System audio?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: System audio?

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

System audio?

Jeg leter etter små, gode høyttalere til en stue. kravene er at høyttaleren er relativt liten, svæææært pen, høytspillende og har matchende bakhøyttalrere, center og subwoofer.
    pris for bare frontene (de blir kjøpt inn i første omgang) kan ikke overskride 12000,-

Har sett på:
    System Audio SA1750.
    System Audio SA1550.
    B&W DM604 S3.
    DALI Piano Noble.
    Blue Diamond V.2 (får med subb her, så da er prisen grei)
    Audio pro Bravo FX-04.
    Energy C9.

Design og lydkvalitet er det viktigeste, pris er ikke så viktig...
    Vil heldst ikke kjøpe brukt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde legge Audiovectors K-serie til lista. Du får kjøpt alle delene du ønsker nye i matchende design. Fås i 6 ulike farger.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Tiger. Og SA 1750 er en MYYYE bedrelydende høytaler enn 1550...;-)

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med Linn?

Hva med Linn?

Ninka koster 14000 veiledende, men du får sikkert prutet de ned i 12000.
    Dette er høyttalere du kan kjøre i enten aktiv eller passiv drift, ergo de er oppgraderbare.

Les mer på:
    http://www.linn.co.uk/spec_sound/pro...avBar=Playback

Norsk importør: www.kontrapunkt.no

Omtale på Audiophile: http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=335

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker..

Men jeg finner ikke Audiovector k serien inne på hificenterkjeden, er disse en ny/gammel serie?

Liker ideen om Linn. Det var svært pene høyttalere.
    Da blir det KATAN som bakhøyttalere, NINKA i front og TRIKAN som center?
    Kan alltids suplere med en liten subwoofer om det er nødvendig.
    Er det noen plass man kan få hørt disse høyttalerene?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K-serien er den aller nyeste høyttalerserien fra Audiovector. De bestilles via HFC-kjeden. Her er informasjon: http://www.audiovector.com/default.a...e=79&Parent=59 Da har du også mulighet for matchende og dipole surroundhøyttalere, dersom du ønsker det.

Hvorvidt Linnforslaget over faller inn under kategorien "relativt liten" blir jo en smakssak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SA 1550 er et svært godt kjøp. De trenger noen hundre timer innspilling for å falle skikkelig på plass. SA anbeler også å sandfylle dem for å få en mer kontant bass. Noen som jeg merket umiddelbart. Dypbass er kanskje en mangelvare på 1550, men du har jo SVS..! ;-) Utseende messig er de svært "konevennlig". Go for it!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer sikkert til å bli system audio eller Linn. Må nesten høre litt på de forskjellige.
    Ang. subwoofer, det kommer nok neppe til å bli en SVS, har allerede en sylinder stående, men den er stoooor og brutal. Vil heller ha en liten og plasseringsvennlig sub. Brutaliteten får heller vente...

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er stor forskjell både i bass og diskant på 1550 og 1750. 1750 går dypere og leverer enda mer pønsj. I tillegg er den mer oppløst og fremstår som friskere i lyden.

Til 4k (eller var det 5k?)som 1550 koster nå på kampanje er det uansett et godt kjøp.

Men dersom du vil vente til de koster 9 igjen, ville jeg heller lagt på 3 lapper til og fått 1750. 1750 er fortsatt min favoritt i prisklassen 10-15000.

Til info har jeg disse platene liggende på pulten her, så får du en viss input:
    Madrugada - Industrial Silence
    Mark Knopfler - Golden heart
    Nightwish - Once
    Bruce Springsteen - The ghost of Tom Joad
    Linkin Park - Hybrid Theory

Newcomer thoresa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte meg fullt sa oppsett i høst inkludert 1750. etter min mening bør ikke engang vurdere 1550. kommer sannsynligvis bare til å angre på at du ikke valgte 1750. er meget godt fornød med 1750, og jeg hører på all slags musikk. men det kan være greit å ha sub dersom du hører på musikk med mye trøkk. Dette er selvsagt en smak sak.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Kommer sikkert til å bli system audio eller Linn. Må nesten høre litt på de forskjellige.
    Ang. subwoofer, det kommer nok neppe til å bli en SVS, har allerede en sylinder stående, men den er stoooor og brutal. Vil heller ha en liten og plasseringsvennlig sub. Brutaliteten får heller vente...
    Jeg hørte på både SA og Linn før jeg handlet høyttalere sist. Dette er to forsjellige verdener når vi snakker om lydkvalitet. Har kjøpt linn Komponent med de minste satelittene og Linn Komponent Sub 120 og de spiller fletta av SA. "Mitt" høyttalersett koster 16000,- og er verdt hver eneste krone. Som hovedenhet bruker jeg Linn Classik Music m/integrert CD (14000,-).
    Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier bare sa 1750 da har du høytaler i mange år framover som spiller utrolig bra :-P

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer også 1750. Kjøpte 1550 til kampanjepris for 1,5 mnd siden, men vurderer sterkt og gå opp til 1750.

Har Focal JMLab Cobalt 816S på prøve nå. Syntes disse spiller meget bra. Veldig klare og mye dynamikk. De må nok legges til i vurderingen. Merker stor forskjell på disse mot 1550, men har ikke testet de opp mot 1750.

Anbefaler deg å teste Focal JMLab også, hvis du ikke er altfor langt unna Hifi Huset i Bærum :wink:

Kvalitet er viktig! Gøy å ha gode emner man kan glede seg over og ta vare på i mange år.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde den samme vurderingen som El oso. Jeg likte SA 1550 veldig godt, men valgte Focal. Jeg greier ikke sette fingeren på noen svakheter ved Cobalt 816 S, men jeg er imponert over bassen denne høyttaleren klarer å levere. Det gjenstår en del kalibrering av rom og oppsett hos meg, men jeg er imponert over lyden allerede nå.

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innlegg hentet fra "Focal.JMlab Cobalt vs. System Audio "

Nå har jeg fått spilt inn Cobaltene litt og kjørte en test i dag med 1550 (som jeg har fra før) opp mot Cobalt 816S som jeg har på utlån.

Jeg spilte primært;

Pink Floyd med "High Hopes"

og

Depeche Mode med "The Sinner In Me" fra den siste utgivelsen.

Må si valget hadde vært vanskelig med Pink Floyd. Der syntes jeg begge spilte veldig bra. Men med Depeche Mode ble SA'ene parkert. Måtte ned fra 85 til 80 i volum får at SA skulle spille pent og det manglet mye dynamikk og punch i forhold til Cobalt'ene. Usikker på om SA er mer tungdrevene og at det er elektronikken som svikter. Men uansett så Cobalt'ene hadde mye mer å gi med samme elektronikk. Det jeg liker med disse er at det er tilstrekkelig med dynamikk også på lavere volum, dvs 50-60 på Onkyo 602. Der er SA'ene litt slappe.

Er fremdeles veldig spent på 1750'ene. Drar ned på HFCK i dag og låner med et par hjem. Alternativt tar med meg musikken og får demo der nede opp mot 1550. Det BØR være en markant forskjell for at SA skal være med videre i utvelgelsen. Hvis ikke stikker Focal JMlab Cobalt 816S av med seieren!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

el_oso

Du får si fra hvis du skal selge 1550 dine, kunne vært interessert i å kjøpe dem

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •