Forsterker til B&W DM604 eller nye høyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til B&W DM604 eller nye høyttalere?

Har for tiden et par DM604 drevet av en 5-6 år gammel denon PMA1315 (2x115). Er ikke helt fornøyd med sounden, er og litt vel brummete, men dette kan kanskje skyldes lite rom (20 kvm).
    Før å løse dette problemet har jeg kommet frem til 2 løsninger:

1. Kjøpe en ny og kanskje litt større forsterker (ikke helt sikker på kvaliteten til PMA 1315 mhp lyd heller). I så fall, kan noen komme med noen anbefalinger? Burde jeg kjøpe fks en cyan 252b, eller bare supplere med en effektforsterker?

2. Selge høyttalerene og beholde forsterkeren, trenger strengt tatt ikke så store høyttalere. Men hvilke modeller er da interessante? Er jo ikke interessert i å gå ned i kvalitet, denne forandringen jeg vil foreta meg skal jo være en oppgradering. Har tittet på Audio pro Blue diamond, men har fått blandede meldinger der; noen sier at dette vil bli en skuffelse etter B&W, mens andre igjen skryter av bassen til førstnevnte. Anlegget skal i første rekke brukes til MUSIKK.

Håper å få noen kløktige synspunkter fra dere på forumet her, virker som om folk kan det de driver med.
    På forhånd takk!
    Mvh Åsmund

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke lag to helt like poster.. please..

Hva forsterker angår så låter Denon forsterkeren du har "kult" syntes jeg.. Litt rocka stil, og den gjemmer detaljer som kan avsløre resten av anlegget ditt.. Fyldig lyd varm lyd, med godt trøkk i bassen. Du kan evt prøve en annen forsterker, som er litt slankere, Rotel?

Mvh Haakon

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel er å anbefale til 604, RB 1070 som jeg har, er litt liten, men fungerer veldig bra egentlig. Hva med RB 1080? :-P

Syns du skal beholde høytalerene jeg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •