Èn vs to subber

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Èn vs to subber

Har investert i en PB12-Plus og har gjort et forsøk på å integrere den i resten av hjemmekinoen... problemet er at jeg får en kraftig peak:| rundt 35-40Hz for så å få en dipp ved rundt 60Hz Jeg lurer da på om èn PB12-Plus til vil kunne få bort disse og oppnå en jevnere kurve oppover i frekvensene?
    Nå skal det sies at min kompetanse på subber og innstilling av disse er veldig begrenset siden dette er den første jeg har satt klørne i...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du pengene, og plassen ville jeg ikke nølt. 2 subber fyller rommet med bass på en helt annen måte enn en alene kan. Som du selv er inne på vil det også utjevne frekvensresponsen, men jeg vil ikke garantere for at peaken forsvinner. Jeg regner med at du har en vinyl Plus uten PEQ? En BFD er da en billig investering sammenlignet med hvor mye den kan gi tilbake i økt lytteglede.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr en PB12-Plus med PEQ...:shock: men det var det med å kunne justere denne skikkelig da... kan nok være der det mangler litt know-how! :|

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står forklart i manualen som fulgte med. Jeg ville starte med å måle området rundt peaken med sinussignaler i 1hz inkrementer for å finne ut av nøyaktig hvor bred den er.

Roko har slike signaler her http://www.aperitif.no/media/roger/sub.htm

Når du har gjort det vrir du Level til max, og Q til min. Forsøk så å juster inn Freq til senter av peaken du skal dempe, og mål med frekvensresponsen på nytt. Du vil da se nøyaktig hvor Freq har truffet, juster så opp eller ned etter behov.

Når du er ferdig med det skal du bare justere Q (bredden), og nivå dithen som gir deg den flatest mulige responsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •