Dynabel HK4000 Anbefales

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynabel HK4000 Anbefales

Siden jeg hadde litt tid å slå ihel idag så valgte jeg å ta meg turen innom Eltek for å høre hva de hadde liggende. Jeg spurte om å få høre HK4000 som er en meget rimelig hjemmekinopakke med DVDspiller , receiver og 5høytalere for 7000kr.

Jeg benket meg til i stolen oppe hos Eltek og fikk instruksjoner på hvordan jeg skulle justere volum osv.

FILM:
    På film så ble jeg meget overbevist over dette settet. Dialogen var god , det trøkket greit nok (ristet godt i gulvet når jeg skrudde opp). Med en rimelig subwoofer så vil jeg si at dette er det beste jeg har hørt til under 15000kr av et sorrundanlegg(ferdig bygget). Jeg så ikke så veldig mange fete actionscener ,men det ble primært åpningsscenen fra LOTR som ble benyttet samt da gandalf skyter opp fyrverkerier. Også positivt at ingen kom inn å forstyrret meg , selv etter at jeg hadde storkost meg i nærmere 1.5-2timer. Meget bestått.

Musikk:
    Her var det ikke like bra ,men settet spilte Dire straits - Brothers in arms på en overbevisende måte. Like overbevisende var det ikke på Kari Bremnes - Svarta bjørn og det her falt settet desverre litt igjennom ,men når man tenker på at hele oppsettet jeg hørte på kostet 7000kr (ferdig levert) så får man fenomenalt mye for pengene.

Dypden og stereoperspektivet var vesentlig bedre enn hva jeg hørt fra høytalere som ligger i relativt samme prisleiet (Les proson og andre rimelige pakker). Etter 10minutter så lurte jeg også på om det kom lyd fra centerhøytaleren og måtte legge øret inntil den ,men der kom det ingen lyd, noe som var meget overaskende.

Knakktesten må jeg regne som ikke bestått. Her var det lyder som kun kan høres i høytalere uten noe særlig avstivninger (ingen?). Værst var det rett over den sidemonterte bassen. Men selvom kassene ikke er så veldig godt avstivet og bygget opp så spiller de jo meget bra til prisen.

Oppsummering: Til prisen er dette en referanse i prisklassen. Jeg har hørt tilsvarende pakker fra proson og FLH (solgt på QXL). Dette spilte ringer rundt begge uten problemer (mener nå jeg,men det finnes ikke en høytaler for alle).
    Forsterkeren hadde god kontroll på elementene og viften hørte jeg kun i starten og selv når jeg hadde på 70 så hørte jeg ingenting til viften når jeg la øret relativt nærme den , kanskje den gikk ,men den var meget støysvak.
    Anbefaler alle å ta seg turen til Eltek i Oslo. Fra T-banan så går man til Venstre , høyre , venstre også følger man pilene til tveita. Da bør man komme seg fram ganske raskt. Fra brynsengen T-banestasjon.

Som negativt kan jeg trekke fram at det ikke er så mye spesifikasjoner på disse høytalerne. Selv ikke de som jobber på Eltek vet så mye om dem. Jeg testet ikke om det virkelig var Biwire muligheter på dem (har sett høytalere med biwire terminal uten biwiremuligheter siden kun den ene terminalen er benyttet).

Etterpå så ble det lytting til de samme platene med et sett med 2stk Nemo blokker, Kimber kable , Electrocompaniet sin nye CDspiller og EUFORIA.. Da var HK4000 fort glemt ,men så koster dette oppsettet fort 15ganger mer enn HK4000.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    faktisk sitter jeg her og har tenk til å kjøpe akkurat det anlegget ! takk for at du testet det, men jeg lurer litt på hvilken sub passer og pris på den? håper på en sub til ca 4 tusen

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan tror du de ht. er med en nad forsterker? spiller de veldig bra til prisen? og hvordan er bassen fra den 8"?

takker for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Vurderer og kjøpe

Kom katalog fra ELTEK idag.. Sitter og vurderer denna pakka veldig selv!.

Satt og lurte litt, er det noen andre pakke løsninger rundt om som kan måle seg med denne pakka?

evt finnes det noen tester av denne pakka mot andre pakker?

jeg tenker og bruke rundt 10k og vil gjerne ta med en sub noen og anbefale til pakka ?

hvordan er denne forsterkeren,bra? finnes det noen bedre i samme pris klasse ? evt hvem ?

mye spm her nå, men håper det er noen som kan besvare de..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316821 har fått mye skryt, mulig lillebroren er bra til prisen også.
    Liker ikke at det ikke er digitale inganger på forsterkeren fra Eltek.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316821 har fått mye skryt, mulig lillebroren er bra til prisen også.
    Liker ikke at det ikke er digitale inganger på forsterkeren fra Eltek.
    er det ikke 3 digitale inganger på den fra Eltek da?

Noen andre forsterkere og anbefale i den prisklassa?

Noen som har positive/negative erfaringer med noen av disse?

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BrUz
    er det ikke 3 digitale inganger på den fra Eltek da?

Noen andre forsterkere og anbefale i den prisklassa?

Noen som har positive/negative erfaringer med noen av disse?
    Det er 1 optisk og 3 coaxial innganger på forsterkeren i eltek-pakken. Det blir altså 4 tilsammen tror jeg. ;-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan A M
    Det er 1 optisk og 3 coaxial innganger på forsterkeren i eltek-pakken. Det blir altså 4 tilsammen tror jeg. ;-)
    Sorry. Jeg blandet den sammen med en annen receiver jeg var borti her en dag. :-)
    Blir lett forvirret i sommerværet.:-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe fort gjort.. men er det ingen som har noe hjelp/ tips og gi til hva jeg burde gå for og hvorfor ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe fort gjort.. men er det ingen som har noe hjelp/ tips og gi til hva jeg burde gå for og hvorfor ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CFD har vel egentlig kommet med en anbefaling i innlegg #1 her. I tillegg fikk den Proson forsterkeren jeg nevnte lenger oppe hederlig omtale i en test nylig. Eller finnes det mye bra på bruktmarkedet også, se både AVtorget og finn, samt hifisentralen, audiophile osv.
    Videre er ofte produkter fra DENON, Yamaha, Onkyo, Pioneer osv å anbefale...

Har selv en Onkyo 701, og er godt fornøyd med den, selv om den ikke har romkorreksjon, noe jeg kanskje ville anbefalt deg om du har budsjett til det. Ville gått for en receiver med pre out også, i tilfelle du får behov for ekstra power senere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    CFD har vel egentlig kommet med en anbefaling i innlegg #1 her. I tillegg fikk den Proson forsterkeren jeg nevnte lenger oppe hederlig omtale i en test nylig. Eller finnes det mye bra på bruktmarkedet også, se både AVtorget og finn, samt hifisentralen, audiophile osv.
    Videre er ofte produkter fra DENON, Yamaha, Onkyo, Pioneer osv å anbefale...

Har selv en Onkyo 701, og er godt fornøyd med den, selv om den ikke har romkorreksjon, noe jeg kanskje ville anbefalt deg om du har budsjett til det. Ville gått for en receiver med pre out også, i tilfelle du får behov for ekstra power senere.
    ok takk .. jeg gikk for denne: Yamaha RX-V757 Receiver Titan, Dolby Digital EX, DTS-ES, 7x100 Watt

Hos komplett .. håper jeg ikke gjorde noe dumt ?

jeg ble bare litt frustrert over at det ikke var noen som gadd og svare med sine erfaringer med akkuart det jeg spurte om..

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takk .. jeg gikk for denne: Yamaha RX-V757 Receiver Titan, Dolby Digital EX, DTS-ES, 7x100 Watt

jeg ble bare litt frustrert over at det ikke var noen som gadd og svare med sine erfaringer med akkuart det jeg spurte om..
    Det er nok ingen dum reciever du har valgt der. Yamaha lager gode recievere, og da snakker jeg av egen erfaring. :wink:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror du vil bli fornøyd med denne. Virker fleksibel, og godt utstyrt.:-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Supert, takk for tilbakemeldinger

Jeg sto imellom pioneer, yammah og denne hk forsterkeren fra ca 3k til 5k

håper det blir bra.

Jeg har noe høytalere med tenkte og gå for denne høytaler pakka som det er snakka om før i denne tråden.

Noen som veit om en bra aktiv sub og anbefale? pris 3-5k kan godt være brukt og men ikke gammelt og utslitt

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS PB 10 er kanskje et opplagt valg, evt XTZ sub'en som er anbefalt av flere på forumet. Hvis du søker litt finner du masse tråder om disse, og andre sub'er. :-)

Edit: Ligger forresten en PB 10 på AVtorget til 4800,- inkl frakt og sub-kabel. Seriøs selger også:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •