Ehh, et snodig uhell

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ehh, et snodig uhell

Jeg satt forran pc'n og spilte musikk, prøvde ut nye sanger på nye høytalerne mine Låt bra synest jeg det gjorde også..

Men over til det som ikke var så lurt da, hadde en tom isté flaske forran bassporten, og den stod og dansa der mildt sagt før den veltet over pga luftstrømmer fra høytalern.. Omsider velta flaska og toppen på flaska velta inntil det oransje basselementet og lagde en fin småbulk faktisk..

Skal det virkelig så lite til for at det skal komme en liten bulk i den membranen?

Tror jeg har toppen av uflaks for tida :P

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shit hæppens!

Her er siden til en bekjent, du er ingenting i forhold til hva denne karen klarer!

Januar 2004. Les teksen, den er latterlig morsom.

"I går vasket jeg tøy. Masse tøy. Minst tre uker med sure sokker og velbrukte skiklær. Og puta mi (puta miii), siden det var en god stund siden sist den fikk seg en vask. Den ble puttet inn i siste maskin, sammen med en del andre ting - det sto jo 60 grader på den, så det burde gå problemfritt.

En time senere gikk jeg ned i vaskekjelleren, og så til min store forbløffelse at det lysegrå gulvet var svart. Og vått. Og fullt av fjær. Hele gulvet var skjult av 5cm med iskaldt vann fullt av klissvåte, sleipe små fjær. De var overalt! Spesielt i sluket, tydeligvis. Det visste jeg ikke helt hvor var, så jeg rørte litt rundt i grøten med en vaskekost der jeg antok sluket befant seg, og prøvde å se om vannstanden sank. Etter et kvarters tid, og 2-3 forskjellige mislykkede angrepspunkter, syntes jeg det virket som den gjorde det. Etter en halvtime begynte det å hjelpe.

Det var på nippet til brekninger (veldig på nippet) da jeg skyflet opp den kalde fjærgrauten med bare hender. Det er neppe noen som vasker nede i avløpsrenna ved sluket, eller innunder i mørket under kummene, for det lå mye gammelt gugg der. Det luktet ikke godt. Jeg spylte hele gulvet, litt av veggene og vaskemaskinen, og gjentok herligheten med røring og skyfling.

Så var det på tide å ta en titt i maskinen. Allerede på utsiden var det klart at noe ikke stemte: Glasset var dekket av fjær på innsiden. Og ganske riktig: Inne i vaskemaskinen, en diger, orange koloss som tar 7kg i slengen, så det ikke bra ut. Fjærkledde t-skjorter, dunsokker, dununderbukser, dunhåndkler og dun-juneimit. Alt sammen vått og kaldt.

Jeg satte meg godt til rette på den skeive barnekolestolen og begynte plukkingen. Her er en rangering over hva fjær fester seg best til:

1. Tykke ullsokker. Ingen over, ingen ved siden. Disse krabatene trekker til seg fjær som Kurt tiltrekker seg musikalsk handikappede tenåringsjenter med uheldig tannstilling. Sokkene så ut som klissvåte, sokkeformede høns, og det var bortimot umulig å få fjernet alt svineriet fra dem.
    2. Vanlige sokker. Tydeligvis nesten like velegnet for befjæring som tykke ullsokker, men likevel et ørlite hakk under. Jeg mistenker at silkesokker ville vært sjanseløse i denne sammenhengen.
    3. Nettingfôr i treningsjakke. Jøje meg, som den så ut. Fastelavn i brunt. Det var nok her det var mest fjær pr. arealenhet, men det var nesten mistenkelig lett å fjerne dem. Men det tok tid, ja.
    4. Håndkler. Imponerende mye fjær her også, men takket være håndklenes befriende enkle todimensjonalhet lot disse seg forholdsvis lett plukke.
    5. 5. Innervotter i fleece. Veldig overraskende og interessant at fjærene sitter like godt, eller kanskje bedre, på den glatte innsiden enn på den lodne utsiden.
    6. Fleecegenser. Meget jevnt fordelte fjær å dette plagget, og forholdsvis lett å plukke.
    7. T-skjorter. Ikke så mye fjær her, men fantastisk mye lo, støv, bøss og småtterier. Bortimot umulig å plukke, siden alt var så smått.
    8. Gore-Tex-jakke. Nesten fjærløs, kun litt på kragen, i borrelåser og i en og annen glidelås.

Etter å ha plukket fjær en halvtimes tid, spylt gulvet enda en gang, skyflet opp mer gugge (og nesten-kastet-opp), spylte inni vaskemaskinen og fjernet fjær derfra, puttet jeg alt inn i maskinen igjen og startet opp det orange beistet på nytt - med knappen for “ekstra skittent tøy” trykket inn.

I dag tidlig var jeg mentalt forberedt på ny sluk-tjeneste, men slapp heldigvis lett unna. Bare én runde med skyfling var nødvendig (minimale brekningstendenser denne gangen). Ullsokkene så fortsatt håpløse ut, men fleecegenseren var blitt litt bedre, og jeg tror det var litt mindre fjær på de andre tingene også. Jeg plukket litt til (begynner å få taket på det nå), og startet maskinen for 3. gang.

Jeg har satt meg opp på vasking igjen i kveld, og etter et par nye runder i maskinen, tror jeg det blir tid for støvsuger. Og resten av pappvinen jeg drakk seint i går kveld.

This entry was posted on Wednesday, January 28th, 2004 at 08:50 by Christian and is filed under Uflaks, Hjemme. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site. "

Oktober 2005

Pizza a la Pompeii !

November 2005

Totalvraking av Audien!

Desember 2005

Brann!

Januar 2006

Lite snø i Hemsedal!
    Mister et digitalkamera.
    Ødelegger en dyr binding etter et misslykket hopp i halfpipen.
    Brekker beinet i Italia!

Les mer på http://superelectric.net/uflaks/

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oida, han hadde litt mere uflaks enn meg..

har hatt mere uflaks enn det jeg skreiv nå, men det er ikke helt AV relatert..

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KinoWalla
    ...
    Skal det virkelig så lite til for at det skal komme en liten bulk i den membranen?
    Du må huske på at bass elementet spillte når toppen av flaska traff mebranen, og det betyr at det flytter på seg. Dermed blir det ikke bare vekten og hastigheten av flaska som var med å lagde bulk, men også hastigheten og skyvkraften som talespolen tilførte mebranen og flaska når den lå inntill som spiller inn. Nå er vel ikke hatigheten på et høytaler lement så veldig høy i m/s, men man kjenner vel også til at det å slå inn en spiker ofte blir gjort met flere gjentatte hammerslag, noe som vel også kan ha vært litt av problemstillingen her og lementet kunne vel gått a fått med seg en en del veklsende "banking" i løpet av flaskeveltet. Mener å ha sett et SVS bass element her inne som har måttet gi tapt for en liten kondensator. som hadde løsnet og lakt seg oppå internt i høytaleren.

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, og navnet var Donal Duck?

Mvh.
    Andreas

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Du må huske på at bass elementet spillte når toppen av flaska traff mebranen, og det betyr at det flytter på seg. Dermed blir det ikke bare vekten og hastigheten av falska som var med å lagde bulk, men også hastigheten og skyvkraften som talespolen tilførte mebranen og flaska når den lå inntill som spiller inn.
    Ok

Er bare en "skjønnhetsskade" så det gjør vel ikke så mye, den spiller like bra enda

Så engang jeg får for mye penger så enten selger den de eller kjøper nytt basselement

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •