B&W 703 - skarp & skjærende? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lapavoni
    Dette er kjempespennende. Jeg skal kanskje kjøpe en SR7500 og har senere planer om 703-høytalere om ikke noe annet bedre dukker opp. Jeg hørte på disse høytalerene sammen med DENON PMA-2000AE på hifiklubben og elsket det jeg hørte. Det som slo meg var den fantastiske holografien som disse høytalerene produserte. Jeg hadde inntrykk av at hele Metallica stod linet opp fremfor meg

Ingen skarp diskant i klubben sitt lytterom ihvertfall. Selv på de verste partiene med bare hi-hat og symbaler.

Denon PMA-2000 er en kjempe god forstekrer! Skal lete lenge etter et effekttrinn og surround reciver som gir samme organiske lyden som den. . Synd Denon ikke lager effekttrinn (som selges i norge iallefall).

EDIT: Dere kjøper ikke BW om dere er alergiske mot litt lys diskant! Da finnes det bedre alternativ!

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skorob:
    EDIT: Dere kjøper ikke BW om dere er alergiske mot litt lys diskant! Da finnes det bedre alternativ!

eg kunne ikkje sagt det bedre sjølv..
    har hatt 2 B&W høytalere gjennom tidene og det var til syvende og sist grunnen til eg solgt begge...
    ( 603 s1 og 604s3) eg er nok ikkje så glad i deres diskant tydligvis..
    skal nevnes at eg solgte dei siste for at dei trenger jo 15 atom kraftverk for å duge.... var ein medvirkende årsak.

Men eg elsker mellomtonen deres og bassen deres er og bra... synd man ikkje kan få både pose å sekk..

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at 703 var en veldig dårlig match med effekt forsterkern min (les test av den her: http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=366 ). Men syns at diskanten pluss øvre mellomtone var skarp når jeg koblet HT direkte til min Marantz SR-7500 receiver også. Godt mulig at mer innspilling hadde gjort at 703'ene hadde dempet seg litt, og at jeg kunne eksperimentert med tepper på gulv og vegger - men kanskje det er slik at jeg er en smule allergisk mot lys diskant...? Har ihvertfall levert tilbake 703'ene nå (en erfaring rikere). :-)

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk det greit å bytte de inn? Hva byttet du til?
    Jeg fikk mine 703 i går og kjenner meg godt igjen i det du sier. Det låter veldig lyst og dikanten er litt skarp. La ikke merke til dette da jeg hørte de i butikken, så jeg krysser fingre og tær på at det løsner med innspilling. Da jeg fikk B&W 601s3, opplevde jeg noe av det samme. Innen en uke løsnet høyttalerne skikkelig og alle tendenser til skarphet forsvant.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er noe alvorlig galt med meg, men jeg synes 703'ene låt relativt bra ut av esken, og etter 2-3 dager med litt spilling på kveldstid synes jeg at det ble litt mer "oppløst" i mangel av et bedre ord. Etter 300 timer... vitner klarer jo ikke å huske hvilken farge mistenkte hadde på jakka to dager etterpå, tror jeg bare innrømmer for meg selv at å huske lyden for 300 timer siden er litt for krevende for meg, ærevære de som klarer det. Kan godt hende det ble forskjell

Som jeg har nevnt i et annet innlegg fikk jeg mest ut av å bytte til en ekstra forsterker for biamping for å få bedre kontroll på og mer bass, og kanskje litt mer ro i mellomtone/diskant. Jeg er enig i at det kanskje er litt lys diskant, men det er jo i forhold til mitt anlegg, kan være katastrofe andre steder. Alt falt på plass hos meg når jeg kjøpte Benchmark DAC1. Endre bedre bass, diskanten litt mindre markant og jeg opplevde at mellomtonen ble litt mer oppløst. Selv ikke-audiofile var enig i dette, så det er kanskje noe å prøve? Bruker forresten Kimber 4TC/8TC/Hero.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KH: du har jo et HELTRÅTT anlegg og da .. SPL-1200 og greier . Bedre musikk subb skal du lete lenge etter (til 15000kr). Primare er krem også, samt Benchmark DAC1 da... jeg valgte å oppgradere cdspilleren min, en Arcam cd73T til cd192 istede, siden det koste 5000kr mot DAC1 til 10000kr . Merkbart bedre ja, men er ikke i tvil, en DAC1 gjør enda mer! (men hadde nok ikke vært verdt 2x prisen der og da iallefall ).

Veldig happy med eget anlegg nå, men har også tenk å bytte ut IR Basic kobber kablene mine til Kimber eller PMaudio en senere anledning i år (spessielt HT kablene).

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Gikk det greit å bytte de inn? Hva byttet du til?
    Det gikk helt fint å bytte dem inn, så jeg la ”litt” mer penger på bordet og tok med hjem et par Dali MS4. Da jeg koblet disse opp hjemme ble jeg forbløffet over forskjellen. Ble bare sittende og smile. Borte var den skarpe diskanten, men lydbildet var fortsatt stort og luftig. I tillegg ble musikken mye mer levende og dynamisk. Da jeg skrudde opp etter hvert trøkket det skikkelig og jeg var overrasket over dypbassen de små elementene klarte å produsere. En annen ting som overrasket meg var at størrelsen på ”sweetspot” ble utvidet. Har jo bare hatt høyttalerne i noen uker, men så langt er jeg strålende fornøyd. Nå blir det å spare til bedre elektronikk for å hente enda mer ut av MS4’ene. :-)

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    KH: du har jo et HELTRÅTT anlegg og da .. SPL-1200 og greier . Bedre musikk subb skal du lete lenge etter (til 15000kr). Primare er krem også, samt Benchmark DAC1 da... jeg valgte å oppgradere cdspilleren min, en Arcam cd73T til cd192 istede, siden det koste 5000kr mot DAC1 til 10000kr . Merkbart bedre ja, men er ikke i tvil, en DAC1 gjør enda mer! (men hadde nok ikke vært verdt 2x prisen der og da iallefall ).

Veldig happy med eget anlegg nå, men har også tenk å bytte ut IR Basic kobber kablene mine til Kimber eller PMaudio en senere anledning i år (spessielt HT kablene).
    Og hva har dette med saken å gjøre?? hehe :-)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskanten på 703 er omtrent rundstrålende. Får den for mye hjelp at bak og sidevegger kan det bli litt mye topp. Demp tidlige refleksjoner samt ved siden av og bak høyttalerne i høyde med diskanten.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsk
    Det gikk helt fint å bytte dem inn, så jeg la ”litt” mer penger på bordet og tok med hjem et par Dali MS4.
    Bra at du skrev "litt" i anførsel. Du kjøpte tross alt over dobbelt så dyre høyttalere. Nærmere bestemt 30 høvdinger til på disken. Enn viss forbedring burde man da absolutt forvente.

At sweetspot ble større var riktig så interessant. Dali MS4 er en mer solidarisk høyttaler m.a.o.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Diskanten på 703 er omtrent rundstrålende. Får den for mye hjelp at bak og sidevegger kan det bli litt mye topp. Demp tidlige refleksjoner samt ved siden av og bak høyttalerne i høyde med diskanten.
    Kan du konkretisere dette for en nybegynner. Med for mye hjelp av bak -og sidevegger, går jeg utifra du mener at 703 ikke må stå for nærme veggene.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du konkretisere dette for en nybegynner. Med for mye hjelp av bak -og sidevegger, går jeg utifra du mener at 703 ikke må stå for nærme veggene.
    Ikke bare det, men også at veggen målt ut fra den høyden diskanten sitter bør dempes med et eller annet materiale mykere enn veggen (dempeputer) for ikke å forsterke diskantområdet enda mer.

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med mine 703 og hvis/når jeg bytter så blir det nok mot en 802.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forover er frekvensgangen rimelig rett. Bakover er det veldig mye i nedre diskant, veldig lite øverst i diskanten og øverst i mellomtonen, og en del mer nedover i mellomtonen. Da kan du jo gjette på hva som kommer tilbake fra rommet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå vekslet litt mellom balanserte kabler og vanlige signal kabler. Begge er Qed. Merker at det låter en tanke lysere med balanserte, mulig at det skyldes at lybildet blir åpnere. Inntil videre kommer jeg til bruke RCA. Kanskje løsningen er å kjøpe noen skikkelige dårlige og grøtete kabler. :grin:
    Nei, det var en spøk. Tror dette kommer til å løse seg med innspillingstid og riktig plassering. Har en dårlig plassering nå, 40 cm fra sideveggene. Det er nok alt for lite. Men må innrømme at jeg er litt nervøs, når jeg har brukt så mye penger på høyttalere.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Donald
    Jeg er veldig fornøyd med mine 703 og hvis/når jeg bytter så blir det nok mot en 802.

Tenkt litt på 803D/802D selv.. men nå jeg kommer i den prisklassa, så vet jeg det er MANGE andre jeg setter føre BW.. Men time will show . I år er det bare elektronikken og kablene som skal byttes. er ferdig med cdspiller, forforsterker og effektforsterker. Også mulig jeg "bare" går for en Vienna høyttaler. De er helt konge. Men får se hva det blir. LENGE til 703 må vike plassen for noe annet nå iallefall.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    703 er en UTROLIG flott høyttaler. Bare elsker lyden i den høyttaleren (kontra pris). Meg og bsk er veldig forskjellige. Jeg kommer ganske sikkert til å bytte ut Helicon 400 med ett par 703. For jeg syntes rett og slett diskanten i Helicon er litt for "rolig". Akkurat som noe mangler....Så hvis jeg setter på en trommesolo, så syntes jeg det er noe som ikke kommer frem av diskanten. Det ekstra lille sparket på en måte....Vansklig å forklare....

Men vertfall, så kommer nok jeg til å bytte ut Helicon med 703. Og jeg vil bruke enten Parasound eller Embla effekt på de høyttalerene

At diskanten i 703 er for skarpt er jeg ikke helt enig i...Men det jeg er redd for, er at 703 kanskje vil miste en del av bassen i rommet mitt...Nå har jeg hatt en del høyttalere, og de fleste har jeg gått lei fordi jeg mister bassen. Og mister jeg basse\mellomtona i 703, så er jo halve moroa med den høyttaleren borte....

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smak og behag. Prøving og feiling. Uenighet og engasjement...
    Er vel derfor jeg digger denne hobbyen. Bare synd at lommeboka blir litt fillerista til tider...

Jeg for mitt vedkommende skal roe ned shoppinga og bruke de nærmeste månedene til å høre massssse musikk (og se endel film). :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe jepp Det å kunne diskutere lyden i enkelte høyttalerer er jo litt av moroa

Gratulerer med MS4 foresten...Må si du oppgraderte noe vakent!

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Hadde jo ikke tenkt å bruke så mye penger på høyttalere, men så fikk jeg et (sinnsykt) godt tilbud på MS4 som jeg rett og slett ikke klarte å takke nei til... Det var egentlig Helikon 400 jeg hadde sett meg ut, men da steget opp til MS4 ble såpass lite... ;-)

703 er en kanonbra høyttaler. Var jo derfor jeg kjøpte den etter noen imponerende demoer. Dessverre passet den ikke inn hos meg. Men nå er jeg bare lykkelig over å ha funnet en høyttaler som gjør det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, blir sånn noen ganger...Har vert ekelte tilbud jeg heller ikke klarer å takke nei til

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •