Problemer med SVS PB10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Problemer med SVS PB10

Har nå fått min svs pb10 i posten (2 dager. Ikke værst lsound.. ) ,
    og kom i gang med å pakke den ut og koble opp, med skyhøye forventninger. Første jeg opplevde var hvor pokkers høyt jeg måtte skru volumet på subben for å få noe særlig lyd..nesten fult! Jeg skjekket at sub var satt til PÅ på min Azur 540R reciever, og hvor høyt sub-volumet her sto på. Volumet på reciveren var satt til fult og subben var aktivert, så skulle ikke være noe galt her. Fronthøytalerene er også satt til small.

Med litt forundring satte jeg subben i venstre hjørne i rommet, og begynte testingen med å sette på noen plater med mye bass. Det var her jeg ble ordentlig skuffet.. Ikke bare stod elementet å beveget seg, men det kom nærmest ikke noe bass! I tillegg var bassen svært udefinert og ekkolignende, og den smeltet så absolutt ikke inn i lydbildet med mine nye SA 1550, ettersom jeg kunne høre helt klart hvor subben stod og spilte. Jeg skjekket også fasen, og da var det ikke noe forskjell. Prøvde i tillegg alt av plasseringer rundt i rommet uten hell..

Hadde liksom forventet å få høre litt trøkk i basstrommen på musikken min, i tilegg til god og definert dypbass på fim, men nei...

Kan noen hjelpe? Skjønner ingenting selv... :S

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noe å si her?
    skjønner ikke noe, ettersom den har fått så god omtale her på forumet...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta en telefon til lsound, høres ut som en feil på subben din.. slik som skjer. Men kan også være feil på recivere.. innstillinger eller noe . Har ikke en pre out utgang å teste den på da ?

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg måtte skru gain opp til drøyt 3/4 på min Plus/2 sub i tillegg til å justere volum via forsterker mye opp i forhold til andre sub'er jeg har hatt for i det hele tatt å få noe futt i den.

En SVS feature kanskje?

Newcomer MR.Polyglass sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet den på en pioneer reciver en gang, og opplevde det samme som Bamse sier, mått skru volumet på subben veldig høyt for og få lyd pga lavt signal fra forsterkeren, dette er ikke noe problem nå som jeg bruker pre out..

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben er koblet til sub-pre out på forsterkeren..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke legger noe særlig merke til suben din, og om det er ekko, så tyder jo dette på at rommet ikke er optimalt for suben. Her må du prøve deg fra med fase, plassering etc (kan også være feil på suben). Jeg hadde lignende symptomer da jeg hadde dd18 framme, og dette var pga at rommet spiste opp bassen og fordi at front og sub utfaset hverandre noe. Jeg måtte da ty til phase justering og annen plassering. Men snakk med lassesen oxo

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres enten ut som ett skikkelig problem med plassering, eller en defekt sub. Ring Lsound.

Kan legge til at jeg aldri har skrudd subben min på over 1/2 styrke.

Men jeg har opplevd en utfasing så sterk at jeg ikke hørte en lyd fra subben selv om det 1 meter foran meg spilte 110 dB.

Har du prøvd å rusle litt rundt i rommet og hørt om du får en respond andre steder?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har koblet til sub-utgang og ikke en inngang? Azur 540R har både komplette 6.1-innganger og utganger, og det er altså viktig å koble riktig her.

Subben skal altså kobles på sub-utgangen på "6.1 preamp out" (Vanskelig å lese på bildet, men tipper det er den lilla utgangen).

Newcomer MR.Polyglass sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også svs pb-10, og tok nå nettop og flyttet subben fra høyre hjørne(beste plassering) fremme til midt på side veggen ca 1,5 meter frem, resutatet var nesten ingen bass uansett lydnivå! så plasserer du den feil eller har ett vrient rom kan det by på problemer

Håper du får en rask løsing på problemet!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste er absolutt å sette høytalerene til small, på den måten unngår du potensielle utfasninger under delefrekvensen.

Det neste er å sette subben i lytteposisjon, spill noe musikk, og så krabbe rundt på alle fire inntil du finner et sted hvor bassen fungerer.

Plasser så subben der, og spill et sinus signal, eller ennå bedre et wideband noise signal som ligger rundt om delefrekvensen. Sitt selv i lytteposisjonen, og få noen til å dreie på fasen inntil signalet lyder høyest.

Etter det skal du justere nivået, spill et musikkstykke som du kjenner godt, og juster nivået for subben så høyt, eller så lavt at det lyder slik som du er vant til

Denne metoden vil ikke gi deg en 100% korrekt justert sub, men det er så godt som det kan gjøres på null, komma svisj, uten utstyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også anbefale deg at du justerer gain ned til minst klokken 12, og subnivået i receiveren flatt. Hvis ikke kan det godt være at den vil høres boomete ut uansett hvor du plasserer den

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kun si at min SUN (ELTEK Brontes som drives med 300W og et shiva filter som hever de laveste frekvensene) låter helt patetisk når den spiller i ufase med mine digre Klipsch fronter. Når jeg henter SUB og mater mine Fronter fra Receiver, er alt i Fase og jeg må skru kraftig ned på SUB ninå.

Når jeg lar "Pre Out" gå via en EC4.6 preamp., blir alt bare møl. SUB er helt i ufase (nesten). Snur fasen på SUB , men det er aldri så bra som direkte drift, så FASE er nok problemet.
    TEST: Dersom SUB Elementet jobber som F, ja da er det ingen tvil- Men står det tilnærmet i ro, da har du et seriøst HT (SUB/Forsterker) problem.

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå vært i kontakt med lassesen en tid, og vi har prøvd det meste. Vi kom til konklusjon at det måtte være forsterkeren i svs'en. Fikk ny i posten og koblet den til. Men nei...heller ikke nå ble det bra. Har i tilegg prøvd en annen reciever uten at det var noen forskjell der. Elementet jobber maks, uten at det blir noe bass av den grunn. vet ikke hva jeg skal gjøre nå..

Virker som jeg har prøvd alt

Newcomer WildRover sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Ja det er bare en ting å gjøre.. Prøv alle mulige plassseringer å se om det gjør utslag.. Plasseringen er det eneste som er galt. sub'en funker jo tydeligvis siden elementet arbeider. Få noen andre til å flytte den rundt omkring mens du sitter å hører..

Lykke til hvertfall!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bor du Defo?

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i oslo vest.

Har prøvd de fleste plasseringer WildRover

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslo Vest. Hvis du trenger hjelp, så kan jeg kanskje ta meg en tur en dag. Bor jo bare 40 minutter unna.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet om en B&W sub som så ut til å jobbe max, men som det ikke kom noe lyd av, der var elementet fucka.

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke umulig det skorob. jeg har vært inne på tanken om at det er elementet. Eneste jeg kan skjønne at kan være galt.

Akto: Høres supert ut det akto. Passer for det meste alle dager for meg, bortsett fra torsdag.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •