti på den å så da får jeg vente i spenning :-?

Surt hvis dette har forårsaket fasefeil da jeg må begynne helt på nytt med plassering :-? *off* begynner å bli rimelig lei av å bære rundt på ht'er mellom møbler og det som er inkl striper i gulvet etter spikes :-?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5år

to år er nytt nok..

Du har jo 5år reklamasjonsrett hvis feilen ikke kan skyldes deg.. Eg har fått reparert 4 år gammel DVD spiller på "fabrikasjonsfeil" (HK-DVD1)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •