Delefilter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Delefilter

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Delefilter

Har vært varmt til delefiltra i mine DC-15 gitt....

Hvor får man kjøpt komponenter? -som motstanden der som har blitt svart og delt seg..

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettbutikken til www.dynabel.no

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thank you!

Er det noe og hente ved å montere dyrere kondensatorer? -med samme verdier selvfølgelig.

Er jo CV trossalt.....men er det vanliga at kondensatorene som står i er av über dårlig kvalitet?

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det filteret der er det spart på ALT!: Du skal være litt forsiktig med å bytte med dyrere komponenter. Det er mye sansynlig at de faktisk har beregnet med de dårlige egenskapene til komponentene.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansam
    I det filteret der er det spart på ALT!: Du skal være litt forsiktig med å bytte med dyrere komponenter. Det er mye sansynlig at de faktisk har beregnet med de dårlige egenskapene til komponentene.
    Dette sier du bare fordi du har en negativ holdning til CV generelt ?

Eller, vet du..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handlet hos dynabel, men du kan sjekke om de har på elfa også. Jeg kjøpte spoler til mine S-2 og de funka som bare det. Eneste var at spolene var fysisk mye større. Det betyr vel at de tåler noe mer effekt også? Men du skal jo ha plass på det brettet. På elfa sine sider er det oppgitt fysisk størrelse, det er det ikke hos dynabel. En mail vil vel gi svar på det meste.

http://www.mamut.com/dynabel/subdet41.htm

CV! får ufortjent mye pepper, og veldig mange "godt voksne" er faktisk de værste til å kommentere det i tide og utide. Skjerp dere! Har dere ikke noe konstruktivt å komme med så hold kjeft (les: ligg unna tastaturet)! Merkelig ikke at det kan synke inn at CV! gir mest for penga. Problemet er bare den fysike størrelsen og utseende skremmer sambon ut av huset. Så sant man ikke er "sjefen" i huset eller lærer seg hvordan man skal behandle en kvinne slik at de er godtatt! 8)

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Dette sier du bare fordi du har en negativ holdning til CV generelt ?

Eller, vet du..
    Dette sier jeg fordi det er overveiende sansynlig at de som har laget delefilteret er klarover hvilke komponenter de har brukt og hvilke svakheter de kan ha.
    Om du skal bytte komponenter bør du iallefall gjør det i den andre høyttaleren også.

Og nei, jeg er ikke så veldig glad i CV generellt.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, bytter jeg komponenter så blir det i begge ja hansam

Men jeg var fornøyd med lyden som den var jeg, så det blir vel bare og bytte mostandene som har gått!

Får plass til det meste på dette kortet ja Konrad

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Jaja, bytter jeg komponenter så blir det i begge ja.

Men jeg var fornøyd med lyden som den var jeg, så det blir vel bare og bytte mostandene som har gått!

Får plass til det meste på dette kortet ja Konrad
    jeg ville byttet ut alt med bedre komponenter hvis jeg hadde vært deg...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    jeg ville byttet ut alt med bedre komponenter hvis jeg hadde vært deg...
    Alt? Da mener du vel ikke spolene og?

hm

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke noe nytt at det å skifte ut med komponenter med bedre toleranser og ytelser på et ellers velykket delefilter kan påvirke lyden radikalt, og at man skal være litt forsiktig med å sette inn veldig forskjellige komponenter selv om de har de samme oppgitte verdiene, på enkelte høytaler konstruksjoner.

Tror ikke de som liker CV skal ta det så tungt at folk med litt fartstid ofte har et neggativt forhold til disse høytalerene. Jeg har for eksempel opparbeidet meg et elsk/hat forhold til CV, noe som jeg tror egentlig er ganske vanlig blandt de som har hatt slike høytalere.

Tror egentlig ikke en bedre motstand med samme toleranse og ohm verdier vil gjør så veldig mye forskjell på lyden i en vanlig CV høytaler, og har man det med å spille så delefilter komponenter går opp i røyk, kan man jo med fordel dobble ohm verdien og bruke to paralell kobblede motstander i stedet, så blir ikke varmgang det samme problemet og noe annet vil ryke i stedet.... . ville også moddet begge høytaler delefilterene, samtidig, så det ikke blir noen skjevheter i måten å spille på.

Har lurt litt på etter å ha sett litt forskjellige misshandlede høytalere om det har forekommet husbranner noen ganger av overopphetede delefiltere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om du har et hat forhold til CV! oppfører du deg ekspemplarisk og kommer ofte med mye informativt om CV!. Dette selvfølgelig fordi du har erfaring og vet hva du snakker om. Andre "godt voksne" som ikke har hatt CV! og hater de fordi de ikke har fått lov av "gubben" eller kjerringa til å dra de inn i huset. Det er rett og slett misunnelse i høyeste grad på andres ungdomstid som faktisk fikk / får lov til å dra besitene inn i huset. Hva er vel en fest uten CV!? plopp plopp? :grin:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Tror egentlig ikke en bedre motstand med samme toleranse og ohm verdier vil gjør så veldig mye forskjell på lyden i en vanlig CV høytaler, og har man det med å spille så delefilter komponenter går opp i røyk, kan man jo med fordel dobble ohm verdien og bruke to paralell kobblede motstander i stedet, så blir ikke varmgang det samme problemet og noe annet vil ryke i stedet.... .
    Har lurt litt på etter å ha sett litt forskjellige misshandlede høytalere om det har forekommet husbranner noen ganger av overopphetede delefiltere?
    Nå blir det ikke spilt så høyt og så lenge daglig, dem stod på en fest når det ble litt varmgang i komponenta På andre delefilteret så har limen rundt en stor spole og smelta, slik at kjernen på spolen har falt i bunnen av høytalern.

mellomtoner røk denne kvelden, diskantene og.. men pga. dårlig konstruksjon så overlevde de allikavel..
    Altså forbindelsen imellom kobbertråden som kommer inn til spolen, den er bare limt sammen.. sikkert pga. det er på selve membranen.
    Så når det ble varmt nok så løsna dem i liminga litt der, og selve spolen til diskanten er like fin.
    Men er det noen god løsning og lodde sammen de to lederne selv om dem er limt originalt? Tenker da på vekt...diskantmembran. Er vel mulig jeg smelter hele driten og.. hm

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •