Ikon 5 vs Ikon 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ikon 5 vs Ikon 6

Hei og sånn.

Jeg driver å kikker på nye høyttalere for tiden. Har sett at Ikon 6 har fått veldig mye gode omtaler rundtforbi. Men både prisen og kravene til forsterker er litt i drøyeste laget for meg. Vurderer derfor Ikon 5 som et alternativ. Men jeg har ikke klart å finne noe særlig omtaler eller info om Ikon 5 noe sted, virker som alle bare prater om Ikon 6.

Derfor lurer jeg på om det er noen som har noen formeninger om forskjeller på disse to. Er det kun forskjell på lydnivå og hvor stort rom høytalerne passer i eller er det også andre forskjeller jeg bør være klar over? Ser at Ikon 6 har 1.5" større mellomtone/bass og litt andre delefrekvenser enn lillebroren. Impedans og følsomhet er heller ikke helt like. Er det kanskje noen som har testet de opp mot hverandre?

På forhånd takk for alle svar!

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter min mening er det stor forskjell på disse. Ikon 6 har en fylde og dypbass som Ikon 5 mangler. Jeg ville da heller gått ned på Ikon 2, føler at Ikon 5 blir litt "hverken fugl eller fisk". Men med Ikon 5 kontra Ikon 2 sparer man eventuelle utgifter til stativer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •