Patos Lyric satelittsystem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Patos Lyric satelittsystem

Har fått beskjed om å skifte ut de gamle Snell'ene mine med høyttalere av langt mindre format. Har kikket litt på Patos sitt Lyric satelittsystem. Satelittene er her 11 x 13 x 20 cm, og passer således utmerket til (1) å henge opp på veggen og (2) gjøre konemor fornøyd.

Er det noen som har erfaringer med dette systemet eller Patos generelt? Har ikke klart å Google frem særlig mange tester, men hørte så vidt på dem under messen på Plaza og ble imponert.

Hvilke andre systemer/løsninger burde jeg sjekke ut i denne prisklassen (ca 20 K)? Det skal benyttes både til Xbox, film og musikk. Naboene mine over, under og på siden vil for øvrig sette pris på at bassen begrenser seg til min egen stue.

Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Eg har ikkje høyrt Lyric satelittane, men eg har Patos Lyric 402 som eg er veldig fornøgd med. Eg har høyrt noko om at satelittane skal være veldig bra til musikk. Har også høyrt at patos subben spelar veldig stramt og presist, men ikkje så veldig dypt.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har verken sett eller hørt satelittene til Patos.. Men de ble testet i et eller annet nummer av Lyd & Bilde, der fikk de veldig god kritikk... Vil tro det er et lite "hall år" siden.

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Patos satelitter

Har både sett og hørt en del patos.
    En kamerat har alt i patos, og i stua har han "bare" patos' satelittsystem med patos 8" bass. Dette systemet spiller meget bra, og han er mer og mer imponert av dem. Inneholder dyr elektronikk iflg. Roar (byggeren)
    Jeg har selv testet patos satelitter mot BOSE AM-10 satelitter (med sub).
    Patos-ene var i en helt annen klasse...meget fin oppløsning og lyd.
    Dersom jeg skulle kjøpt små høyttalere igjen, er patos en absolutt vinner. Men, det koster, og en må selvfølgelig vurdere om 2 satelitter pluss sub er ett bedre alternativ enn ett sett Patos 402 (100 av 100 i lyd og bilde).
    I utgangspunktet bør satelittsystem vær et andrevalg, og dersom du får lov av kona ville jeg heller kjøpt 402-en...
    Men....når det er sagt....satelittsystemet spiller MEGET bra, er veldig små og ingen koner burde ha noe å si på størrelsen her !!

Newcomer froand sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt på patos satelitt system, og synes de spillte knallbra... skulle tro det var noen mye større som spillte... Gutta sa at det var den råeste konstruksjonen de kunne lage i den størrelsen..

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke andre systemer/løsninger burde jeg sjekke ut i denne prisklassen (ca 20 K)?
    Du får temmelig rå satellitt/sub-kombinasjoner for 20k. Kjenner ikke Patos-settet, men jeg ville nok vurdert muligheten for å sette sammen noe selv med fronter som ihvertfall går ned til rundt 70Hz. Dette for å bevare mest mulig av stereoperspektivet.

Jeg ville vurdert følgende kombinasjoner:
    * 5stk B&W VM1 + B&W ASW650 Subwoofer
    * 4stk AudioPro Bravo FX-01 + AudioPro Bravo CX-02 senter + AudioPro Bravo Sub (dette er i utgangspunktet litt over antydet pris, men bør være mulig å få rabatt på).
    * Canton Movie 22-X II (Canton har alltid vært gode på små høyttalere, og dette er bare et av mange mulige sett)

Siden WAF tydeligvis spiller en viktig rolle: Hva er viktig utseendemessig?

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •