God lyd rett fra pc'n...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question God lyd rett fra pc'n...?

Hadde vært kjekt å ha god lyd fra pc'n, så jeg kan bruke'n som stereoanlegg. Lurer derfor på om Logitec Z5500+Creative SB Audigy 4 pro+optisk kabel=bra lyd for pengene? Eventuelt hvordan gjøre det på en annen måte?

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har Creative SoundBlaster Live! 7.1 på pcen. Kjører dette gjennom optisk kabel til forsterker og lyden er veldig bra, selvom det meste jeg har av musikk er MP3 256 kb/s. Ville vel trodd at du ville fått et bra oppsett med det lydkortet du har valgt da...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av ingebrigt_bj
    Hadde vært kjekt å ha god lyd fra pc'n, så jeg kan bruke'n som stereoanlegg. Lurer derfor på om Logitec Z5500+Creative SB Audigy 4 pro+optisk kabel=bra lyd for pengene? Eventuelt hvordan gjøre det på en annen måte?
    Du kan jo bruke denne:
    http://www.acoustic-reality.com/onli...rmasterone.pdf

Koster litt, men det er vel noe av det mest optimale man kan få av "lydkort" til PC...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bruke digital (optisk el coax) kabel fra PC til forsterker må du ha et lydkort som støtter ASIO eller Kernel Streaming, enten native eller gjennom drivere. Da får du bit-perfect lyd. Eneste man trenger dyre lydkort til er hvis man skal ha analoge ut-/innganger.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et Creative Audigy 2ZS; trenger jeg spesielle drivere for å få digital lyd ut på SP/DIF utgangen? Jeg har en mini-jack til RCA kabel fra pc til reciever. Må jeg ha en spesiell kabel mellom DVDspiller og lydkort internt i pc'en for å få digital lyd ut fra DVDfilmer?:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Standard drivere vil nok fungere. Har lest et sted at Creative lydkort ikke er et bra valg for topp lyd på musikk og film, men husker ikke hvor, jeg tror det hadde noe med surround lyd å gjøre. På spill derimot er de visst på topp. Du trenger ingen ekstra kabel fra DVD-ROMen, digitale signaler går gjennom IDE-kabelen.

Edit: quote wanna-be

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ihvertfall mulig å bruke en egen 2 pins kabel mellom dvd og lydkort. om det er noe vits derimot, veit jeg ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •