Takmontert in-wall høytalere i 7.1 oppsett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer atarup sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Takmontert in-wall høytalere i 7.1 oppsett?

Vurderer for tiden å oppgradere til et 7.1 oppsett. Problemet er at jeg ikke har sidevegg på den ene siden og kan heller ikke henge høytaleren i taket. Løsningen da blir da takmonter in-wall høytaler, f.eks. denne:
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...re.htm?id=7138

eventuellt en annen av B&W´s "integrerte" høytalere.

Spørsmålet er om dette vil fungere i et 7.1 oppsett. Noen som har erfaring med in-wall, takmonterte høytalere i kinooppsettet sitt? Noen som har erfaring med B&W´s in-wall høytalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker i dag innfellingshøyttalerne til Eltek. Problemet med min takmontering er at jeg så langt ikke har dempet den innvendige kassen de er montert i. Av den grunn spiller de ikke akkurat rent fordi det blir så mye kasseresonans, ellers er det litt uvant at lyden kommer ovenfra. Jeg vil derfor anbefale å montere disse bak og over lytteposisjon, mine står nesten direkte over sofaen noe jeg altså ikke anbefaler med mindre du må. Hvis du først skal montere høyttalere i taket ville jeg umiddelbart montert de en/to senterkanalene bak også med det samme for et fyldigere lydbilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomTomTo
    Jeg bruker i dag innfellingshøyttalerne til Eltek. Problemet med min takmontering er at jeg så langt ikke har dempet den innvendige kassen de er montert i. Av den grunn spiller de ikke akkurat rent fordi det blir så mye kasseresonans, ellers er det litt uvant at lyden kommer ovenfra. Jeg vil derfor anbefale å montere disse bak og over lytteposisjon, mine står nesten direkte over sofaen noe jeg altså ikke anbefaler med mindre du må. Hvis du først skal montere høyttalere i taket ville jeg umiddelbart montert de en/to senterkanalene bak også med det samme for et fyldigere lydbilde.
    Jeg vurderer også "In-ceiling" høyttalere. Har gips tak i dag. Hvordan festes høyttaleren? Kan den festes rett i gipsen, eller må jeg lage noe slags solid reisverk å feste høyttaleren i ? Har aldri sett dette før....

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det er noen som bruker sånne innfellingskasser som man bruker på spotlights, og fyller med ull eller noe annet dempende. Dette kan gi et ganske bra lydresultat, selvfølgelig avhengig av høyttaleren og demping etc. Fungerer bra med tretak, men usikker med gips.

Newcomer atarup sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Jeg vurderer også "In-ceiling" høyttalere. Har gips tak i dag. Hvordan festes høyttaleren? Kan den festes rett i gipsen, eller må jeg lage noe slags solid reisverk å feste høyttaleren i ? Har aldri sett dette før....
    Enkel montering, iallefall av de modellene til B&W jeg har sett på. Bare å skjære hull til høytaleren og så er det et klammer som bare må skrus til får å få feste i gipsen. Ingen gjennomboringer.

TomTomTo, mener du at du ville også takmontert bakhøytalerne hvis sidehøytalerne takmontores? Jeg holder på å bygge huset, så jeg har alle muligheter til å lage et skikkelig, skjult opplegg. Desverre har jeg ikke sidevegg på den ene siden, derfor takmonteringen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •