Infinity kappa.. Hva kom først?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer Are Gjerde sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infinity kappa.. Hva kom først?

De første høyttalerne jeg ble fulstendig hekta på var et pa infinity kappa 90 jeg fikk høre i kjelleren til en koselig liten HIFI-butikk i Bergen. Jeg tror dette må ha vert i 1996-97 eller noe slikt. Elektrocompaniet hadde nettopp lansert cd-spiller for første gang.. Ser nå at det også finnes flere høyttalere, eller serier som heter kappa... F. eks KAPPA 9.2i . Er disse eldre enn kappa 70,80,90 og 100? hvilke er best? Og er de så ufattelig gode som jeg tror? Har ikke hørt dem på mange år, men sa til meg sel den gang (var ganske ung): at slike høyttalere skulle jeg skaffe meg en gang i fremtiden... Er det mange som har slike høyttalere i dag? Er skuffet over Infinity's høyttalere i dag. Liker ikke designet. Ser ut som om de kunne vært kjøpt på obs eller noe.

Noen som vet noe om sammenhengen mellom disse kappa-seriene?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Are Gjerde
    De første høyttalerne jeg ble fulstendig hekta på var et pa infinity kappa 90 jeg fikk høre i kjelleren til en koselig liten HIFI-butikk i Bergen. Jeg tror dette må ha vert i 1996-97 eller noe slikt. Elektrocompaniet hadde nettopp lansert cd-spiller for første gang.. Ser nå at det også finnes flere høyttalere, eller serier som heter kappa... F. eks KAPPA 9.2i . Er disse eldre enn kappa 70,80,90 og 100? hvilke er best? Og er de så ufattelig gode som jeg tror? Har ikke hørt dem på mange år, men sa til meg sel den gang (var ganske ung): at slike høyttalere skulle jeg skaffe meg en gang i fremtiden... Er det mange som har slike høyttalere i dag? Er skuffet over Infinity's høyttalere i dag. Liker ikke designet. Ser ut som om de kunne vært kjøpt på obs eller noe.

Hei, 70, 80, 90 og 100 kom etter 9.2i.
    De er veldig bra, du husker ikke feil.

Jeg har 9.2i for tredje gang, mener de er best. Har hatt flere Infinity modeller og andre merker med prislapp langt over 100.000, Kappa 9.2i er best!
    Men smak kan jo ikke diskuteres.

mvh
    Dag

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg kjøpte kappa 90 i 99, og har fortsatt ikke hørt noen god grunn for skifte disse i noen annet. Mener jeg har hørt at 70 - 100 er litt lettere forsterkerlast enn forgjengerene, men det kan sikkert noen andre bekrefte.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sterke nok?

Tror dere monoblokkene mine klarer å drive slike høyttalere? (Se minHIFI under). De er temmelig strømsterke... Vurderer å skaffe meg Enten Kappa 90, 100 eller 9,2i.

Vet dere når de forskjellige modellene ble produsert? Årstall?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kappa serien må vel være over 20 år gammel opprinnelig, husker de første modellene med toppmodell kappa9 som var en stor høyttaler som var relativt flat og med doble 12" krevde enormt forsterkeri pga vrien impedanse. Krell/ML var naturlig partner internasjonalt, her på berget var det noen som prøvde EC AW250 som svetta oppover. Lykken var Adyton Dynergy på over 300 watt til en latterlig pris på den tiden.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HiFi-messe...

Jeg var på en HiFi-messe i Bergen i Grieghallen en gang. Hørte på foredrag av Per Abrahamsen med EC- cd-spiller (Han hadde også med seg en kollossal effektforsterker) og så et hjemmekino-oppsett med bare B&W nautilus. Her hørte jeg også på et annlegg bestående av Mark Levinson monoblokker og et par Infinity-høyttalere. Noen som vet hvilken modell dette var? Tror det var kappa- et eller annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere monoblokkene mine klarer å drive slikke høyttalere? (Se minHIFI under). De er temmelig strømsterke... Vurderer å skaffe meg Enten Kappa 90, 100 eller 9,2i.

Vet dere når de forskjellige modellene ble produsert? Årstall?
    Dine monoblokker er sterke nok(fint bygg) Har i stua mi 2 stk kappa100 som til og begynne med ble drevet av en stk Vincent sv 236 Hybrid. Den hadde ikke problemer før du kom ganske langt opp. har utvidet med en stk EC 100 DMB som nå konsentrerer seg kun om bassene. Lyden er enorm, må bare oppleves.
    Høytalerene er foresten tilsalgs pga.av WAF'en.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisann

:-o Har sendt deg melding Har du bilder av disse? Finner ingen skikkelige bilder av kappa 100.

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kappa 9.2 har jeg også. Vidunderlige doninger men krever strøm som pokker så jeg må seriøst ha brutale effekt blokker. Min forsterker er allllllllllllllllllt for liten. Så jeg vurderer seriøst å selge dem til fordel for noe mye mindre for hybelen er ikke stor nok heller men digge høyttalere er det uansett

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du finner nok ikke alle svar, men det er mye Infinity-historikk her:
    http://www.infinity-classics.de/infinity/index.htm
    http://www.anello.de/infotext.htm
    http://www.infinitysystems.com/homea...t_support.aspx

Knuba ;-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk..

Tusen takk. fant ikke disse linkene selv. Åh så mye fint! Mer enn bare kappa også ser jeg... Konge :-D :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må reåpne denne tråden jeg:P
    Kappa er jo favorittene, og jeg eier nå Kappa 9,2i som drives av en god carverforsterker fenomenalt!

men, noen her som vet hvilken str jeg skal kjøpe på spikes? (mm )...

ang spikes, er det en fordel eller ikke på disse ht? jeg satser på gode spikes med kvalitet

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal ikke jeg være noen gledesdreper, men har aldri hørt 9,2 spille godt. Har hørt 4 forskjellige oppsett med disse, drevet av blant annet dp, thule, aragon, +++, og det har spillt rett og slett dårlig. Med aragon 4004mkII låt det sånn passe greit. Til fest er de helt topp. Men kan virke som at enkelte klarer å få de til, og det er bra.
    Designet har jeg derimot alltid likt. Lekre høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomand3
    Nå skal ikke jeg være noen gledesdreper, men har aldri hørt 9,2 spille godt. Har hørt 4 forskjellige oppsett med disse, drevet av blant annet dp, thule, aragon, +++, og det har spillt rett og slett dårlig. Med aragon 4004mkII låt det sånn passe greit. Til fest er de helt topp. Men kan virke som at enkelte klarer å få de til, og det er bra.
    Designet har jeg derimot alltid likt. Lekre høyttalere.
    jeg følte at jeg klarte å sette opp lyden på mine ganske raskt. Men har fortsatt igjen noen småjusteringer da de er bare litt over 2 uker gamle i mitt hjem Men det nærmer seg toppen til meg! Mangler bare å skaffe en kappa center (den største som er å oppdrive i den kappaserien vel å merke;D), så om noen vet av noen som skal selge så SI FRA!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spikes til kappa 9.2

Sitat Opprinnelig postet av Ro0oG
    Må reåpne denne tråden jeg:P
    Kappa er jo favorittene, og jeg eier nå Kappa 9,2i som drives av en god carverforsterker fenomenalt!

men, noen her som vet hvilken str jeg skal kjøpe på spikes? (mm )...

ang spikes, er det en fordel eller ikke på disse ht? jeg satser på gode spikes med kvalitet
    Jeg har kappa 7.1 i. Jeg har dessverre kun 4 originale spikes slik at jeg måtte skaffe 4 til. Regner med at det er samme spikes til dine som det jeg har. Vær i så fall oppmerksom på at det er amerikansk måleenhet på gjengene det er snakk om her, nemlig tommer. Jeg måtte på en maskinforretning for å få tak i gjengestang i størrelse 1/4 tomme. Vanlig 6 mm. gjenge får du ikke skrudd inn. Kanskje noen av firmaene som har spesialisert seg på spikes også har dette i tomme - enheter, det vet jeg ikke noe om.

Lykke til! :wink:

Knuba

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •