Problemer med RF-7 trenger hjelp...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med RF-7 trenger hjelp...

Heisann, jeg har desverre fått et problem med den ene melomtona i mine RF-7 mellomtone på venstre høytaler har en svak skurring og jeg skjønner ikke hva det kan være. Men det gjør meg fly forbanna. Det virker ikke som noe er sprengt for det kommer like mye lyd fra elementet som den andre mellomtona i venstre høytaler. Jeg håper noen kan hjelpe meg med dette problemet for jeg har liten lyst til og bytte element

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er ren skurring, sånn at det høres ut som elementet skraper i noe, så er det jo mest sansynelig sprengt....Husker jeg sjekka priser på basselementer til RF7, og det husker jeg var utrolig dyrt, men prisen husker jeg ikke her og nå, så hadde vert kjipt om det var sprengt

Skurrer det under alle sanger? Skurrer det hver gang det er bass i sangen?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Hvis det er ren skurring, sånn at det høres ut som elementet skraper i noe, så er det jo mest sansynelig sprengt....Husker jeg sjekka priser på basselementer til RF7, og det husker jeg var utrolig dyrt, men prisen husker jeg ikke her og nå, så hadde vert kjipt om det var sprengt
    Det er nok ikke sprengt tror jeg, for det kommer godt med lyd ut av det virker som alt er som det skal bortsett fra den svake skurringa. Kan det være dårlig kontakt eller noe sånt?

Det skurrer stort sett litt i alle sanger, noen mere enn andre. Det skurrer ikke noe mere når det er mye bass virker det som...

Nei, kansje det er sprengt alikavel, når jeg trykker svakt på elementet virker det som det bunner innover på en måte. Kommer ikke samme lyden av de andre. Skjønner det ikke for je har ikke spilt noe serlig høyt heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...Hvis det skurrer når du skyver elementet svakt innover, og du prøver på de andre uten og få samme lyd, så er det nok sprengt....

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå var plusteslig lyden borte igjen, og nå spiller jeg Nils Lofgren. Så det er jo rart... Skjønner ikke det her helt, andre alternatvier enn at det er sprengt?

Det virker som det kommer og går.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Schprængt pøls!

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er nok sprengt, ja

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel bånnet elementet for så å ha bøyd svingpolen. derfor tar den ani magneten eller ståltingen i midten. Har hatt samme problemet på en av mine høyttalere. (ikke RF7) Jeg tok ut elementet, la hendene så nermt svingpolen som mulig, for så å dytte svingpolen fram og tilbake samtidig som jeg førte elementet opp og ned. HUSK å ikke ta i for mye...
    Til slutt fant jeg ut hvor spolen var bøyd, da drog jeg bare spolen i motsatt retning mens jeg førte elementet helt opp.
    Har aldri hørt denne ulyden igjen.

Alternativet er jo selvsagt at det er sprengt....

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Klipsch har jeg erfart at mange av boksene ser ut til å være skrudd sammen på en solid bakrus. Min erfaring med 'Made in USA' betyr at man burde fått med et verktøysett i tillegg.

Kan noe ha løsnet inni høyttaleren tro?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Den er nok sprengt, ja
    Det er det som er så rart Burli det skurrer ikke noe serlig mere selvom jeg skrur det høyt.

Cowboy bebob, jeg skal ta ut elementet og se om jeg kan fikse det på den måten du nevnte på, bare håper det går. De elementene er dyre og jeg har ikke har til og bytte det nå siden det er andre oppgraderinger jeg sparer til

Bamse: Jeg tviler på at noe har løsnet inne i høytaleren, jeg har kikka der. Hva skulle det ha vært?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å bøye svingspolen, som blir nevnt her, skal du utsette høyttaleren for ganske kraftig juling, og du sier at du ikke har spilt høyt.
    Da har det skjedd noe annet. Du har ikke spilt noen bass-test låter i det siste?
    Dette kan være drepen på mange elementer og delefilterkomponenter, selv om det ikke høres ut som om høyttaleren blir presset til det ytterste.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo jeg spiller musikk med mye bass enkelte ganger. f.eks Hip Hop liker jeg å spille litt høyt men ikke over klokka 11. Men uansett nå tokk jeg elementet ut nå så dytta jeg det forsiktig innover nå lager det ingen ulyd og jeg ser ikke at det kan være noe galt med elementet.

Jeg blir gal av det her. Det er sikkert sprengt som du sier Buril. Men jeg skjønner det ikke. Hvis jeg setter det inn igjen begynner sikkert den samme lyden igjen Den er ikke høy den er bare vanvittig plagsom..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som oftest umulig å se på et element at det er sprengt.
    Noen ganger kan man lukte seg frem til det
    Funker det bra nå?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Som oftest umulig å se på et element at det er sprengt.
    Noen ganger kan man lukte seg frem til det
    Funker det bra nå?
    Ja det var en mellomtone jeg sprengte på mine gamle V-12F en gang, der var spola svidd helt svart :P ... Men akkuratt nå så satt jeg det inn igjen nå virker som det skal.. Så det kan vel ikke være sprengt, da hadde vel ikke skurringa gått vekk, eller hva?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en mellomtone som var spreng på en svenske engang. Der kom og gikk skurrelyden. Kunne gå lenge uten noe skurring, men når jeg kjørte litt hardt på med scorpions så kom den tilbake med engang....

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da finner jeg vel det ut hvis det kommer tilbake tenker jeg. Men jeg får håpe at det ikke kommer tilbake. Hvis det gjør det er det ikke noe annet å gjøre enn å bytte elementet.

Men jeg får teste med en basstest da hører jeg det ganske greit hvis det ikke fungerer som det skal.

Hørte det skurra litt på en bassweap nå, men det var mindre enn det har gjort før.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To ganger har jeg trodd at bassen har vært sprengt pga skurrelyd.Begge gangene var det skruene på spadene som hadde løsnet.De løse skruene laget en irriterende skurrelyd i seg selv,og mener at det ble noe ulyder i selve elementet også.Kablen lå liksom og "fløt" inni spaden og fikk varierende grad med kontakt til godset på spaden.Det kan være noe lingnede som har skjedd hos deg.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    To ganger har jeg trodd at bassen har vært sprengt pga skurrelyd.Begge gangene var det skruene på spadene som hadde løsnet.De løse skruene laget en irriterende skurrelyd i seg selv,og mener at det ble noe ulyder i selve elementet også.Kablen lå liksom og "fløt" inni spaden og fikk varierende grad med kontakt til godset på spaden.Det kan være noe lingnede som har skjedd hos deg.
    Det er mye mulig at det er det som er skjedd, for når jeg hadde elementet ute i stad og trykka på det kom det ingen ulyder. Men jeg tror jeg skal ta det ut en gang til og prøve og klemme de spadene litt bedre til så det blir bedre kontakt så får vi se hvordan det går.

Foresten takk for tipsa alle sammen

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å sette dette elementet inn i den andre høyttaleren..? Kommer samme lyden så vet du at det er noe galt med elementet.. Kommer samme lydene på "erstatningselementet" fra den andre høyttaleren så vet du at det er noe i høyttaleren.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    hva med å sette dette elementet inn i den andre høyttaleren..? Kommer samme lyden så vet du at det er noe galt med elementet.. Kommer samme lydene på "erstatningselementet" fra den andre høyttaleren så vet du at det er noe i høyttaleren.
    Meget god ide DP. Jeg skal teste det hvis lyden kommer tilbake. Akkuratt nå høres det ut som alt virker som det skal

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •