SVS PB12-Plus vs. Plus/2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS PB12-Plus vs. Plus/2

Jeg har bestilt PB12Plus for levering i februar, men har i etter tid kommet i tvil om jeg heller skulle valgt Plus/2? :???:

Mitt oppsett står i en 40 m2 rektangulær stue og lurer på om noen på dette forumet har erfaringer med nevnte subber i sådanne lokaler.
    Anlegget brukes i hovedsak til musikk fra både CD og konsert DVD.
    Er nå ute etter skikkelig kvalitetsdypbass og er usikker om Plus er tilstrekkelig...
    Noen med erfaringer der ute? :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan desverre ikke svare på sprøsmålet, men vil legge inn ett ønske..

Kan Dere svare på en slik måte at Dere forklare forkjellen på de to subbene?

Leste litt på hjemmesiden til lsound, der nevner de noe om at PB12-plus er avstemt til 20Hz og kan settes på 16hz og 12hz "modus". Mens PB12-plus/2 er avstemt til 25Hz og kan settes på 20Hz og 16Hz "modus". Betyr dette at PB12-plus spiller dypere enn PB12-plus/2?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hegaudio
    Jeg har bestilt PB12Plus for levering i februar, men har i etter tid kommet i tvil om jeg heller skulle valgt Plus/2? :???:

Mitt oppsett står i en 40 m2 rektangulær stue og lurer på om noen på dette forumet har erfaringer med nevnte subber i sådanne lokaler.
    Anlegget brukes i hovedsak til musikk fra både CD og konsert DVD.
    Er nå ute etter skikkelig kvalitetsdypbass og er usikker om Plus er tilstrekkelig...
    Noen med erfaringer der ute? :wink:
    Hei, jeg har begge to og kjenner dem ganske godt.

til musikk / konserter vil jeg si at Plus er et godt valg. Tror aldri i verden du vil gå tom.
    Til film vil plus/2 gi deg litt ekstra headroom, men uansett er det mye krutt i en plus.
    Tror ganske sikkert en plus er mer enn nok.

Til han andre, ja plus kan tunes til å spille ned til 12 hz, altså dypere enn plus/2. Men de aller fleste tuner begge modellene til 20 hz, da har man i praksis respons ned til 18 hz og bedre trykk opover i registeret.
    mvh
    Dag

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •