Mirage Omnipolar ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mirage Omnipolar ?

http://www.miragespeakers.com/omnistat.shtml

Har noen prøvd disse som bakhøyttalere ? De skryter av meget bra spredning av lyden.

Jeg hørte på dem i dag, wow faktoren uteble. De låter likevel meget bra for å være så små.

Newcomer Freddy sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann

Jeg har hørt omnisat (og microene) i forskjellige systemer. Noen der de har vært plassert i tak, og andre der de har vært plassert litt rundt om kring. Og med flere foskjellige subber og ikke bare mirage sine.

Stort sett alle systemene har spillt overraskende homogent med henhold til perspektiv og tonalitet. Dette er en av få høyttalere som faktisk klarer å produsere et lydbilde som ikke krever lytting i sweetspot for å "se" plasseringen på scenen.
    Men integreringen med subben er i følge min erfaring litt kritisk på disse høyttalerene. Den minste til mirage LF100? funker tålig bra. Mens f.eks Kappasub nok ville gjort et slikt system rimelig heftig. (Dette er ren gjetning basert på indiviuell erfaring med de forskjellige produktene hver for seg)

Men som du spør om, brukt som bakhøyttaler, bør disse høyttalerene være ganske optimal hvis ikke basstrykk er viktig. For spredningen og lydbilde er veldig stabilt på disse små høyttalerene. Gå tilbake der du hørte de, hvis det var en butikk, spør om du kan deponere på et sett en dag eller to og test de ut hjemme selv! Du har ingenting å tape på det. Plasseringsmessig er dette en av de enkleste høyttalerene å ha med å gjøre.

De fortjener en sjangse til spør du meg.

- Freddy 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •