B&W Mini Theatre Høyttalersystem noe Bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question B&W Mini Theatre Høyttalersystem noe Bra?

Hei!

Ganske ny her på forumet. Har prøvd og kikke litt rundt etter noe info om B&W MT-20. Vurdere sterkt å gå til innkjøp av dette systemet. Har ikke fått hørt det skikkelig selv. I og med at de ikke hadde alle fem høytalerene inne og at de to jeg fikk høre stod ute i selve butikken (ikke i demorom) og det var kun med AS1 sub'en (følger med til modellen under) som ble litt slapp. Og i den forbindelse så lurer jeg på litt erfaringer med dette hvis noe har. Eventuelt pluss og minus.

Link til Hifi-Klubben

Skal bruke det til musikk like mye som til hjemmekino. Er ikke av den mest kresne typen. Men vil ha noe som spiller rent og pent.

På forhånd, tusen takk!

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes M-1 spiller utrolig kult til film, men det krever sin subwoofer. Ville gått opp på AS2, men helst PV1. Den spiller helt knall til M-1-settet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Skal ha settet med AS2 sub'en. B&W MT-20. Spiller det noe bra til musikk da? Har du det selv eller har du bare hørt det?

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt på det en god del, og jeg synes det spiller kult både til musikk og film. Stor lydforskjell å gå fra AS1 til AS2.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, fint å høre. Noen flere som har noen erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meget, meget bra.

Jeg har MT-30, og jeg meget, meget, meget fornøyd, både på musikk og film. Utrolig mye trøkk i de små, men tunge lekkerbiskenene. Nå skal det nok sies at PV1 er en bedre sub (og ikke minst penere) en AS2, men så langt jeg har hørt, er det bra med AS2 også. Som i alt annet, så er forskjellen størst mellom du to billigste modellene, og for hver dobling av av seddelbunken blir forbedringen mindre, selv om det jo blir bedre. (Loven om fallende grenseverdi....)

Hva skal du forsterke med?

Hifi-klubben har for øvrig store leveringsproblemer av settet. Særlig PV1, den kommer visst ikke på lager igjen før i april. Her har nok markedsførerne gjort en bedre jobb en ingeniørene trodde var mulig.

Eller, med andre ord: Ikke regn med at det er mulig å prute på den....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nerdebjørnen
    Jeg har MT-30, og jeg meget, meget, meget fornøyd, både på musikk og film. Utrolig mye trøkk i de små, men tunge lekkerbiskenene. Nå skal det nok sies at PV1 er en bedre sub (og ikke minst penere) en AS2, men så langt jeg har hørt, er det bra med AS2 også. Som i alt annet, så er forskjellen størst mellom du to billigste modellene, og for hver dobling av av seddelbunken blir forbedringen mindre, selv om det jo blir bedre. (Loven om fallende grenseverdi....)

Hva skal du forsterke med?

Hifi-klubben har for øvrig store leveringsproblemer av settet. Særlig PV1, den kommer visst ikke på lager igjen før i april. Her har nok markedsførerne gjort en bedre jobb en ingeniørene trodde var mulig.

Eller, med andre ord: Ikke regn med at det er mulig å prute på den....
    Hva med å gå for 5 høyttalere, og heller gå for en annen sub, som f.eks SVS eller den "prisbelønte" XTZ

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ringte nettopp HiFi-Klubben i Oslo (Marcus Thranes gate) .
    De hadde disse høytalerne på lager i bøtter & spann.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Nerdebjørnen!

Skal forsterke settet med en Sony STR-DB1070 6x100 Watt
    Vil vel tro at det skal gå fint. Forøverig kan jeg fortelle at jeg har et rom på ca 20 kvadrat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du meget rikelig med kraft....
    Sitat Opprinnelig postet av DeVeDe
    Ringte nettopp HiFi-Klubben i Oslo (Marcus Thranes gate) .
    De hadde disse høytalerne på lager i bøtter & spann.
    Da antar jeg det betyr at de har nok av M1 og AS2, og at leveringsproblemene bare gjelder PV1-suben.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på HiFi-Klubben Grensen i dag og fikk høre anlegget skikkelig på demorom. Med B&W ASW600 Subwooferen. Den skal jo nesten være identisk med AS2 sub'n. Spilte sinnsykt bra både på musikk og film. Fikk testet det ganske bra i en halvtimes tid. Må si jeg ble imponert. Så da blir det nok til at jeg bestiller dette anlegget når jeg får lønn Hehe.

Takk for råd og vink og takk til HiFi-Klubben for topp service! (hvis de skulle lese det her, hehe)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt spørsmål i gammel tråd.

Tenker jeg bare fortsetter på denne tråden, så slipper vi så mange om samme emnene.
    Jeg flytter snart inn i ny leillighet og har ikke plass til de gamle høyttalerne(Patos Lyric 302), jeg har faktisk ikke gulvplass i det hele tatt og trenger derfor noen jeg kan henge på veggen. B&W har jeg gode erfaringer med tidligere, har derfor sett litt på M-1 og VM-1. Noen som har erfaringer med disse? Stor forskjell på dem? Tenker på en sub også, har sett litt på XTZ sin med 8 tommer, tror dere det vil bli for stort sprang mellom elementene i front og sub?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet disse da jeg var på utkikk etter et slikt sett.

De er bra, men IMHO er Tannoy Arena bedre på de aller fleste punkter. Først og fremst pga. den spesielle diskanten Tannoy bruker som sprer lyden bedre. Det gir bedre sammenheng (spesielt om høyttalerne står plassert spredt) i lydbildet, eller lettere sagt det gir et større lydbilde. Det er spesielt viktig for små høyttalere som blir skrudd fast på veggen. Også kvalitetsmessig da Arena kabinettene er i lakkert støpegods (les: tungt). Design er vel mer smak og behag. Les litt tester på de.

Det eneste som faller igjennom på Tannoy settet (om en kjøper 5.1 settet med sub) er subwooferen. Den fungerer greit nok i små/middels rom, men vil en ha skikkelig dypbass er det andre ting som gjelder. Det gjelder vel de fleste 5.1 sett med enkelte unntak. Subwooferen er gjerne det som drar opp prisen i slike pakker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tannoy Arena ser absolutt veldig spennende ut, men de ligger nok litt over mitt budsjett. Jeg tenker på å bruker rundt 7k på høyttalere, subb og kabler. Må ha nye høyttalerkabler også da de jeg har nå ikke egner seg på veggen. Waf spiller en stor rolle, så jeg holder en knapp på M-1. Du sier du har testet begge to, er det store forskjeller på dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Imponert!

Jeg var inne hos HIFI-klubben i dag og hørte på B&W M-1, jeg ble meget imponert over hva de små tassene kunne få til. De var koblet til en Denon receiver på 110watt (muligens AVR-2808?), en Cambridge DVD-spiller og en Dali 10" sub. Men alikevell leverte de varene, så nå har jeg bestemt meg. regner med de kommer til å levere enda bedre med min Thule IA60 og CD150b. Og siden de kjørte de sammen med en 10"s sub, og jeg ikke kunne høre noen form for mangler i registeret, tror jeg muligens jeg går for XTZ 99 W10.16.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •